پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل، سخنرانی اصلی Computex را ارائه می‌کند و محصولات نسل بعدی را به نمایش می‌گذارد.

پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل، سخنرانی اصلی Computex را ارائه می‌کند و محصولات نسل بعدی را به نمایش می‌گذارد.

شورای توسعه تجارت خارجی تایوان (TAITRA)، سازمان دهنده کامپیوتکس، اعلام کرده است که پت گلسینگر، مدیر اجرایی اینتل، در 4 ژوئن 2024 در کامپیوتکس 2024 سخنرانی کلیدی خواهد داشت. با تمرکز بر موضوع نمایشگاه تجاری هوش مصنوعی، او نسل بعدی محصولات تقویت‌شده هوش مصنوعی اینتل برای رایانه‌های مشتری و مرکز داده را به نمایش بگذارید.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی TAITRA، پت گلسینگر در مورد اینکه چگونه مجموعه محصولات اینتل، از جمله خانواده پردازنده های Intel Xeon، Intel Gaudi و Intel Core Ultra با هوش مصنوعی، فرصت های جدیدی را برای رایانه های شخصی مشتری، رایانش ابری، مراکز داده، و شبکه و لبه باز می کند، بحث خواهد کرد. برنامه های کاربردی. او همچنین در مورد عملکرد برتر در هر وات و هزینه کمتر مالکیت پردازنده‌های Xeon اینتل که ظرفیت سرور را برای بارهای کاری هوش مصنوعی افزایش می‌دهد، صحبت خواهد کرد.

جالب‌ترین بخش سخنرانی اینتل Computex البته نسل بعدی محصولات تقویت‌شده هوش مصنوعی این شرکت برای رایانه‌های مشتری و مرکز داده است. در این مرحله اینتل در حال آماده سازی محصولات متعددی است که مورد توجه قرار می گیرند، از جمله موارد زیر:

  • پردازنده‌های Arrow Lake و Lunar Lake که بر اساس فناوری‌های فرآیند نسل بعدی برای رایانه‌های شخصی رومیزی و موبایل ساخته شده‌اند و دارای ریزمعماری کاملاً جدید هستند.
  • پردازنده‌های Granite Rapids برای مراکز داده مبتنی بر ریزمعماری با کارایی بالا.
  • پردازنده‌های Sierra Forest با حداکثر ۲۸۸ هسته برای بارهای کاری ابری بر اساس هسته‌های کم مصرف Crestmont.
  • پردازنده‌های Gaudi 3 برای بارهای کاری هوش مصنوعی که نوید چهار برابر کردن عملکرد BF16 را در مقایسه با Gaudi 2 می‌دهند.
  • واحدهای پردازش گرافیکی Battlemage.

همه این محصولات قرار است در سال‌های 2024-2025 عرضه شوند، بنابراین اینتل می‌تواند به خوبی آنها را نشان دهد و مزایای عملکردی خود را به نمایش بگذارد یا حتی برخی از آنها را به طور رسمی در Computex راه‌اندازی کند. چیزی که باید دید این است که آیا اینتل نگاهی اجمالی به محصولات دورتر مانند Clearwater Forest و Falcon Shores نیز خواهد داشت یا خیر.

مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

تحریریه Techpowerup