بسته های نرم افزاری پردازنده گرافیکی سری Flex اینتل به روز شده است

در دسترس بودن سیستم: سازندگان تجهیزات اصلی (OEM) بیش از 70 طرح را با پردازنده‌های گرافیکی سری Flex ارسال می‌کنند که انتظار می‌رود تا اواسط سال بیش از 40 طرح ارائه شود. OEM هایی که طراحی های سازگار با پردازنده های گرافیکی سری Flex اینتل ارائه می دهند عبارتند از Cisco، Dell، H3C، HPE، IEIT، Lenovo، Nettrix، PowerLeader، Supermicro و xFusion. برای آخرین به‌روزرسانی‌ها در مورد طراحی‌های سیستم، در دسترس بودن، و به‌روزرسانی‌های محصول، از صفحه Intel Data Center GPU Flex Series در Intel.com دیدن کنید.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

سری Flex یک راه حل گرافیکی کامل، یک پشته نرم افزاری باز و جامع، بدون هزینه مجوز، و یک مدل برنامه نویسی یکپارچه برای CPU و GPU برای عملکرد و بهره وری از طریق یک API به مشتریان ارائه می دهد. پشته نرم‌افزار و ابزارهای توسعه‌دهنده را که از این بارهای کاری پشتیبانی می‌کنند، در نرم‌افزار برای مرکز داده اینتل GPU Flex Series ببینید.

Gamestream، یک راه حل استریم بازی مبتنی بر ابر، به کاربران امکان می دهد بازی ها را در دستگاه هایی با گرافیک بالا در بازارهای سرگرمی، مهمان نوازی، رسانه و ارتباطات راه دور پخش و بازی کنند.

حجم کاری هوش مصنوعی: اینتل قابلیت‌های سری Flex خود را برای هوش مصنوعی، از جمله بارهای کاری شهر هوشمند، نمایه‌سازی کتابخانه و انطباق، بهبود ویدیوی هدایت‌شده با هوش مصنوعی، مدیریت ترافیک هوشمند، ساختمان‌ها و کارخانه‌های هوشمند و برنامه‌های خرده‌فروشی را گسترش داده است. اینتل راهنمایی هایی را برای توسعه دهندگان در مورد نحوه شروع به کار در صفحه نرم افزار GPU سری Flex و در کاتالوگ توسعه دهندگان ارائه می دهد.

  • استنتاج هوش مصنوعی: با ابزار تحلیل هوش مصنوعی اینتل، پردازنده‌های گرافیکی سری Flex اینتل از چارچوب‌های رایج هوش مصنوعی از جمله TensorFlow و PyTorch پشتیبانی می‌کنند. اینتل بیش از 100 مدل استنتاج هوش مصنوعی را تایید کرده است.
  • استنتاج بصری هوش مصنوعی: پشته نرم افزار اینتل برای استنتاج بصری اکنون شامل چارچوب رسانه ای منبع باز GStreamer، موتور استنتاج مجموعه ابزار OpenVINO اینتل، و اجرای نمونه متن باز چارچوب تحلیل رسانه برای ساخت استنتاج و تحلیل بصری خطوط لوله پیچیده است.

رانندگی خودکار: سیستم‌های رانندگی خودکار (AD) نقطه کانونی توسعه برای بسیاری از شرکت‌ها هستند، اما آموزش وسایل نقلیه خودران، علاوه بر هزینه‌های قابل‌توجه، به آزمایش‌های گسترده برای موقعیت‌های پیچیده و چالش برانگیز در جاده‌ها نیاز دارد. تست های رانندگی خودمختار از طریق شبیه سازی این شکاف را پر می کند.

یک راه حل منبع باز پیشرو برای پشتیبانی از پیشرفت، آموزش و اعتبار سنجی سیستم های AD، CARLA است که از Unreal Engine 4 استفاده می کند. پردازنده گرافیکی سری Flex اینتل در مقایسه با مراکز داده رقیب از قابلیت های بهتری برخوردار است.

  • در سناریوی تک سناریوی 1080p، یک واحد پردازش گرافیکی Intel Data Center Flex 170 به 56 فریم در ثانیه (فریم بر ثانیه) می رسد که 16 درصد سریعتر از Nvidia A10G (48 فریم در ثانیه)، 40 درصد سریعتر از Nvidia Tesla GPU T4 (40 فریم در ثانیه) است. ) و 60٪ سریعتر از AMD Radeon Pro V520 MxGPU (35 فریم در ثانیه).
  • عملکرد پردازنده گرافیکی Intel Data Center Flex 170 برای چهار سنسور 1080p با سرعت 23 فریم در ثانیه در حالی که Nvidia A10G به 19 فریم در ثانیه می رسد، بر این اساس مقیاس می شود.

تولید محتوای دیجیتال: رندر بلادرنگ از طریق ردیابی پرتوهای شتاب‌دار سخت‌افزاری در سری Flex اینتل از طریق اینتل Embree ارائه می‌شود. حذف نویز مبتنی بر هوش مصنوعی را می توان در میلی ثانیه با استفاده از آخرین فناوری اینتل Open Image Denoise انجام داد. بهره وری اضافی را می توان با استفاده از یک پایگاه کد SYCL برای رندر CPU/GPU از طریق یک API به دست آورد.

همانطور که پذیرش پردازنده های گرافیکی سری Flex در بازار رشد می کند، مشتریان، ارائه دهندگان راه حل و توسعه دهندگان از قابلیت های سخت افزار در بسیاری از سناریوهای دنیای واقعی استفاده می کنند:

  • ارائه دهندگان خدمات ابری، نمونه های بازی های ابری ویندوز را در کنار پخش جریانی و شتاب رسانه ای به کار می برند.
  • استودیوهای رسانه‌ای در حال آزمایش و استقرار پردازنده‌های گرافیکی سری Flex برای استریم و رمزگذاری با چگالی بالا هستند.
  • سازندگان محتوای دیجیتال از این پلت فرم برای رندر سریع و بی‌درنگ با استفاده از ردیابی پرتوی شتاب‌دار سخت‌افزاری استفاده می‌کنند.

به طور خاص، افزودن بازی ابری ویندوز، GPU سری Flex را قادر می سازد تا بازار رو به رشد بازی را تامین کند. انتظار می‌رود بازار جهانی بازی‌های ابری که به سرعت در حال رشد است تا سال 2028 به ارزش بازار هدف حدود 13.3 میلیارد دلار برسد، با نرخ رشد ترکیبی سالانه پیش‌بینی شده (CAGR) تقریباً 42.5٪ از سال 2022 تا 2028. ارائه‌دهندگان خدمات بازی باید به طور مداوم نوآوری کنند تا بهترین را ارائه دهند. -تجارب بازی درجه یک برای مشترکین خود در حالی که کارآمدترین زیرساخت ممکن را اجرا می کنند.

قابلیت‌های نرم‌افزاری جدید اینتل برای پردازنده‌های گرافیکی سری Flex اینتل، مشتریان را قادر می‌سازد تا به قابلیت‌ها و دستاوردهای جدید در بارهای کاری دنیای واقعی مرتبط با پردازنده‌های نسل سوم و چهارم اینتل زئون مقیاس‌پذیر پی ببرند.

بازی های ابری ویندوز: اینتل یک پشته محک بازی Cloud برای ویندوز ارائه می‌کند تا نشان دهد چگونه می‌توان سری Flex اینتل را برای بازی‌های از راه دور باز کرد، از جمله نحوه برشمردن و هدف‌گذاری مجدد چندین عنوان بازی برای اجرای همزمان روی هر یک از آداپتورهای سری Flex و دو نوع صفحه‌نمایش مجازی. سری اینتل فلکس برای DirectX 9، 11 و 12 رندر گرفتن هدف و ضبط دسکتاپ بهینه شده است.

سال گذشته، سری Intel Data Center GPU Flex یک واحد پردازش گرافیکی انعطاف پذیر و همه کاره (GPU) برای مرکز داده و ابر تصویری هوشمند را به مشتریان معرفی کرد. از زمان معرفی، اینتل قابلیت‌های نرم‌افزاری در سطح تولید پردازنده‌های گرافیکی Intel Flex Series، از جمله پشتیبانی جدید از بازی‌های ابری ویندوز، استنتاج هوش مصنوعی و ایجاد محتوای دیجیتال را گسترش داده است.

Olivier Lebigot، CTO در Gamestream، گفت: “یکی از بزرگترین چالش های ما در بازی های ابری، یافتن GPU مناسب برای افزایش تعداد کلی کاربران همزمان (CCU) در هر سرور و در عین حال ارائه بهترین تجربه کاربری است. نهایی. ما خوشحالیم که متوجه شدیم Intel Data Center GPU Flex Series 170 راه حلی با چگالی بالا و توان کم ارائه می دهد. در آزمایش‌های ما، CCU مرجع ما تقریباً 19 درصد نسبت به راه‌حل سخت‌افزار فعلی ما بهبود یافته است. این یک دارایی واقعی برای مقیاس بندی گسترده است. 2”