هارد دیسکها برای جبران زمانهای جستجوی طولانیتر به خواندن بافر نیاز دارند، در حالی که DirectStorage به طور سنتی به فایلها در حالت بافر نشده دسترسی پیدا میکند، که HDDها را برای DirectStorage رد صلاحیت میکرد. با این بهروزرسانی، هارد دیسکها میتوانند از DirectStorage استفاده کنند، که در آن به دادههای بازی ذخیرهشده روی آنها میتوان مستقیماً توسط پردازندههای گرافیکی دسترسی پیدا کرد، و داراییهای فشردهشده بازی به لطف قابلیتهای شتابدهنده محاسبات شیدر پردازندههای گرافیکی مدرن، در لحظه از حالت فشرده خارج میشوند.
مایکروسافت همچنین راهی برای یک بازی اضافه کرده است که بداند آیا دارایی های فشرده شده توسط GPU از حالت فشرده خارج شده اند یا به دلایلی مانند فرمت فشرده سازی/فایل ناسازگار، یک نرم افزار بازگشتی (CPU) درگیر شده است. این مکانیسم بازخورد به بازی اجازه میدهد تا کیفیت داراییهای خود (مانند وضوح بافت) را برای جبران کاهش عملکرد رفع فشار تنظیم کند.
مایکروسافت با هر نسخه اصلی به تدریج الزامات سخت افزاری DirectStorage را کاهش داده است. در ابتدا به SSD های NVMe به عنوان یک دستگاه ذخیره سازی محدود می شد، اما به دستگاه های AHCI مانند SATA SSD گسترش یافت و اکنون با این نسخه، پشتیبانی از هارد دیسک های مکانیکی نیز گسترش یافته است.با تشکر فراوان از TumbleGeorge برای راهنمایی!