در مقابل، چندین برند مصرفکننده در سه ماهه اول رشد سه ماهه در محمولهها داشتند که عمدتاً به دلیل کانالهایی بود که در ماه مارس موجودی مجدد را ذخیره کردند. در میان این برندها، AOC/Philips برجسته بود که تا حد زیادی از تقاضای بازار مصرف چین سود می برد. محموله های آنها نه تنها 10.9 درصد در مقایسه با سه ماهه اول سال 2022، بلکه 3.3 درصد افزایش یافته است.
با نگاهی به آینده، TrendForce پیشبینی میکند در سه ماهه دوم عرضه مانیتورهای LCD افزایش یابد. این بهبود پیشبینیشده عمدتاً ناشی از زنجیرههای بازار چین است که برای روز خرید 618، همراه با تقاضای فزاینده برای نمایشگرهای بازی و معرفی موفقیتآمیز محصولات 100 هرتزی جدید به بازار مصرف، ذخیره میشوند. TrendForce تخمین می زند که 31.4 میلیون مانیتور LCD در سه ماهه دوم سال 23 عرضه خواهد شد که 9.3 درصد افزایش نسبت به سال قبل است، در حالی که انتظار می رود کاهش سالانه به 13 درصد کاهش یابد.
ایسر در حال حاضر در پذیرش محصول جدید 16:9/100 هرتز پیشرو است و انتظار میرود در سهماهه دوم، با پیشبینی رشد QoQ بیش از 40 درصدی در محمولههای مانیتور LCD، از مزایای آن بهرهمند شود. علاوه بر این، MSI در سال 2023 به جمع ده برند برتر در فروش پنل LCD پیوست. MSI علاوه بر ادامه عرضه محصولات با وضوح بالا، نرخ تجدید بالا و سایر محصولات سطح بالا، به تدریج محصولات رده بالای QD-OLED را نیز به بازار معرفی کرده است. با گسترش همزمان خط تولید حرفهای MSI، انتظار میرود محمولههای مانیتور LCD MSI در سه ماهه دوم نزدیک به 20 درصد افزایش یابد.