گیگابایت سبد سرورهای GPU پیشرو خود را گسترش می دهد

سرورهای سری G گیگابایت قبل از هر چیز برای پشتیبانی از محاسبات GPU متراکم و آخرین فناوری PCIe طراحی شده اند. سرورهای جدید G293 که با سرورهای 2U شروع می‌شوند، بسته به مدل سرور، می‌توانند تا 8 پردازنده گرافیکی دو اسلات یا 16 واحد پردازش گرافیکی تک اسلات را پشتیبانی کنند. برای عملکرد بهینه CPU و GPU، سرورهای 4U G493 گزینه‌های شبکه و پیکربندی‌های ذخیره‌سازی متعددی را برای همراهی با پشتیبانی از هشت GPU (Gen 5 x16) ارائه می‌کنند. و برای بالاترین سطح پردازش گرافیکی برای HPC و AI، سری G393 و G593 از پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA H100 Tensor Core پشتیبانی می‌کنند. همه این سرورهای CPU دو سوکت جدید برای پردازنده های نسل چهارم AMD EPYC یا پردازنده های نسل چهارم Intel Xeon Scalable طراحی شده اند.

سری G293

  • سرورهای دو سوکت اینتل زئون (تا 225 وات TDP) با پشتیبانی از هشت پردازنده گرافیکی دو اسلات یا شانزده پردازنده گرافیکی تک اسلات، به علاوه هشت جایگاه ذخیره سازی 2.5 اینچی
  • مدل های جدید: G293-S42, G293-S43, G293-S45

سری G363

  • سرور دو سوکت Intel Xeon با NVIDIA HGX H100 4-GPU و شش اسلات با مشخصات پایین
  • مدل جدید: G363-SR0

سری G493

  • سرورهای دو سوکتی Intel Xeon که از چندین اسلات توسعه و گزینه های ذخیره سازی پشتیبانی می کنند
  • مدل های جدید: G493-SB0، G493-SB1، G493-SB2، G493-SB3
  • سرورهای AMD EPYC دو سوکتی با گزینه هایی مشابه سرورهای Xeon
  • مدل های جدید: G493-ZB0، G493-ZB1، G493-ZB2، G493-ZB3

سری G593

  • سرور AMD EPYC دو سوکت برای NVIDIA HGX H100 8-GPU
  • مدل های جدید: G593-ZD2

پردازنده گرافیکی NVIDIA HGX H100

NVIDIA HGX H100 قدرتمندترین پلتفرم ابر محاسباتی هوش مصنوعی سرتاسر جهان است که تمام قدرت پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA H100 و NVIDIA AI Enterprise و نرم‌افزار NVIDIA HPC کاملاً بهینه‌شده را برای ارائه بهترین عملکرد شبیه‌سازی، تجزیه و تحلیل داده‌ها و هوش مصنوعی ترکیب می‌کند. NVIDIA AI Enterprise به عنوان لایه نرم افزاری پلت فرم NVIDIA AI، خطوط لوله علم داده را تسریع می بخشد و توسعه و استقرار هوش مصنوعی تولیدی، از جمله هوش مصنوعی مولد، بینایی کامپیوتر،… هوش مصنوعی صوتی و غیره را ساده می کند. این شامل بیش از 50 چارچوب، مدل های از پیش آموزش دیده و ابزار توسعه است.

Giga Computing، زیرمجموعه گیگابایت و پیشرو در صنعت در سرورهای با کارایی بالا، مادربردهای سرور و ایستگاه‌های کاری، امروز خط تولید سرورهای قدرتمند مبتنی بر GPU را با آخرین پردازنده‌های AMD و Intel معرفی کرد که شامل سرورهای NVIDIA HGX H100 با هر دو 4 ماژول های GPU و 8-GPU. با علاقه روزافزون به برنامه‌های HPC و AI، به ویژه هوش مصنوعی (GAI)، این دسته از سرورها به شدت به منابع GPU برای مقابله با بارهای کاری سنگین که حجم زیادی از داده را پردازش می‌کنند، متکی هستند. با ظهور ChatGPT OpenAI و سایر ربات‌های چت هوش مصنوعی، خوشه‌های GPU بزرگ با بهینه‌سازی در سطح سیستم برای آموزش مدل‌های زبان بزرگ (LLM) به کار گرفته می‌شوند. این LLM ها را می توان توسط سیستم های طراحی بهینه سازی شده جدید گیگابایت که سطح بالایی از سفارشی سازی را بر اساس حجم کاری و نیازهای کاربر ارائه می دهد، پردازش کرد.

HGX H100 به عنوان بلوک سازنده سرور در قالب کارت های پایه یکپارچه در چهار یا هشت پیکربندی GPU H100 موجود است. چهار پردازنده گرافیکی H100 اتصالات NVLink نقطه به نقطه کاملاً متصل را بین پردازنده‌های گرافیکی فراهم می‌کنند، در حالی که پیکربندی هشت GPU پهنای باند کامل GPU به GPU را با استفاده از فناوری NVIDIA NVSwitch فراهم می‌کند. سرور HGX H100 با 8 لاین، با استفاده از قدرت هسته‌های Tensor چند دقتی H100، عملکرد محاسباتی یادگیری عمیق FP8 را تا 32 پتافلاپ ارائه می‌کند.

روابط برای ایجاد ارزش
مشارکت با شرکت‌های فناوری پیشرو به Giga Computing اجازه می‌دهد تا به سرعت محصولات را برای برنامه‌های سازمانی جدید به بازار عرضه کند. Giga Computing متعهد به تایید سرورها و مادربردها برای سیستم عامل ها، نرم افزارها و فناوری های محاسباتی مختلف است.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران