بایگانی‌های پاور کامپیوتر پانا پی سی | techpowerup

شما می‌توانید از پاور اف اس پی HEXA 85+ PRO با قطعات بروز اما کم مصرف استفاده کنید. به این ترتیب شما باید بر اساس مصرف قطعات انتخابی‌تان چون کارت گرافیک، پردازنده، فن‌ها و دیگر اجزای یک کامپیوتر، پاور مورد نیاز برای آن را محاسبه کنید. برای نمونه ممکن است سیستم شما با کارت گرافیک GTX 1650 به راحتی با یک پاور 550 واتی کار کند اما با نصب کارت گرافیک RTX 3080 دیگر نتوانید از همان پاور استفاده کنید و به ارتقای پاور کامپیوتر نیاز پیدا کنید.

  • در صورتی که پاور 1200 واتی رده بالا با راندمان انرژی بالا می‌خواهید اما قصد هم ندارید برای برندهای مشهور خارجی هزینه کنید، GP1200B-OCDG گرین یک پاور خوب است.
  • بنابراین نشان 80Plus می تواند به دو صورت رسمی (دارای گواهینامه) و بدون گواهینامه (صرفاً ادعا) باشد.
  • این قطعه برق مورد نیاز را به هر قطعه سخت افزاری می رساند تا در زمان لازم آن قطعه بتواند کار کند.
  • این نوع از منبع تغذیه بهترین گزینه برای تمامی سیستم‌های اداری و خانگی محسوب شده و از نظر قیمت و کارایی بسیار مناسب است.

CORSAIR HX1500i یک پاور رده بالا با قطعات مرغوب و طراحی پیشرفته است که جزء بهترین پاورهای 1500 واتی محسوب می‌شود. البته پاورهای بهتر و گران‌تری با گواهی تیتانیوم هم وجود دارند که CORSAIR AX1600i نمونه عالی از آنها است اما متأسفانه در بازار ما یافت نمی‌شوند. در کنار راهنمای خرید پاور، ما در شهر سخت افزار به معرفی بهترین پاورهای بازار ایران هم می پردازیم تا بر اساس نیاز و بودجه بتوانید بهترین پاور مورد نیازتان را انتخاب کنید. همچنین قیمت مناسب محصولات شرکت تراست باعث شده تا خرید پاور برای سیستم های ارزان قیمت را راحت تر کند.

بررسی موس گیمینگ MSI CLUTCH GM41 Lightweight Wireless ؛ هدشات دقیق با اژدهای سرخ

در گذشته پاور کامپیوتر با ظرفیت بالا برای ولتاژهای سبک‌تر کارایی کمتری داشتند، اما در حال حاضر اینطور نیست. پاور با راندمان بالاتر نیز صرف نظر از ظرفیت آن، راندمان پایینی در بارهای سبک نخواهد داشت. برندهای مختلفی چون کرسیر Corsair، سیسونیک ، ایکس پی جی ، فرکتال ، گرین، ایسوس و… سال‌هاست که پاور با قابلیت‌های مختلف برای نیازهای متفاوت تولید و روانۀ بازار می‌کنند. بنابراین تنوع محصولات دست شما را برای خرید پاور کامپیوتر باز گذاشته است.

برند و سازنده

به عنوان اولین محصول در راهنمای خرید پاور کامپیوتر شهر سخت‌افزار به شما محصولی از برند ایرانی گرین را معرفی می‌کنیم. اگر بهترین پاور کامپیوتر ارزان برای قطعات قدیمی یا ضعیف می‌خواهید، سری GP450A-ECO Rev3.1 گرین انتخابی خوبی است. این پاورها در داخل خود ایران تولید می‌شوند و طبیعتاً دلیل انتخاب آنها قیمت پایین، داشتن گارانتی و مشخصات قابل قبول است.

با این حال در جدول زیر به صورت دقیق مجله خبری سخت افزار کامپیوترهای رایج و سایزشان ذکر شده است. تنها کافیست پیش از خرید، از تطابق و جای گرفتن آن‌ها در کیس خود اطمینان حاصل کنید. کامپیوترها در ابعاد و یا به شکل صحیح‌تر در فرم فاکتورهای متفاوتی ساخته می‌شوند. به طور معمول تمامی قطعات در دسترس در سایز استاندارد ATX عرضه می‌شوند. پاورها از منظر کابل‌کشی، به سه گروه کلی کاملا ماژولار، نیمه ماژلار و غیر ماژولار ( Non-Modular، Semi/Half-Modular و Full-Modular) تقسیم می‌شوند.

http://asanbehbar.ir

تحریریه Techpowerup