سیسکو هنگام خروج از روسیه تجهیزات فروخته نشده به ارزش 23.5 میلیون دلار را از بین برد

سیسکو یکی از اولین شرکت‌های فناوری بود که پس از تهاجم گسترده به اوکراین از سرزمین‌های روسیه خارج شد. اندکی پس از شروع مناقشه، سیسکو سیستمز پایان دادن به روابط تجاری خود را اعلام کرد که با توقف فروش در مارس 2022 آغاز شد. ضرب الاجل ژوئن برای توقف کامل عملیات مشخص شد. این شرکت تا اوت 2022 تصمیم گرفته است تا ذخایر فروخته نشده واقع در قلمروهای مربوطه را حذف کند – مجوزهای لازم برای صادرات مجدد کالا به دست نیامده بود. مشخص نیست که آیا تحریم‌های ایالات متحده (علیه روسیه) در تصمیم شرکت فناوری آمریکای شمالی برای مشارکت در سیاست زمین سوخته و پاکسازی بقایای فیزیکی از ذخایر و اماکن در روسیه و بلاروس نقش داشته است یا خیر.

طبق صورت‌های مالی ثبت‌شده در ایالات متحده، سیسکو پس از پایان روابط تجاری خود در سرزمین‌های روسیه، در مجموع ۶۷ میلیون دلار دارایی را حذف کرد. این مبلغ هنگفت ترکیبی از موجودی از بین رفته (تجهیزات ارتباطی، قطعات یدکی) و دارایی ها (مبلمان اداری، وسایل نقلیه)، و همچنین هزینه پرسنل درگیر در فرآیند حذف و رسیدگی به دارایی ها را نشان می دهد.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

به گزارش خبرگزاری های مقیم سرزمین های روسیه، به طور گسترده گزارش شد که سیسکو موجودی تجهیزات فروخته نشده را به ارزش کل 23.5 میلیون دلار نابود کرده است. TASS، یک سازمان خبری تحت کنترل کرملین، به بیانیه‌های حساب ارائه شده توسط Cisco Systems (شخصیت حقوقی باقی‌مانده گروه سیسکو مستقر در فدراسیون) اشاره کرد – گزارش می‌دهد که این تجهیزات در ژانویه 2023 “از بین رفته فیزیکی”، پس از توقف فروش در روسیه و بلاروس صورت‌های مالی انحلال «عمدتاً قطعات یدکی» را توصیف می‌کنند، اما آژانس می‌گوید سیسکو درگیر تخریب تجهیزات شبکه، واحدهای نمایشی و مبلمان اداری است.تحریریه Techpowerup