مدیران عامل برای نهادهای پس از تقسیم معرفی شدند

مدیران عامل برای نهادهای پس از تقسیم معرفی شدند

اکنون وسترن دیجیتال در بحبوحه اجرای طرح خود برای تقسیم خود به کسب و کارهای هارد دیسک و NAND جداگانه، امروز به روز رسانی جدیدی در مورد وضعیت این تقسیم و مراحل بعدی برای شرکت ارائه کرد. با هدف نهایی تقسیم شرکت به دو شرکت مستقل و سهامی عام، وسترن دیجیتال گزارش می‌دهد که پیشرفت چشمگیری در پروژه‌های معاملاتی کلیدی داشته است و همچنین انتصاب‌های اولیه رهبری خود را برای مشاغل پس از جدایی اعلام می‌کند.

جدایی وسترن دیجیتال که در 30 اکتبر 2023 اعلام شد، با هدف ایجاد دو شرکت متمرکز با محصولات متمایز به ترتیب برای هارد دیسک‌ها و حافظه‌های فلش NAND و همچنین محصولات مبتنی بر حافظه فلش NAND است. به گفته وسترن دیجیتال، انتظار می‌رود این حرکت سرعت نوآوری را افزایش دهد و فرصت‌های رشد جدیدی را معرفی کند. در همین حال، مدیریت وسترن دیجیتال ادعا می کند که با ساختارهای سرمایه جداگانه، بازده عملیاتی این دو نهاد در مقایسه با شرکت متحد بالاتر خواهد بود.

وسترن دیجیتال با خرید HGST، شرکت های مختلف SSD و فلش در اوایل دهه 2010 و SanDisk در سال 2016 برای تولید فلش NAND، صنعت ذخیره سازی را تثبیت کرد. در نتیجه، در اواخر دهه 2010، این شرکت به یک شرکت فناوری ذخیره‌سازی یکپارچه و عمودی رسانه‌ای مبدل شد. با این حال، این شرکت در افزایش درآمد خود با چالش هایی مواجه بود. بازارهای سه بعدی NAND و SSD بازارهای کالایی بسیار رقابتی هستند و در نتیجه بسته به عرضه و تقاضا در نوسان هستند. در همین حال، تقاضا برای هارد دیسک ها رو به کاهش است و کاهش فروش واحدها با محصولات مبتنی بر NAND سه بعدی و هارد دیسک های نزدیک را جبران می کند. در همین حال، برای جلوگیری از رقابت با ارائه دهندگان راه حل های ذخیره سازی بزرگتر مانند Dell، HPE، و IBM – که HDD، SSD و حافظه NAND وسترن دیجیتال را خریداری می کنند – وسترن دیجیتال مجبور شد راه حل های ذخیره سازی خود را واگذار کند، که چالش های بیشتری را ایجاد می کند.

در نتیجه، کسب‌وکارهای HDD و NAND وسترن دیجیتال از اواخر سال 2020، زمانی که آشکار شد که شرکت ترکیبی نتوانسته بزرگ‌تر از مجموع قطعات وسترن دیجیتال و SanDisk شود، تا حد زیادی مستقل عمل کرده‌اند. تاکنون، پیشرفت‌های زیادی در زمینه آماده‌سازی جدایی حاصل شده است، از جمله ایجاد نهادهای حقوقی در 18 کشور، تهیه مدل‌های مالی مستقل، و آماده‌سازی نهایی برای پرونده‌های نظارتی. به گفته وسترن دیجیتال، در نتیجه، این شرکت همچنان در مسیر پایان دادن به تقسیم در نیمه دوم سال جاری است.

با توجه به رهبری پس از تقسیم، دیوید گوکلر به عنوان مدیر اجرایی شرکت اسپین آف حافظه فلش NAND منصوب شده است. او نسبت به پتانسیل کسب و کار NAND در رشد بازار و توسعه فناوری های حافظه جدید ابراز اشتیاق کرد.

گفت: «اعلام امروز گام‌های مهمی را که ما در جهت تکمیل یک تراکنش بسیار پیچیده انجام می‌دهیم، نشان می‌دهد که بیش از ده‌ها کشور را در بر می‌گیرد و برندهای فناوری ذخیره‌سازی داده را برای مصرف‌کنندگان تا تولیدکنندگان محتوای حرفه‌ای تا پیشروترین OEM دستگاه‌ها و بزرگترین ارائه‌دهندگان ابری را در بر می‌گیرد». دیوید گوکلر، مدیر عامل شرکت وسترن دیجیتال. “من از کار استثنایی تیم های جداسازی تا کنون در ایجاد یک پایه آماده برای چرخش که انتقال موفقیت آمیز به شرکت های مستقل و پیشرو در بازار را برای مشاغل Flash و HDD ما تضمین می کند، خوشحالم.”

در همین حال، ایروینگ تان که در حال حاضر معاون اجرایی عملیات جهانی است، نقش مدیرعاملی شرکت مستقل HDD را برعهده خواهد گرفت که تحت برند وسترن دیجیتال به فعالیت خود ادامه خواهد داد. مشخص نیست اشلی گوراخپوروالا، در حال حاضر رئیس واحد تجاری HDD WDC، به کجا ختم می‌شود یا اصلاً در شرکت باقی می‌ماند.

“در حالی که هر دو کسب و کار وسترن دیجیتال تمرکز استراتژیک و منابع برای دنبال کردن فرصت های هیجان انگیز در بازارهای مربوطه خود را پس از تکمیل جدایی خواهند داشت، کسب و کار فلش امکانات هیجان انگیزی را با پتانسیل رشد بازار و توسعه نوظهور فناوری های حافظه جدید مخرب ارائه می دهد.” گوکلر من قطعاً مشتاقانه منتظر اتفاقات بعدی تیم اسپین آف هستم.»

مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

تحریریه Techpowerup