کنسول دستی جدید پلی استیشن در حال توسعه، بازی از راه دور فقط از طریق PS5

شایعات در مورد توسعه مخفیانه در بخش پلی استیشن سونی به گوش می رسد – ظاهراً یک کنسول بازی دستی در دست ساخت است، اما قبلاً تصور می شد که یک دستگاه بازی ابری باشد (از نظر عملکردی شبیه به Logitech G Cloud). این هفته، Insider Gaming مقاله ای منتشر کرد که اطلاعات داخلی پروژه سونی را با نام رمز “Q Lite” توصیف می کند. Insider Gaming می‌داند که این دستگاه فقط Remote Play را ارائه می‌کند و به‌عنوان سیستم میزبان کاملاً به کنسول بازی PlayStation 5 متکی است. سونی اخیراً از طریق تبلیغات متعدد از این ویژگی پخش از راه دور استفاده کرده است – این پایگاه کاربران PS4 و PS5 خود را تشویق می کند تا از برنامه PS Remote Play در پلتفرم های سازگار از جمله رایانه شخصی، مک، دستگاه های اندروید و iOS استفاده کنند.

پلی استیشن ویتا آخرین تلاش سونی برای مقابله با نینتندو در بازار کنسول های بازی دستی بود. Vita نسبت به سیستم رقیب 3DS دارای سخت افزار و قابلیت های گرافیکی برتری بود، اما کتابخانه نرم افزاری ناچیز و قیمت کلی بالاتر باعث فروش پایین شد و کنسول دستی سونی یک شکست تجاری در نظر گرفته شد. این سیستم در اوایل سال 2019 متوقف شد.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران Q Lite قرار است یک سیستم پخش تطبیقی ​​با رزولوشن تا 1080p و حداکثر 60 فریم در ثانیه ارائه دهد. این بازی دستی جدید برای کار از طریق Remote Play با پلی‌استیشن 5 به اتصال اینترنت بدون وقفه نیاز دارد. منبع داخلی ادعا می‌کند که نمونه اولیه Q Lite با وجود بزرگ‌تر بودن، تم‌های زیبایی‌شناسی را با کنترلر رسمی پلی‌استیشن 5 به اشتراک می‌گذارد. – به منظور قرار دادن یک سیستم LCD لمسی سخاوتمندانه 8 اینچی که در موقعیت مرکزی قرار گرفته است. خودی اشاره کرد که تریگرهای تطبیقی ​​و موتورهای بازخورد لمسی داخلی از ویژگی‌های قابل توجه هستند، همراه با تناسب سنتی چند بلندگو، کنترل صدا و جک ورودی صدا.

پروژه Q Lite کاملاً در چرخه توسعه خود قرار دارد – منبع Insider Gaming فاش کرد که سیستم قابل حمل در حال حاضر در مرحله تضمین کیفیت است. به‌روزرسانی درایو دیسک قابل جابجایی پلی‌استیشن 5 که شایعات زیادی برای آن وجود دارد، برای یک پنجره انتشار ظاهری پاییز 2023 در نظر گرفته شده است، و منبع معتقد است که Q Lite به زودی پس از آن وارد بازار خواهد شد. انتظار می‌رود PlayStation 5 Pro خیلی دیرتر در سال 2024 وارد بازار شود. به گفته جف گراب، یکی از کارشناسان این صنعت، این مجموعه از به‌روزرسانی‌ها و لوازم جانبی سخت‌افزاری بخشی از “مرحله دوم PS5” خواهد بود.