طبق گزارش ها، اینتل Tower Semiconductor را به مبلغ 6 میلیارد دلار خریداری می کند

طبق گزارش ها، اینتل Tower Semiconductor را به مبلغ 6 میلیارد دلار خریداری می کند

به روز رسانی: خرید Tower Semiconductor توسط اینتل به ارزش 5.4 میلیارد دلار به قیمت هر سهم 53 دلار تکمیل شد. از طریق این قرارداد، اینتل زیرساخت، IP، تکنسین ها، تدارکات و مشتریان از Tower Semiconductor را به مجموعه خود اضافه می کند. پت گلسینگر، مدیر عامل اینتل، گفت: “کارنامه فناوری تخصصی تاور، دسترسی جغرافیایی، روابط عمیق با مشتری، و عملیات متمرکز بر خدمات به گسترش خدمات ریخته گری اینتل کمک می کند و هدف ما را برای تبدیل شدن به یک ارائه دهنده پیشرو در قابلیت های ریخته گری در سطح جهانی پیش می برد.” او سپس اضافه کرد که “این توافق اینتل را قادر می سازد تا مجموعه ای قانع کننده از نودهای پیشرفته و فناوری های تخصصی متمایز را در گره های بالغ ارائه دهد – فرصت های جدیدی را برای مشتریان فعلی و آینده در زمان تقاضای بی سابقه برای نیمه هادی ها باز می کند.” داستان اصلی در ادامه می آید.

گزارش شده است که اینتل با خرید سازنده نیمه هادی اسرائیلی Tower Semiconductor به دنبال افزایش ظرفیت تولید خود – و گروه مشتریان ویفر خریدار است. اگر این قرارداد درست باشد، هفت کارخانه ذوب اضافی به زیرساخت‌های موجود اینتل اضافه می‌کند که قادر به راه‌اندازی 2 میلیون ویفر در سال هستند. کارخانه های ریخته گری در سه قاره واقع شده اند: Tower Semiconductor مالک و راه اندازی یک فاب 150 میلی متری و 200 میلی متری در Migdal Haemek، اسرائیل است. دو فاب 200 میلی متری در ایالات متحده (نیوپورت بیچ، کالیفرنیا و سن آنتونیو، تگزاس)؛ دو فاب 200 میلی متری در ژاپن؛ و یک کارخانه 300 میلی متری دیگر در ژاپن. این قرارداد ممکن است در اوایل این هفته نهایی شود.

Tower Semiconductor سازنده پیشرفته ای نیست. رقابت آن بیشتر با Globalfoundries و SMIC چینی است تا TSMC یا خود اینتل. این شرکت در ساخت مدارهای آنالوگ، حسگرها، MEMS، سیگنال مختلط، RFCMOS، فوتونیک سیلیکونی و PMIC و غیره با استفاده از فناوری‌های فرآیندی تخصصی مانند BiCMOS، SiGe و SOI تخصص دارد. Tower Semiconductor با درآمدی بالغ بر 1.3 میلیارد دلار در سال 2021، ششمین شرکت بزرگ نیمه هادی جهان است.

اگر این خرید انجام شود، به نظر می‌رسد سریع‌ترین راه برای اینتل برای توسعه سریع استراتژی IDM 2.0 خود و بدون سرمایه‌گذاری زمانی مورد نیاز برای ساخت قابلیت‌های جدید و راه‌حل‌های لجستیکی باشد. مجموع شش کارخانه نیمه‌رسانا در سه قاره که به مشتریان قراردادی خدمات ارائه می‌کنند نباید نادیده گرفته شوند و فوراً درآمد اینتل را برای تجارت تولید تراشه‌های مشتریانش افزایش می‌دهند. در عین حال، حضور اینتل را در بازار نیمه هادی های آنالوگ و تخصصی تقویت می کند که به سرمایه گذاری تحقیق و توسعه کمتری نسبت به فرآیندهای پیشرفته نیاز دارد.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران تحریریه Techpowerup