بر اساس گزارش TrendForce، تقاضای PMIC در نیمه دوم سال 22 با توجه به تقاضای خودرو ثابت است

بر اساس گزارش TrendForce، تقاضای PMIC در نیمه دوم سال 22 با توجه به تقاضای خودرو ثابت است

TrendForce گزارش می دهد که در طول کمبودهای عمده در سال گذشته، بازیکنان Fabless و IDM سودهای حاصل از افزایش قیمت ناشی از کمبود را به اشتراک گذاشتند. با این حال، از آنجایی که ظرفیت تولید ویفر به طور متوسط ​​افزایش می یابد و زمان تحویل به تدریج عادی می شود، نمایندگی ها، نمایندگی ها و اپراتورهای کوچک و متوسط ​​Fabless که در ابتدا قیمت های خود را 20 تا 40 درصد افزایش دادند به دلیل عرضه کم، به طور قابل درک تحت فشار قرار گرفتند تا قیمت ها به دلیل کاهش قیمت کاهش یابد. جمع آوری سریع موجودی بنابراین، در حوزه‌های کاربردی مختلف در 2H22، فروشندگان ترجیحی موجود در فهرست فروشنده تایید شده (AVL) به حفظ وضعیت متعادل عرضه و تقاضا ادامه می‌دهند، در حالی که فروشندگان غیرمجاز با یک نوع محصول و محدوده محدود ممکن است نیاز به کاهش قیمت داشته باشند. قیمت ها برای تامین حجم و تقاضا فروش موجودی با این حال، به طور کلی، تقاضا برای PMIC به عنوان زیرمجموعه همه محصولات IC هنوز در 2H22 نسبتاً پایدار است.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

با توجه به وضعیت تحویل فعلی، از دیدگاه IDM هایی با سهم بازار PMIC بیش از 61 درصد، به دلیل سبد محصولات جامع، کیفیت پایدار و غیر قابل تعویض همراه با تقاضای بالا برای ظرفیت تولید، زمان تحویل فعلی برای سفارشات جدید هنوز طولانی است. ، با میانگین زمان برای تعویض رگولاتورها 36-46 هفته و 40-50 هفته برای PMIC های چند کاناله. با این حال، برخی از سفارش‌های موجود با زمان تحویل اولیه بیش از 52 هفته ممکن است 4 تا 16 هفته زودتر ارسال شوند. علاوه بر این، از دیدگاه اپراتورهای کوچک و متوسط ​​Fabless، از آنجایی که آنها از نظر مشخصات محصول و زمینه های کاربردی در سطح تولیدکنندگان IDM نیستند، زمان تحویل معمولاً کوتاهتر از تولیدکنندگان اصلی IDM است که معمولاً بیش از 28 نیست. هفته ها

طبق گفته TrendForce، مشخصات و انواع مختلفی از PMIC ها از جمله تنظیم کننده های خطی و غیره وجود دارد. حتی محصولات وابسته به موارد مصرف مانند شارژ و مدیریت باتری، مراجع ولتاژ و آی سی های برق USB همگی در این دسته قرار می گیرند.

در زمینه لوازم الکترونیکی مصرفی، درست است که تقاضا برای رگولاتورهای خطی و رگولاتورهای سوئیچینگ با عملکردها و ساختارهای نسبتاً ساده در بازارهای پنل مصرف کننده، لوازم خانگی و رایانه های قابل حمل کاهش یافته است. در 1H22 و سفارشات حتی باید تا 15 کاهش یابد -30 درصد با این حال، PMIC‌های چند کاناله با زمان تحویل کمی طولانی‌تر، در 2H22 با فشار قیمت‌گذاری رقابتی مواجه خواهند شد، زیرا OEMs و ODMs موجودی را در کمتر از 2 ماه کنترل می‌کنند. در مورد بازارهای کنترل صنعتی و خودرو، این مناطق همیشه میدان‌های نبرد حیاتی و آماده فتح بوده و تقاضای بالاتری در مورد دقت ولتاژ PMIC، کنترل دما و قابلیت اطمینان دارند. با گرایش به سمت صنعت 5.0 و برق‌رسانی خودرو، قیمت‌های محصول در نیمه دوم سال 22 همچنان قوی باقی می‌ماند، اما این منطقه عمدتاً تحت سلطه بازیگران IDM است که دهه‌ها در بازار بوده‌اند، مانند Texas Instruments (TI)، Infineon، دستگاه‌های آنالوگ (ADI) )، STMicroelectronics (ST)، ON Semiconductor (onsemi)، و غیره، در حالی که نسبت اپراتورهای کوچک و متوسط ​​Fabless نسبتا کم است.

طبق گفته TrendForce، شرایط بازار در 1H22 آشفته بود و تقاضای متفاوتی برای تراشه‌هایی با ویژگی‌های مختلف وجود داشت. با توجه به توسعه جهانی دستگاه‌های الکترونیکی و سیستم‌های قدرت، تقاضای کلی برای مدارهای مجتمع مدیریت توان (PMIC) هنوز نسبتاً خوب است. PMIC ها در الکترونیک مصرفی، ارتباطات، محاسبات، کنترل صنعتی، خودرو و سایر زمینه ها استفاده می شوند. در 2 H22، عرضه و تقاضا به تدریج از هم جدا شد و تقاضا برای تنظیم کننده های سوئیچینگ خودرو و PMIC های چند کاناله قوی ترین بود.