اوپو و وان پلاس متعهد شدند تا سال 2023 در بازارهای بزرگ اروپایی بمانند، شایعات مربوط به خروج در آینده را تکذیب کردند.

از دیروز، خبرسازان صنعت درباره خروج Oppo و OnePlus از بازارهای اروپایی، با خروج فوری بیشتر از مناطق کلیدی – فرانسه، آلمان، هلند و بریتانیا، پست هایی را منتشر کردند. دلایلی که برای خروج از بازارهای فوق ذکر شد، کاهش شدید فروش منطقه ای و شکایت رقبا به دلیل نقض پتنت توسط Oppo است. شکایت های نوکیا منجر به ممنوعیت فروش تعدادی از دستگاه های Oppo و OnePlus در آلمان شده است.

اوپو در پاسخ به شایعات دیروز بیانیه خود را ارائه کرد: “بازار اروپا همیشه یکی از بازارهای کلیدی ما بوده است. ما در سال 2023 شروع خوبی در بازار اروپا داریم و تجارت ما در اروپا با راه اندازی موفقیت آمیز به همان خوبی است. از Find N2 Flip در لندن و نمایش جدیدترین فناوری‌ها و محصولات ما در MWC 2023، OPPO به تمرکز بر نیازهای کاربران و ارائه محصولات و خدمات نوآورانه‌تر ادامه خواهد داد.» تیم OnePlus Europe Press نیز بیانیه خود را منتشر کرد و آن را در اختیار کاربران قرار داد. چندین رسانه خبری: “OnePlus اروپا و بریتانیا را ترک نخواهد کرد و فعالیت های خود را در بازارهای محلی پایدار خواهد داشت. وان پلاس به سرمایه گذاری در اروپا و ارائه محصولات و راه حل های نوآورانه تر ادامه خواهد داد. برای کاربرانش “کلمات سه بیانیه به وضوح نشان دهنده وعده باقی ماندن تا پایان سال 2023 است، اما Oppo و OnePlus هیچ هدفی را برای سال 2024 و پس از آن ذکر نکرده اند. مشکلات زنجیره تامین، افزایش تنش های جهانی با چین و کاهش فروش گوشی های هوشمند برخی از موارد هستند. چالش‌هایی که این دو شرکت با آن روبرو هستند. اپل و سامسونگ از لحاظ تاریخی پایگاه‌های کاربری قدرتمندی در اروپا ایجاد کرده‌اند و بسیاری از برندهای چینی گوشی‌های هوشمند برای ورود و ماندن در بازار با مشکل مواجه شده‌اند. گمان می‌رود Oppo، OnePlus، Realme و Vivo متعلق به یک چینی باشند. شرکتی به نام BBK Electronics Corporation. Oppo از کمپین‌های روابط عمومی گذشته برای انکار هر گونه ارتباط با BBK استفاده کرده و این ایده را رد کرده است که دومی شرکت مادر آن است.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

متخصصان گوشی های هوشمند Oppo و OnePlus به شایعاتی مبنی بر خروج این دو شرکت از چندین بازار اروپایی و همچنین بریتانیا واکنش نشان داده اند. در بیانیه مشترک ارائه شده به Android Authority، این پیام وعده‌ای برای ماندن در سال 2023 بود: “OPPO و OnePlus به تمام بازارهای اروپایی موجود متعهد هستند. ما در سال 2023 با راه اندازی موفق چندین محصول در اروپا، شروعی عالی داریم. مانند همیشه، OPPO و OnePlus به ارائه محصولات نوآورانه تر و بهترین خدمات در کلاس خود برای کاربران در آینده ادامه خواهند داد.”