گوگل برنامه هایی را برای پشتیبانی از بازی های زنده با مشارکت های آتی فاش می کند

جک بوسر، مدیر راه‌حل‌های صنعت بازی Google Cloud، در مقاله‌ای که اوایل این هفته منتشر شد، با Axios مصاحبه کرد، او جاه‌طلبی‌های این شرکت را برای حرکت رو به جلو در دنیای پس از Stadia بیان کرد. Google Cloud به دنبال مشارکت با ناشران است، فناوری آن به عنوان یک پلت فرم پشتیبانی برای بازی های زنده به مشتریان بالقوه ارائه می شود. Buser گفت: «گوگل کاملاً متعهد به بازی‌هایی است که بسیاری از پیام‌های ما را تشکیل می‌دهند. زمانی که با Stadia تصمیم گرفتیم، به نظر می رسید که به بازی ها به عنوان یک صنعت متعهد هستیم.

او ادامه داد: «زمانی که باید درباره Stadia تصمیم می‌گرفتیم، متوجه شدیم که در Google Cloud، زمانی که به دیگران کمک می‌کنیم این مطالب را بسازند، در بهترین حالت خود هستیم، نه اینکه لزوماً آن را خودمان بسازیم.» Axios در مقاله اشاره می‌کند که سرورها، مدیریت داده‌های ذخیره‌سازی ابری و «تحلیل‌های پخش‌کننده و بازی قابل جستجو» (از طریق BigQuery) همه اجزای بسته پشتیبانی هستند. Google Cloud انتظار دارد که این سرویس ها در رسیدگی به طیف گسترده ای از مسائل فنی موثر باشند. افزایش جمعیت بازیکنان می‌تواند در دوره‌های اوج رخ دهد، و شرکت خدمات پشتیبانی خود را به‌طور منحصربه‌فردی برای رسیدگی به این افزایش‌ها مناسب قرار می‌دهد.

مولفه استریم ابری که «جریان فراگیر برای بازی‌ها» نیز نامیده می‌شود، در بسته گنجانده نشده است. به نظر می رسد او برای همیشه با پلتفرم Stadia بسته شده است: “ما این گزینه استریم را ارائه نمی دهیم، زیرا به خود Stadia وابسته بود. بنابراین متأسفانه زمانی که تصمیم گرفتیم با Stadia ادامه ندهیم، این نوع از [business-to-business] این پیشکش نیز دیگر قابل ارائه نیست.”

یوبی سافت، نیانتیک و یونیتی به عنوان مشتریان فعلی نام برده شده اند. گوگل به دنبال فروشندگان عمده دیگری است تا خدمات پشتیبانی خود را بپذیرند. آمازون و مایکروسافت در حال حاضر با خدمات ابری و زیرساخت سرور خود به خوبی تثبیت شده اند. کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی 2023 برای پایان ماه مارس برنامه‌ریزی شده است، به نظر می‌رسد که بخش Cloud به‌عنوان پیش‌بینی ایجاد تبلیغات، به دنبال تضمین مشارکت قبل از این رویداد باشد.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

گوگل با ارائه فناوری بازی ابری خود به شرکت های خارجی، “خود را به عنوان یک شریک فناوری برای ناشران زنده بازی های ویدئویی قرار می دهد”. این یک بیانیه جالب در مورد مسیر آینده زیرساخت بازی های ابری آن است، با توجه به کمبود به روز رسانی از زمان خاموش شدن پلت فرم بازی Stadia غول ابری در ژانویه 2023.

تحریریه Techpowerup