مایکروسافت زمانی رقیب قدرتمندی در بازار کیبورد، ماوس و وبکم بود، اما با افزایش رقابت از سوی برندهای بیشتر، به نظر میرسد که این شرکت برای شکستن چیزی که فقط میتوان آن را به هم ریخته توصیف کرد، تلاش کرده است. بازار. انتظارات مصرف کنندگان نیز تغییر کرده است و بیشتر مردم دیگر صفحه کلیدهای غشایی را نمی خواهند و در عوض صفحه کلیدهای مکانیکی گران تری می خرند. مایکروسافت همچنین با بسیاری از رایانههای سرفیس خود دیر وارد بازار شد و محصولات گرانقیمت و ناامیدکننده را عرضه کرد که منجر به کاهش فروش رایانهها و لوازم جانبی مربوطه شد. باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا مایکروسافت در مورد اتفاقاتی که برای محصولات برند سرفیس خود رخ می دهد یا خیر، اعلام رسمی خواهد کرد یا خیر، اما در حال حاضر به نظر نمی رسد آینده چندان روشنی برای خط تولید سرفیس به طور کلی وجود داشته باشد.