آشنایی با دریچه کولر و خرید کانال کولر

کارخانه ی شرکت تهران دما آرکا یکی از مراکز معتبر و مهم عرضه و فروش انواع دریچه کولر آبی با کیفیت است. با مراجعه به بخش محصولات شرکت تهویه نو میتوانید انواع دریچه های تنطیم هوا من جمله دریچه خطی را مشاهده نمایید. برای آنهایی که دلشان میخواهد جزئیترین گوشههای خانه را با ایدههایی نو و جذاب زیباتر کنند. امروزه خانوادههای بیشتری به دنبال زیباسازی و دکوراسیون فضاهای داخلی خانه هستند. این دریچهها تنوع نسبتا زیادی از نظر متریال و طرح دارند و میتوانید بر اساس سبک دکوراسیون خانه طرح و سبک مورد نظرتان را بخرید. دریچه کولر انواع مختلفی دارد و از نظر جنس بدنه و نوع نصب دسته بندی می شود که در ادامه به آنها اشاره شده است. از جمله مواردِ استفاده ی دریچه تنظیم هوا ی مشبک می توان به سیستم های دمنده و مکنده ی هوا اشاره نمود. هنگام خرید دریچه کولر باید به یک سری موارد و نکات مهم دقت کرد و با توجه به آنها، اقدام به خرید نمود.

این نوع از جنس های مختلفی مانند آلومینیوم، چوب و آهن ساخته می شود و می تواند به صورت با دمپر و بدون دمپر تولید گردد. مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه و فشار در کنار آسانی تهیه آلیاژ آهن موجب شده تا با استفاده از ورقهای گالوانیزه به رنگ مشکی، تولید محصولات در بالاترین سطح ممکن باشد. خرید دریچه کولر از مکان های فیزیکی در قدیم بهترین روش تهیه ی این محصول بوده است. پیشنهاد میکنیم برای تهیه دریچه های کولری به نولید کنندگان معتبر و باسابقه خوب مراجه کنید. بررسی این مورد نیاز به تخصص و تجربه کافی دارد، بنابراین پیشنهاد میکنیم که حتما با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید و شخصا دست به آچار نشوید. توجه داشته باشید که حتی موانع خیلی کوچک هم میتوانند علت بسته نشدن دریچه کولر گازی باشند، پس دریچه را با دقت دوچندان بررسی کنید.

دریچه کولر آهنی عمر بالا و مفیدی دارد و اکثر قسمت های آن مانند تیغه ها، پره ها و فریم از ورق روغنی ساخته می شود. ماهیت این دریچه کولر از ورق روغنی میباشد .در واقع هم فریم و هم پره های این دریچه کولر از جنس ورق روغنی میباشد . این مدل دریچه، هوا را بدون کوچکترین تغییری، از داخل کانال به محیط انتقال می دهد. کولرهای آبی در دو صورت مستقیم و کانالکشی شده هوای خنک را وارد محیط داخلی مجموعه خواهند نمود. می توان مقدار باد خروجی را با توجه به نیاز و سلیقه افراد تنظیم نمود. این دریچه بیشتر به صورت دیواری استفاده می شود و برای نصب آن به پیچ چوبی یا پیچ دریچه بازدید خودکار نیاز است. به طوری مثال دریچه کولرهای فلزی در 4 الی 5 روز کاری تولید می شوند اما زمان تولید دریچه های چوبی بیشتر می باشد. به طور مثال قیمت دریچه کولر آلومینیومی از دریچه کولر آهنی بالاتر و بیشتر است.

با مراجعه به سایت مجموعه نظری با استفاده از خدمات متنوع این مجموعه در زمینه ارائه پشتیبانی آنلاین، مشاوره تلفنی، عرضه مستقیم و بدون واسطه محصولات مختلف سیستم سرمایش، گرمایش، پکیج، دریچه هوا و بهویژه دریچه هواکش دستشویی و حمام را تهیه کنید. با توجه به پیشرفت های بشری در صنایع مختلف،صنعت عایق های حرارتی، رطوبتی و صوتی نیز دچار تغییرات و پیشرفت های شگرفی شده است.در گذشته های نه چندان دور از انواع عایق سنتی از جمله عایق پشم شیشه و پشم سنگ و موارد مشابه در این زمینه برای عایق کاری استفاده می گردید. عایق الاستومری دارای ماهیت پلیمری و متخلخل می باشد.ساختار عایق الاستومری ساختاری سلول بسته است که از امکان انتقال حرارت،برودت و حتی صوت جلوگیری می کند.عایق الاستومری در صنایع متنوعی از قبیل تهویه مطبوع،تاسیسات موتورخانه و شاخه ای از صنعت اکوستیک کاربرد فراوان پیدا کرده است.همانطور که اشاره گردید صنعت تهویه مطبوع یکی از زیرشاخه های کاربردی در زمینه استفاده از عایق الاستومری می باشد.عایقی که برای کاربرد در سطوح کانال های هوا مورد استفاده می گیرد عایق الاستومری رولی یا پتویی یا ورقه ای می باشد. اثرات منفی خطای انسانی بشدت کاهش پیدا کرده و پرنده کمتر دچار نوسانات دمایی قرار می گیرد.

ما دو فن داریم که در مجموع 43000 متر مکعب هوا را خارج می کنند. فن کویلها در ابعاد و اندازههای مختلف و متنوعی تولید و عرضه میشود و شما می توانید دریچه بازدید مورد نظر خود را با ابعادی که لازم دارید سفارش بدهید. این دریچهها در شکلها و اندازههای مختلف و با استفاده از متریال گوناگونی ساخته میشوند. این مدل دریچه می تواند با دمپر یا بدون دمپر تولید و استفاده شود. این دریچه ساختاری چند منظوره دارد و برای تنظیم فشار هوا یا جلوگیری از ورود هوا، دارای دمپر می باشد. از ورود آلودگی و ذرات گرد و غبار به داخل محیط جلوگیری می کند.

در واقع این دستگاه بعنوان دستگاه مولدِ هوای سرد و گرم جهت تهویه محیط های مورد کاربرد قرار می گیرد.امکان کاربرد داکت اسپلیت در محیط های مسکونی،تجاری،اداری و حتی صنعتی باعث شده تا علاوه بر اصل دستگاه، لوازم و متعلقاتی از قبیل لوازم جانبی تاسیسات و نیز دریچه های بازدید و دهش هوای داکت اسپلیت به طبعِ کاربرد این دستگاه در محیطهای ذکر شده نیز تولید و مورد کاربرد قرار گیرند. این دریچه پلاستیکی نیز جهت ورود و خروج هوای محیط، طراحی و تولید میشود که با توجه به طراحیِ فرمِ ظاهریِ آن که به صورت خطوطِ موازی در داخلِ فریمِ گرد، به لحاظ زیبایی، مورد توجه کارفرمایان و مهندسین ناظر قرار گرفته است.دریچه پلاستیکی گردِ خطی نیز به لحاظ سبُکی و استحکام همردیفِ انواع دیگر دریچههای پلاستیکی قرار میگیرد و در قطرهای ۱۰-۱۵-۲۰-۲۵ و ۳۰ سانتیمتر تولید و عرضه میگردد. در صورتی که فضای بسته فاقد محل های بسته ورود هوا باشد و درزبندی بیش از حدی داشته باشدو دود کش هم گرفتگی جزیی داشته باشد هوای خروجی از کانال کولر باعث برهم خوردن هوای خروجی از دودکش وسایل گاز سوزشده و می تواند مکش معکوس در دودکش را ایجاد نماید. خرید اینترنتی دریچه کولر سبب افزایش سرعت در خرید شده است و همچنین مشتریان ازطریق تهیه ی محصول از این روش می توانند کالاهای خود را در محل کار و یا خانه ی خود دریافت کنند.

مراحل ساخت و نصب دریچه پلاستیکی مشبک نیز بهاین صورت است که ابتدا فریمِ دریچه پلاستیکی مشبک طراحی و ساخته میگردد و سپس شبکه داخلیِ لانه زنبوری به آسانی در درونِ قاب یا فریمِ دریچه پلاستیکی جانمایی میگردد.لازم به ذکر است این شبکهها،پس از نصب به راحتی و بدون استفاده از ابزار خاصی قابلِ باز و جداشدن از فریمِ دریچه پلاستیکی مشبک می باشند تا بتوان فیلتر را تمیز یا تعویض و یا شستشو کرد و دوباره در محل خود جانمایی کرد.شایان ذکر است با توجه به طراحیِ حساب شدهی دریچه پلاستیکی مشبک، نصب،استفاده و شستشوی آن برای عموم به راحتی قابل انجام میباشد. دریچه کولر خطی که از گران ترین دریچه های کولری به حساب می آید، از جنس پروفیل آلومینیوم می باشد و دارای خطوط موازی تی شکل است. دریچه کولر پلاستیکی نسبت به دیگر دریچه ها از قیمت مناسب تر و ارزان تری برخوردار است و دوام و عمر بالاتری دارد.

باز گذاشتن دریچه تنها به عمل سیرکولاسیون هوا کمک بیشتری کرده و باعث می شود که هوای بیشتری از روزنه ها و منافذ وارد محل گردد. از ویژگی های بارز عایق الاستومری سهولت نصبِ آن می باشد.از آنجا که مراحل نصب عایق الاستومری بر روی سطوح کانال هوا و لوله های تاسیساتی تک مرحله ای می باشد لذا کارفرما می تواند با بهره گرفتن از یک نیروی نیمه ماهر و حتی کارگر ساده اقدام به نصب و تعبیه عایق الاستومری در محل مورد نظر کند.البته این سهولت در نصب به عواملی چون از قبل چسبدار کردنِ عایق الاستومری نیز بستگی دارد.این به آن منظور است که عایق الاستومری را به راحتی می توان از فبل به چسب مخصوص آغشته نمود و پس از حمل به محل پروژه آنرا در محل خود نصب نمود.

مجموعه تولیدی تهویه سان با بهرهمندی از موارد ذکر شده در کنار سابقه فعالیت بیش از 20 سال توانسته یکی از پیشروترین تولیدکنندگان انواع دریچه کانال کولر در کشور باشد. در سال های اخیر درخواست های مردم برای ثبت سفارش از اینترنت بسیار افزایش یافته است. از محبوب ترین دریچه کولر در میان مردم نوع آلومینیومی آن می باشد. دریچه کولر آلومینیومی پرکاربرد ترین و پرطرفدار ترین نوع دریچه است که از قالب پروفیل آلومینیوم ساخته می شود و دارای پره های عمودی و پره های افقی در جلو و پشت می باشد. از مهم ترین ویژگی های دریچه کولر دیواری می توان به نصب آسان و اجرای راحت آن اشاره کرد. از دیگر ویژگی ها و مزیت های دریچه پلاستیکی می توان به وزن کم و سبک، داشتن سایزهای مختلف (۱۵ در ۱۵، ۲۰ در ۲۰، ۲۵ در ۲۵، ۲۰ در ۳۰، ۳۰ در ۳۰)، نصب آسان و راحت، مقاوم در برابر ضربه، رطوبت، فرسایش، فشار و خوردگی، داشتن توانایی در تغییر جریان هوا به سمت های بالا، پایین، راست و چپ اشاره کرد. در ایران اکثر دریچه های کولر از آهن و آلومینیوم ساخته می شوند که مدل آهنی پرطرفدار تر است زیرا مقاوم تر و محکم تر می باشد و می توان حجم هوای ورودی را با کمک دمپر تنظیم کرد.

در این صورت نباید وقت را از دست داد و بهتر است بررسی دقیقتر مشکل و تشخیص آن را بر عهدهی تکنسین قرار دهید و از خسارات بعدی پیشگیری کنید. عایق الاستومری رولی در ضخامت مختلف از جمله ۳-۶-۹-۱۳-۱۹-۲۵ میلیمتر تولید و بنا به جدول ضخامت در هر مقطع مورد کاربرد قرار می گیرد.شایان ذکر است عایق الاستومری رولی در عرض های ۱ و ۱.۲۵ متر بصورت استاندارد تولید می شود که بنا به ابعاد و سایزهای مورد نظر می توان آنرا در مقاطع مختلف مورد کاربرد قرار داد. از نکات مهم در نصب تعبیه جا پیچ بر روی فریم قاب می باشد که باید دقت کرد نسبت به ابعاد این دریچه، جای پیچ به صورت صحیح در نظر گرفته شود. جهت انجام این کار باید طرفین دریچه کانال کولر را با قاب چوبی بپوشانید و سپس بعد از اطمینان از تراز بودن دریچه، آن را بر روی آن با پیچ محکم کنید. نمونه دیگر از انواع عایق الاستومری، عایق لوله ای می باشد.این نوع عایق الاستومری برای پوشش روی لوله های آب سردوگرم مثل لوله های موتورخانه ها بکار می رود.در این موارد نیز علاوه بر آیتم قطر لوله، موضوعی بنام ضخامت بدنه ی عایق الاستومری لوله ای نیز مطرح و تعیین کننده می باشد که با توجه به قطر و طول لوله ها در شرایط مختلف،ضخامت عایق الاستومری لوله ای نیز تعیین می شود.نکته ی قابل توضیح این می باشد که با توجه شرایط آب و هوایی و خشونت محیطی،برای افزایش طول عمرمفید ساختار عایق الاستومری در هر دو مدل، می توان از پوشش فویل آلومینیومی ساده و مسلح بر سطوح بیرونی عایق الاستومری بهره جست.

تحریریه Techpowerup