اینتل نتایج مالی سه ماهه دوم 2022 را گزارش کرد. اولین ضرر خالص در چند دهه اخیر

شرکت اینتل امروز نتایج مالی سه ماهه دوم سال 2022 خود را اعلام کرد. نتایج این سه ماهه کمتر از استانداردهایی بود که برای شرکت و سهامداران خود تعیین کردیم. ما باید بهتر عمل کنیم و بهتر عمل خواهیم کرد. پت گلسینگر، مدیر عامل اینتل، گفت: این کمبود همچنین منعکس کننده مشکلات اجرایی ما است. ما نسبت به تغییر شرایط کسب‌وکار واکنش نشان می‌دهیم و از نزدیک با مشتریان خود کار می‌کنیم و در عین حال بر استراتژی‌ها و فرصت‌های بلندمدت خود متمرکز هستیم.

نکات برجسته شرکت

  • اینتل در طول سه ماهه پیشرفت چشمگیری در رمپ اینتل 7 داشت و اکنون در مجموع بیش از 35 میلیون دستگاه را ارسال کرده است. این شرکت انتظار دارد که اینتل 4 برای تولید حجمی در نیمه دوم سال جاری و طبق برنامه یا زودتر از برنامه اینتل 3، 20 آمپر و 18 آمپر آماده شود.
  • IFS اخیراً یک همکاری استراتژیک با MediaTek برای تولید تراشه برای طیف وسیعی از دستگاه های لبه هوشمند با استفاده از فناوری های پردازش اینتل اعلام کرده است. در طول سه ماهه، اینتل همچنین IFS Cloud Alliance را راه اندازی کرد، مرحله بعدی برنامه اکوسیستم شتاب دهنده خود که به ایمن سازی محیط های طراحی در فضای ابری کمک می کند.
  • در سه ماهه دوم، CCG پردازنده‌های Core HX نسل دوازدهم اینتل را عرضه کرد، محصولات نهایی خانواده Alder Lake اینتل، که اکنون بیش از 525 طراحی را ارائه می‌کند.
  • در DCAI، اینتل قرارداد تامین خود را با Meta تمدید کرده است و از مزیت IDM خود استفاده می کند تا Meta بتواند نیازهای محاسباتی رو به رشد خود را برآورده کند. در طول سه ماهه، اینتل موافقت کرد که همکاری خود را با AWS گسترش دهد تا شامل توسعه راه حل های مرکز داده چند نسلی بهینه سازی شده برای زیرساخت AWS و اینتل به عنوان یک مشتری استراتژیک برای بارهای کاری داخلی، از جمله EDA باشد. اینتل انتظار دارد این راه حل های سفارشی Intel Xeon سطوح بالاتری از تمایز و مزیت TCO پایدار را برای AWS و مشتریانش از جمله اینتل به ارمغان بیاورد. علاوه بر این، NVIDIA انتخاب Sapphire Rapids خود را برای استفاده در DGX-H100 جدید خود اعلام کرد که Sapphire Rapids را با پردازنده‌های گرافیکی Hopper NVIDIA جفت می‌کند تا عملکرد هوش مصنوعی بی‌سابقه‌ای را ارائه دهد.
  • NEX رکورد فروش را به دست آورد و ارسال Mount Evans را آغاز کرد، یک IPU 200G ASIC، که به طور مشترک توسعه داده شد و با یک هایپراسکیلر بزرگ در حال افزایش است. علاوه بر این، پردازنده Xeon D اینتل با شرکت های پیشرو در تمام صنایع افزایش می یابد.
  • AXG اولین ASIC Blockscale اینتل را عرضه کرد و پردازنده‌های گرافیکی لپ‌تاپ‌های سری A Arc اینتل با تولیدکنندگان OEM از جمله سامسونگ، لنوو، ایسر، اچ‌پی و ایسوس عرضه شدند.
  • Mobileye با طرح های برنده در نیمه اول سال 2022 که 37 میلیون واحد کسب و کار مورد انتظار آینده را تولید کرد، در این سه ماهه به درآمد رکوردی دست یافت.

چشم انداز کسب و کار

راهنمایی اینتل برای سه ماهه سوم و سال کامل شامل تخمین های GAAP و غیر GAAP است. تطابق بین اقدامات مالی GAAP و غیر GAAP در زیر آمده است.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

ما در حال برداشتن گام‌های لازم برای مدیریت محیط فعلی، از جمله تسریع در استقرار استراتژی سرمایه هوشمند خود هستیم، در حالی که دستورالعمل‌های جریان نقد آزاد تعدیل‌شده قبلی خود را تکرار می‌کنیم و حاشیه‌های ناخالص را به محدوده هدف خود تا سه ماهه چهارم بازمی‌گردانیم.» دیوید زیننر، مدیر مالی اینتل. ما کاملاً متعهد به استراتژی تجاری خود، مدل مالی بلندمدت ارائه شده در جلسه سرمایه گذاران و سود سهام قوی و رو به رشد هستیم.»

خلاصه واحد تجاری

اینتل قبلاً چندین تغییر سازمانی را برای سرعت بخشیدن به اجرا و نوآوری خود با امکان جذب رشد در بازارهای سنتی بزرگ و بازارهای نوظهور با رشد بالا اعلام کرده بود. این شامل سازماندهی مجدد واحدهای تجاری اینتل برای به دست آوردن این رشد و افزایش شفافیت، تمرکز و مسئولیت پذیری است. در نتیجه، شرکت گزارش بخش خود را تغییر داده است تا با سازماندهی مجدد تجاری که قبلاً اعلام شده بود مطابقت داشته باشد. تمام داده‌های بخش برای دوره‌های قبل به صورت گذشته‌نگر تعدیل شده‌اند تا منعکس‌کننده نحوه مدیریت و نظارت داخلی شرکت بر عملکرد بخش عملیاتی از ابتدای سال مالی 2022 باشد.