مایکروسافت DirectStorage 1.2 را با شتاب های هارد دیسک منتشر کرد

هارد دیسک‌ها برای جبران زمان‌های جستجوی طولانی‌تر به خواندن بافر نیاز دارند، در حالی که DirectStorage به طور سنتی به فایل‌ها در حالت بافر نشده دسترسی پیدا می‌کند، که HDD‌ها را برای DirectStorage رد صلاحیت می‌کرد. با این به‌روزرسانی، هارد دیسک‌ها می‌توانند از DirectStorage استفاده کنند، که در آن به داده‌های بازی ذخیره‌شده روی آن‌ها می‌توان مستقیماً توسط پردازنده‌های گرافیکی دسترسی پیدا کرد، و دارایی‌های فشرده‌شده بازی به لطف قابلیت‌های شتاب‌دهنده محاسبات شیدر پردازنده‌های گرافیکی مدرن، در لحظه از حالت فشرده خارج می‌شوند.

مایکروسافت همچنین راهی برای یک بازی اضافه کرده است که بداند آیا دارایی های فشرده شده توسط GPU از حالت فشرده خارج شده اند یا به دلایلی مانند فرمت فشرده سازی/فایل ناسازگار، یک نرم افزار بازگشتی (CPU) درگیر شده است. این مکانیسم بازخورد به بازی اجازه می‌دهد تا کیفیت دارایی‌های خود (مانند وضوح بافت) را برای جبران کاهش عملکرد رفع فشار تنظیم کند.

مایکروسافت به‌روزرسانی بزرگی برای DirectStorage منتشر کرده است، API که وعده کاهش زمان بارگذاری بازی را می‌دهد. DirectStorage 1.2 جدید توانایی افزایش سرعت بارگذاری بازی برای هارد دیسک های مکانیکی را اضافه می کند، ویژگی ای که توسعه دهندگان بازی از مایکروسافت درخواست کرده اند. DirectStorage بخش زیادی از سس مخفی زیرسیستم ذخیره سازی کنسول را به رایانه شخصی می آورد و کنسول ها هارد دیسک های مکانیکی را به عنوان دستگاه های ذخیره سازی بازی برای مدت طولانی تری نسبت به رایانه های شخصی بازی سنتی نگه داشته اند.

مایکروسافت با هر نسخه اصلی به تدریج الزامات سخت افزاری DirectStorage را کاهش داده است. در ابتدا به SSD های NVMe به عنوان یک دستگاه ذخیره سازی محدود می شد، اما به دستگاه های AHCI مانند SATA SSD گسترش یافت و اکنون با این نسخه، پشتیبانی از هارد دیسک های مکانیکی نیز گسترش یافته است.با تشکر فراوان از TumbleGeorge برای راهنمایی!



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران تحریریه Techpowerup