کار نکردن دی وی دی رایتر و راه حل آن در الکتروتاپ نمایندگی تعمیرات لپ تاپ الکتروتاپ | techpowerup

اندازی دی وی دی درایو؛ اندازه و ابعاد این قطعه می‌تواند متفاوت باشد. پس در زمان خرید توجه داشته باشید که اندازه این درایور مناسب لپ تاپ شما باشد. دی وی دی رایتر هم مانند دیگر دستگاه های رایانه، از اجزای مختلف تشکیل شده است. تمامی این اجزا، در مدل های مختلف این دستگاه وجود داشته و کارایی یکسانی دارند. قسمت پشتی درایو نوری اینترنال شامل درگاهی برای کابل است که به مادربرد متصل می‌شود. نوع کابل استفاده شده به نوع درایو بستگی دارد اما تقریباً همیشه هنگام خرید درایو نوری کابل آن هم همراهش است.

کابل تایپ سی Nitu

است.محصولات شرکت پایونیر از کيفيت بسيار بالايی برخوردار بوده و در بيش از 100 کشور دنيا عرضه می‌شود و بخش بزرگی از بازار را به خود اختصاص داده و توانسته رضایت حداکثری کاربران را جلب کند. برای درک آسان و سریع مفهوم ” درایو نوری اکسترنال ” نیاز است که ابتدا دو مفهوم ” درایو نوری ” و ” درایو اکسترنال ” را به صورت جداگانه توضیح دهیم. که از آن برای خواندن و نوشتن یا پاک کردن اطلاعات ازدیسک‌های نوری استفاده می‌شود. زمانی که به درستی از دی وی دی رایتراکسترنال محافظت کنید و آن را داخل محفظه ای پلاستیکی یا درون جعبه ای و .. نگهداری کنید تا گرد و غبار موقع حمل ، داخل آن نفوذ نکند، با این شرایط می توانید تا مدت زمان طولانی ازآن استفاده کنید. میزان عمر بالای آنها می باشد ، به این صورت که برای اتصال آن به سیستم توسط اتصالات سخت افزاری یو اس بی استفاده می شود و این امر موجب می شود که هیچ آلودگی و گرد و غباری وارد دی وی دی پلیر نمی شود ، مگر اینکه دچار یک ضربه فیزیکی شود.

مشکلات شایع در دی وی دی رام کامپیوتر لنوو

اگر شما هم بر روی مجله خبری سخت افزار کامپیوتر یا لپ تاپ خود DVD Writer دارید حتماً تا به حال با مشکلات آن روبرو شده اید. یک بار دی وی دی میخونه سی دی نمیخونه یا درش باز نمیشه یا باز میشه ولی به سرعت بسته میشه به همین دلیل در این مقاله می‌خواهیم دلایل بروز این ایرادات و تا حد امکان روش‌هایی برای رفع مشکل را بیان کنیم. ما در این مقاله از تیم تعمیرات کامپیوتر کرج رایان کمک گرفته ایم. بعضی از لپ تاپ های امروزی دی وی رایتر ندارند و فقط شامل پورت های مختلف هستند.و لپ تاپ ها سبک وزن می شوند .

دی وی دی رایتر اکسترنال چیست و چه کاربردی دارد؟

علت وجود بافر ، عدم هماهنگی سرعت پردازنده با سایر قطعات از جمله حافظه اصلی و دستگاه های جانبی مانند پرینتر و درایو نوری است . پردازنده اصلی ، با سرعت بالا ، اطلاعات پردازش شده را به بافر ارسال می کند تا درایو نوری اینترنال ، با سرعت متناسب خود ، به آنها رسیدگی نماید یا بالعکس . در زمینه کار با حافظه ها ، خصوصا حافظه های نوری که ذاتا سرعت پردازشی و تعاملی پایینی دارند ، بافری با ظرفیت بالا ، قطعا کمک کننده خواهد بود . به همین دلیل ، امروزه با استفاده از بافرهایی با ظرفیتی در حد مگابایت ، کارها پیش می رود .

http://asanbehbar.ir

قیمت دی وی دی رایترها تا حد زیادی تحت تاثیر نواسانات دلار قرار دارد. همچنین برند و مدل و امکانات مختلف هر آن‌ها نیز منجر به تفاوت در قیمت‌ها می‌شود.برای یک انتخاب خوب کافیست با توجه به بودجه‌ای که دارید، انتظاراتتان از یک درایو دی وی رایتر را مشخص کنید. External dvd writer ، احتیاجی به هیچ گونه منبع تغذیه ای به جز ، برق خود لپ تاپ نمی باشد. این درایوها برای متصل شدن به سیستم ، 2 کانکتور ارتباطی یو اس بی طراحی شده است که از طریق آن دی وی دی پلیر به سیستم وصل می شود و شروع به کار می کند. درایو نوری اینترنال در داخل کیس ها و لپ تاپ ها قرار میگیرد که سرعت بالایی دارند. از دیگر ویژگی های این محصول می توان به پشتیبانی و سازگاری با تمامی فرمت های سی دی و دی وی دی اشاره نمود و شما می توانید به رایت اطلاعات بر روی تمامی دیسک ها و حتی دی وی دی های دولایه بپردازید.

  • البته این مورد زمانی که می خواهید دی وی دی رایتر خود را درون باکس دی وی دی رایتر قرار دهید و به جای درایو نوری از کدی استفاده کنید نیز مهم است تا باکس دی وی دی رایتر مناسب را انتخاب کنید .
  • هرچند حافظه های SSD و فلش ها هر روز محبوبیت بیشتری را برای انتقال و ذخیره سازی اطلاعات پیدا می کنند.
  • تا چندی پیش، اصلی‌ترین درایو نوری در کامپیوتر سی دی رام بود اما با تولید DVD رام ها، امروزه کمتر کسی از سی دی رام در کامپیوتر استفاده می‌کند.
  • به بیان ساده تر، درایو دی وی دی رایتر دستگاهی برای خواندن و یا نوشتن اطلاعات بر روی دیسک‌های دی وی دی است.
  • دی وی دی رایتر ها یکی از وسائلی هستند که به خاطر ساختار الکترومکانیکی ای که دارند حتی ممکن است پس از تنها ۳ روز بعد از خرید دچار نواقص جدی شوند.