علیرغم تلاش‌های دولت بریتانیا، آرم هولدینگ به‌دنبال یک فهرست فقط در ایالات متحده است

آرم هولدینگ، طراح تراشه مستقر در کمبریج در بریتانیا، به دنبال یک فهرست فقط در ایالات متحده است. این تصمیم بزرگ ضربه‌ای به تلاش‌های دولت بریتانیا برای تشویق یک فهرست عمومی دوگانه بود. چندین نخست وزیر و پرسنل سطح بالا در جلسات منظم با تیم رهبری آرم شرکت کرده اند. ریشی سوناک، نخست وزیر کنونی بریتانیا با رنه هاس، مدیرعامل Arm و ماسایوشی سون، بنیانگذار و مدیر اجرایی سافت بانک، در ژانویه سال جاری ملاقات کرد. گزارش شده است که این جلسه آخرین تلاش برای تضمین یک درخواست فهرست بریتانیا از دو شرکت بود. اعضای تیم ارشد آرم با نمایندگان بورس لندن نیز گفتگو کردند.

رنه هاس، مدیر اجرایی Arm، در بیانیه‌ای در تاریخ 3 مارس گفت: «پس از چند ماه تعامل با دولت بریتانیا و اداره رفتار مالی، سافت‌بانک و آرم به این نتیجه رسیدند که در سال 2023 فهرستی از Arm را فقط در ایالات متحده دنبال می‌کنند. بهترین راه رو به جلو برای شرکت و ذینفعان آن است.”
Arm که بزرگترین تامین کننده عناصر طراحی تراشه در جهان است که در محصولات مختلف از گوشی های هوشمند گرفته تا کنسول های بازی استفاده می شود، متعهد شده است که دفتر مرکزی، عملیات و “مالکیت معنوی مادی” خود در بریتانیا را حفظ کند.
این شرکت همچنین برنامه‌های خود را برای گسترش فعالیت‌های خود در بریتانیا، با پردیس آینده در بریستول و افزایش متعاقب آن در تعداد کارگران ارائه کرد. این شرکت گفت: “Arm به میراث بریتانیایی خود افتخار می کند و به همکاری با دولت بریتانیا ادامه می دهد.” ما به سرمایه گذاری و ایفای نقش مهم در اکوسیستم فناوری بریتانیا ادامه خواهیم داد.»

فروش Arm به مبلغ 40 میلیارد دلار به غول گرافیکی NVIDIA در فوریه 2022 به دلیل “چالش های نظارتی قابل توجه” متوقف شد. پس از آن تصمیم گرفته شد که پس از شکست قرارداد با NVIDIA، به دنبال یک IPO باشد و بلافاصله پس از آن، مدیران Softbank شروع به جستجوی Nasdaq ایالات متحده کردند.
آرم هولدینگ قبلاً در بازارهای ایالات متحده و بریتانیا فهرست شده بود، قبل از اینکه در اواسط سال 2016 توسط سافت بانک ژاپن تصاحب شود.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران تحریریه Techpowerup