دکتر لیزا سو، مدیر عامل AMD، سخنرانی افتتاحیه را در Computex 2024 ارائه خواهد کرد.

دکتر لیزا سو، مدیر عامل AMD، سخنرانی افتتاحیه را در Computex 2024 ارائه خواهد کرد.

شورای توسعه تجارت خارجی تایوان (TAITRA)، سازمان دهنده کامپیوتکس، امروز اعلام کرد که دکتر لیزا سو، مدیر اجرایی AMD، سخنرانی افتتاحیه نمایشگاه را برگزار خواهد کرد. سخنرانی سو برای صبح روز 3 ژوئن 2024، کمی قبل از شروع رسمی نمایش تنظیم شده است. به گفته AMD، سخنرانی اصلی «برجستگی نسل بعدی محصولات AMD خواهد بود که تجربیات جدید و قابلیت‌های هوش مصنوعی را از ابر تا لبه، رایانه‌های شخصی و دستگاه‌های هوشمند نهایی امکان‌پذیر می‌سازد».

Computex امسال بر شش حوزه کلیدی متمرکز شده است: محاسبات هوش مصنوعی، اتصال پیشرفته، تحرک آینده، واقعیت فراگیر، پایداری و نوآوری. AMD به عنوان یک توسعه دهنده پیشرو در CPU ها، پردازنده های گرافیکی AI و HPC، پردازنده های گرافیکی مصرف کننده و DPU ها، می تواند بیشتر این موضوعات را کاملا کاربردی بیان کند.

از آنجایی که AMD در حال حاضر در اکثر معماری های محصولات خود در اواسط چرخه قرار دارد، جدیدترین نقشه راه عمومی این شرکت از آنها خواسته است تا قبل از پایان سال 2024 معماری های جدید CPU و GPU را به ترتیب با پردازنده های Zen 5 و RDNA 4 GPU ارائه کنند. AMD قبلاً هیچ راهنمایی دقیق تری در مورد زمان انتظار این سخت افزار در سال ارائه نکرده است، اگرچه برنامه های کلی AMD برای سال 2024 به طور قابل توجهی تهاجمی تر از شروع آخرین چرخه معماری آنها در سال 2022 است. لازم به ذکر است که این شرکت قبلاً اعلام کرده بود که قصد دارد برای راه اندازی هر 3 طعم معماری Zen 5 در سال جاری – نه فقط هسته اصلی، بلکه Zen 5c و Zen 5 با V-Cache – و همچنین یک SoC موبایل جدید (Strix Point). در مقایسه، AMD به خوبی در سال 2023 طول کشید تا پس از شروع با عرضه پاییز 2022 برای اولین محصولات، همان کار را با Zen 4 انجام دهد.



نقشه راه اصلی CPU روز تحلیلگر مالی AMD 2022

این سخنرانی کلیدی آتی سومین سخنرانی کامپیوتکس لیزا سو پس از سخنرانی های وی در کامپیوتکس 2019 و کامپیوتکس 2022 خواهد بود. در هر دو مورد، او محصولات آتی AMD را نیز اعلام کرد.

در سال 2019، او بهبود عملکرد پردازنده‌های دسکتاپ نسل سوم Ryzen و پردازنده‌های مرکز داده 7 نانومتری EPYC را به نمایش گذاشت. لیزا سو همچنین پیشرفت‌های AMD در فناوری پردازش 7 نانومتری را برجسته کرد و اولین پردازنده گرافیکی بازی 7 نانومتری جهان، Radeon VII، و اولین GPU مرکز داده 7 نانومتری، Radeon Instinct MI60 را به نمایش گذاشت.

در سال 2022، رئیس AMD نگاهی گذرا به پردازنده‌های رومیزی سری 7000 Ryzen بر اساس معماری Zen 4 ارائه کرد و نوید بهبود عملکرد قابل توجهی را داد. او همچنین نسل بعدی پردازنده‌های گرافیکی سری Radeon RX 7000 با معماری RDNA 3 را به اشتراک گذاشت.

مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

تحریریه Techpowerup