تحقیق کنترپوینت: لپ‌تاپ‌ها را بغل کنید تا در میان ضعف بازار جهانی رایانه‌های شخصی انعطاف‌پذیر بمانند

بازار جهانی رایانه های شخصی به دنبال خنک شدن کووید-19 در سال 2022 روند نزولی در تقاضا داشته است. بر اساس تحقیقات کانترپوینت، این بازار شاهد کاهش 15 درصدی محموله ها در سال 2022 بود و انتظار می رود در سال 2023 کاهش تک رقمی دیگری را تجربه کند. داده ها. با این حال، در تمام زیربخش‌های رایانه‌های شخصی، به لطف موفقیت اپل در سری مک‌بوک، افزایش پشتیبانی از اکوسیستم و از بین رفتن شکاف عملکرد با ارائه‌های x86، انتظار می‌رود که لپ‌تاپ‌های مبتنی بر Arm در سه‌ماهه‌های آینده تقاضای نسبتاً انعطاف‌پذیری را نشان دهند.

اپل با راه حل سری M که خود طراحی شده بود، بازار را تحت سلطه خود در آورد

اپل تراشه M1 داخلی خود را برای سری مک‌بوک در سال 2020 منتشر کرد. این به تدریج برنامه‌های آیفون و آی‌پد را قادر می‌سازد تا با مدیریت انرژی پیشرو در صنعت و عمر باتری در هدر MacBook M1 یکپارچه روی macOS اجرا شوند. ویژگی های رقیب با همان سطح عملکرد محاسباتی. بر اساس داده‌های Counterpoint Research، از آن زمان، سهم بازار لپ‌تاپ‌های مبتنی بر Arm شروع به رشد کرده است و از کمتر از 2 درصد به بیش از 12 درصد در پایان سال 2022 رسیده است. اپل در سال 2022 با 90 درصد سهم بر بازار لپ‌تاپ‌های Arm تسلط داشت. مهاجرت اپل به پردازنده‌ی خود طراحی شده‌اش، تقویت کننده‌ای برای فروشندگانی بود که روی حصار نشسته بودند و در انتظار توسعه راه‌حل‌های مبتنی بر بازو بودند.

مهم‌تر از همه، ما معتقدیم که سهم بازار رایانه‌های شخصی مبتنی بر Arm، به‌ویژه لپ‌تاپ‌ها، ممکن است در سال‌های آینده بیشتر افزایش یابد و وارد زیربخش‌های مختلفی شود. رونق کروم بوک در سال 2020 فقط شروع بود. ما انتظار داریم نفوذ اکوسیستم Arm افزایش یابد زیرا فروشندگان تراشه نزدیک‌تر با OEMها در زمینه ارائه محصولات همکاری می‌کنند. افزایش آگاهی مصرف کنندگان از رقابت پذیری Arm در برابر x86 طولانی مدت اینتل نیز می تواند از گسترش سهم بازار حمایت کند. در نهایت، ما معتقدیم راه حل های لپ تاپ مبتنی بر Arm تا پایان سال 2025 بیش از 21 درصد سهم خواهند داشت.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران لپ‌تاپ‌های مبتنی بر بازو به قیمت اینتل و AMD سهم خواهند داشت
با این حال، بازار جهانی رایانه‌های شخصی در سال 2022 از چرخه توسعه خارج شد و انتظار می‌رود که در سال 2023 مجدداً کاهش فروش را تجربه کند. در نتیجه، افزایش سهم Arm به ناچار به ضرر دو فروشنده بزرگ دیگر در بازار خواهد بود – Intel و AMD. بر اساس پیش بینی ما، ما معتقدیم که Arm می تواند در نهایت تا پایان سال 2027 حدود 25 درصد از سهم بازار لپ تاپ را به خود اختصاص دهد. از سوی دیگر، اینتل به عنوان بزرگترین فروشنده در بازار رایانه های شخصی، بیشترین ضرر را خواهد دید و نزدیک به 10 درصد از دست خواهد داد. سهم بازار. برای تسلیح راه حل ها در پنج سال. اما همچنان بر بازار رایانه های شخصی با بیش از 60 درصد سهم بازار تسلط خواهد داشت.

کوالکام و مدیاتک باید در کوتاه مدت دنبال شوند
فروشندگان بزرگ پردازنده های جهانی کوالکام و مدیاتک نیز به راه حل های مبتنی بر Arm ابراز علاقه کرده اند. از آنجایی که هر دو فروشنده باتجربه پردازنده های گوشی های هوشمند هستند، سال هاست با اکوسیستم Arm کار می کنند. بنابراین، گنجاندن لپ‌تاپ‌ها/کامپیوترهای مبتنی بر Arm در نقشه راه محصولات خود، مأموریت چندان دشواری برای آنها نخواهد بود. اگرچه برخی از تاخیرها به دلایلی مانند کمبود قطعات، شکایت های حقوقی و توسعه محصول وجود داشته است، انتظار می رود که این دو غول طراحی تراشه راه حل های لپ تاپ مبتنی بر Arm را در اواخر سال 2024 برای پاسخگویی به تقاضای بیشتر عرضه کنند. ما انتظار داریم راه حل های کوالکام و مدیاتک در سال 2024-2025 بیش از 50 درصد در لپ تاپ های Arm رشد داشته باشد.

تحریریه Techpowerup