طبق گفته TrendForce، انتظار می‌رود Wi-Fi 6/6e به یک فناوری اصلی با تقریباً 60 درصد سهم بازار در سال 2022 تبدیل شود.

طبق گفته TrendForce، انتظار می‌رود Wi-Fi 6/6e به یک فناوری اصلی با تقریباً 60 درصد سهم بازار در سال 2022 تبدیل شود.

رشد تصاعدی تقاضا برای پایانه‌های راه دور و بدون سرنشین در خانه‌های هوشمند، تدارکات، تولید و سایر برنامه‌های کاربردی کاربر نهایی باعث به‌روزرسانی‌های تکراری فناوری Wi-Fi شده است. در میان نسل‌های فعلی فناوری‌ها، Wi-Fi 5 (802.11ac) جریان اصلی است. طبق بررسی‌های TrendForce، Wi-Fi 6 و 6E (802.11ax) در مرحله ارتقاء هستند. به منظور برآورده کردن الزامات اتصال مفاهیم صنعتی مانند Metaverse، بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ بر روی اصلاح نسل بعدی استاندارد Wi-Fi 802.11be سریعتر و پایدارتر متمرکز شده اند که معمولاً به عنوان Wi-Fi 7 شناخته می شود با توجه به ویژگی های فنی. انتظار می‌رود وضعیت بلوغ و گواهی محصولات، Wi-Fi 6 و 6E از Wi-Fi 5 پیشی بگیرند و در سال 2022 به یک فناوری اصلی تبدیل شوند و انتظار می‌رود سهم بازار جهانی به 58٪ برسد.

طبق گفته TrendForce، در برنامه های رایج وای فای مسکونی، Wi-Fi 6E از 6 گیگاهرتز پشتیبانی می کند و پهنای باند را حداقل تا 1200 مگاهرتز افزایش می دهد، که کارایی، توان عملیاتی و امنیت بالاتری نسبت به Wi-Fi ارائه می دهد. -Fi 6، و می تواند کار از راه دور را بهینه کند. ، واقعیت مجازی/AR و سایر تجربیات کاربر. علاوه بر این، وقتی صحبت از اینترنت اشیا عمودی با بالاترین ارزش خروجی می‌شود، تولید هوشمند همچنان از اترنت و شبکه‌های تلفن همراه 4G/5G به عنوان فناوری‌های ارتباطی اصلی در کارخانه‌های هوشمند فعلی استفاده می‌کند. با این حال، در اوایل سال 2019، تولید کننده پیشرو تجهیزات هوافضا بریتانیا، متیس آئرواسپیس، و اتحاد پهن باند بی سیم (WBA) آزمایش های افزایشی را در مورد کاربردی بودن Wi-Fi 6 در کارخانه ها انجام دادند و آنها معتقدند که Wi-Fi – 6 می تواند به طور گسترده پذیرفته شده است. برای ساختدر انتظار نسل بعدی Wi-Fi 7، شرکت هایی مانند MediaTek، Qualcomm و Broadcom در حال حاضر مقدمات تلاش خود را برای رسیدن به این استاندارد فراهم کرده اند. طبق گفته TrendForce، اگرچه در حال حاضر تمرکز روی Wi-Fi 7 است، انتظار می‌رود کاربرد مورد نظر Wi-Fi 7 بین اواخر سال 2023 و اوایل سال 2024 کاهش یابد. چالش‌ها از نظر توسعه کلی و مسائلی مانند سرمایه‌گذاری در تجهیزات همچنان باقی است. برای نشان دادن مزایای فنی Wi-Fi 7، استفاده از طیف، هزینه استقرار و نفوذ تجهیزات ترمینال باید برطرف شود.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

بازار هنوز بالغ نشده است، کاربرد عملی Wi-Fi 7 باید تا پایان سال 2023 منتظر بماند.
TrendForce معتقد است که معرفی ابزارهای فناوری Industry 4.0 به جریان اصلی تبدیل می شود و درجه دیجیتالی شدن در شرکت ها در دوران پس از همه گیری افزایش می یابد، و انتظار می رود 5G و Wi-Fi اثرات مکمل و هم افزایی را در زمینه تولید به همراه داشته باشند. دلیل اصلی این امر این است که ویژگی های 5G شامل اتصال گسترده، پهنای باند بالا و تاخیر کم است. علاوه بر این، محاسبات لبه دسترسی چندگانه (MEC) و برش شبکه مستقل (SA) می‌تواند قدرت محاسباتی و انعطاف‌پذیری را بهبود بخشد، که ابزارهای تولید هوشمند را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد. اگرچه محدوده انتقال Wi-Fi کوچک است، اما در برابر تداخل مقاومت می کند و نفوذ فیزیکی سیگنال های بی سیم را در سایت های تولید هوشمند بهبود می بخشد. Wi-Fi همچنین هزینه آنتن های توزیع شده 5G و ایستگاه های پایه کوچک را کاهش می دهد و در عین حال برد ارتباطات را افزایش می دهد و عمر باتری تجهیزات را بهبود می بخشد.

تحریریه Techpowerup