ایسر ورود به بازار پردازنده های گرافیکی گسسته را با Intel Arc A770 اعلام کرد


متخصص سخت‌افزار رایانه‌های شخصی ایسر امروز در توییتر ورود رسمی خود به بازار گرافیک‌های مجزا با پردازنده‌های گرافیکی Intel Arc خود را اعلام کرد. این شرکت برند Predator مبتنی بر بازی خود را برای راه‌اندازی Intel Arc A770 خود، Predator BiFrost، عرضه خواهد کرد. اگرچه با جدیدترین سازنده GPU گسسته وارد شد، تلاش ایسر برای مقابله با قلمرو GPU گسسته با حاشیه نازک، حداقل از نقطه نظر طراحی، ورود جالبی را نشان می‌دهد. Arc A770 BiFrost جدید دارای یک راه اندازی دو فن نامتقارن با نورپردازی RGB و جزئیات صنعتی است که به نظر طراحی نیمه فن مانندی دارد. طراحی این برد تا حدودی یادآور برداشت NVIDIA از نسخه‌های Founder’s است، با تعدادی پیچ قابل مشاهده که به از بین بردن تداوم بصری کمک می‌کند. این همچنین دارای یک مدار تغذیه 8 پین دوگانه است – قوی تر از نسخه خود اینتل از Arc A770 که ما آن را از جعبه خارج کردیم.

ایسر که بیشتر به خاطر دسکتاپ‌ها، لپ‌تاپ‌ها و مانیتورهای از پیش ساخته‌شده‌اش شناخته می‌شود، اکنون به نظر می‌رسد به دنبال فرو بردن انگشتان پای خود در بازار GPU گسسته است. متأسفانه، اعلامیه ایسر فاقد جزئیات است. تنها یک رندر از کارت وجود دارد و هیچ مشخصات واقعی وجود ندارد که نشان دهد آیا این شرکت نسخه 8 گیگابایتی Arc A770، پسرعموی 16 گیگابایتی خود یا هر دو را ارائه خواهد کرد. همچنین مشخص نیست که آیا این شرکت قصد دارد دامنه خود را به سایر مدل‌های Arc یا حتی تولیدکنندگان دیگر مانند AMD و NVIDIA گسترش دهد یا خیر، اما منطقی است که ابتدا با یک سازنده پیش می‌رود.

پردازنده‌های گرافیکی برخی از پیچیده‌ترین مجموعه‌های الکترونیکی موجود در رایانه‌های شخصی هستند، و این شرکت مطمئناً به جای فرو رفتن کامل در فضای تولید، ابتدا آب خود را آزمایش می‌کند. ما هنوز هم انتظار داریم که این شرکت مسیر ASUS/Gigabyte را برای ارائه کارت‌های تولیدکنندگان مختلف به جای یک تولیدکننده مختلف دنبال کند – برند Predator آن مطمئناً می‌تواند از این تلاش پشتیبانی کند. به نظر می رسد برخی از شرکت ها تلاش های خود را برای پر کردن فضای بیشتر پردازنده گرافیکی افزایش می دهند، حتی در حالی که دیگران – مانند GPU عزیز EVGA – حوله ضرب المثل خود را پرتاب می کنند.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

تحریریه Techpowerup