اینتل نقشه راه شتاب دهنده های بلاک چین کارآمد را اعلام کرد

اینتل نقشه راه شتاب دهنده های بلاک چین کارآمد را اعلام کرد

ما می دانیم که برخی از بلاک چین ها به مقدار زیادی قدرت محاسباتی نیاز دارند که متأسفانه به مقدار زیادی انرژی تبدیل می شود. مشتریان ما راه‌حل‌های مقیاس‌پذیر و پایدار را طلب می‌کنند، به همین دلیل است که تلاش‌های خود را بر تحقق پتانسیل کامل بلاک چین با توسعه کارآمدترین فناوری‌های محاسباتی در مقیاس متمرکز می‌کنیم.

در حرکت رو به جلو، ما آرزو داریم از فناوری‌های ابتکاری محاسباتی در مقیاس زتا بهره ببریم تا راه‌حل‌های کارآمد انرژی ارائه کنیم که آینده ما را بهتر از امروزمان می‌سازد.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

محاسبات دیجیتال به روش‌هایی بیشتر از آنچه که تصور می‌کنیم به غنی‌سازی زندگی ما ادامه می‌دهد. ما محتوا و خدمات را تنها با چند کلیک یا نوک انگشت به دست می آوریم، مصرف می کنیم و ایجاد می کنیم. افزایش تصاعدی در عملکرد محاسباتی، که توسط قانون مور ممکن شده است، نقش مهمی در روان بودن این تجربیات دارد. قانون مور همچنین به ما اجازه می دهد تا دسترسی به این مخزن عظیم قدرت پردازش را دموکراتیک کنیم. وقتی محاسبات زیادی بدون اصطکاک زیاد در دسترس افراد زیادی باشد، اتفاقات شگفت انگیزی رخ می دهد.

برای پشتیبانی از این فناوری، همراه با سایر فناوری‌های نوظهور، ما گروه محاسباتی سفارشی جدید را در واحد تجاری سیستم‌های محاسباتی شتاب‌دهنده و گرافیک اینتل تشکیل دادیم. هدف این تیم ساخت پلتفرم‌های سیلیکونی سفارشی بهینه‌سازی شده برای بار کاری مشتری، از جمله بلاک چین و دیگر فرصت‌های ابررایانه‌ای تسریع‌شده سفارشی در لبه است.

بلاک چین یک فناوری است که این پتانسیل را دارد که همه افراد را در مالکیت بیشتر محتوای دیجیتال و خدماتی که ایجاد می کنند، توانمند کند. برخی حتی آن را یک نقطه عطف در محاسبات می نامند، که اساساً نحوه ذخیره، پردازش و برخورد با دارایی های دیجیتال خود را با ورود به عصر متاورس و وب 3.0 مختل می کند. به هر حال آینده توسعه می یابد، مسلم است که در دسترس بودن محاسبات بسیار بیشتر برای همه نقش اصلی را ایفا خواهد کرد.

امروز، در اینتل، ما قصد خود را برای کمک به توسعه فناوری‌های بلاک چین، با نقشه راه شتاب‌دهنده‌های کارآمد در مصرف انرژی اعلام می‌کنیم. اینتل یک اکوسیستم بلاک چین باز و ایمن را درگیر و ترویج خواهد کرد و به پیشرفت این فناوری به شیوه ای مسئولانه و پایدار کمک خواهد کرد.

شتاب دهنده بلاک چین ما اواخر امسال تحویل داده می شود. ما مستقیماً با مشتریانی که اهداف پایداری ما را به اشتراک می گذارند در تعامل هستیم. Argo Blockchain، BLOCK (که قبلا به عنوان Square شناخته می شد) و زیرساخت GRIID از اولین مشتریان ما برای این محصول آینده هستند. این معماری بر روی یک قطعه ریز سیلیکون پیاده سازی شده است تا کمترین تأثیر را در تحویل محصولات فعلی داشته باشد.

آزمایشگاه های اینتل دهه ها تحقیق را به رمزنگاری قوی، تکنیک های هش و مدارهای ولتاژ بسیار پایین اختصاص داده است. ما پیش‌بینی می‌کنیم که نوآوری‌های مداری ما یک شتاب‌دهنده بلاک چین ارائه دهد که بیش از 1000 برابر عملکرد هر وات پردازنده‌های گرافیکی سنتی برای استخراج مبتنی بر SHA-256 دارد. می توانید در کنفرانس بین المللی مدار نیمه هادی (ISSCC) در این ماه بیشتر در مورد نوآوری های مدار ما بشنوید.

تحریریه Techpowerup