اینتل پردازنده های جدید Xeon Workstation را راه اندازی کرد – راه حل نهایی برای حرفه ای ها

“بیش از 20 سال است که اینتل متعهد به ارائه پلتفرم های ایستگاه کاری با بالاترین کیفیت – ترکیبی از محاسبات با کارایی بالا و پایداری قوی – برای کاربران حرفه ای رایانه های شخصی در سراسر جهان بوده است. پلت فرم جدید ایستگاه کاری Intel Xeon ما به طور هدفمند ساخته شده است تا آزاد شود. نوآوری و خلاقیت سازندگان حرفه ای، هنرمندان، مهندسان، طراحان، دانشمندان داده و کاربران قدرتمند – ساخته شده برای مقابله با سخت ترین حجم کاری امروز و بار کاری حرفه ای فردا. -راجر چندلر، معاون و مدیر کل اینتل، سازنده و راهکارهای ایستگاه کاری، گروه محاسبات مشتری

چرا این مهم است: پردازنده‌های Xeon W-3400 و Xeon W-2400 پایه‌های محاسباتی پیشرفته‌ای را فراهم می‌کنند که متخصصان امروزی برای آینده محاسباتی به آن نیاز دارند. پشتیبانی از حافظه‌های DDR5 RDIMM، PCIe Gen 5.0 و حافظه‌های Wi-Fi 6E به حرفه‌ای‌ها فناوری‌های پلت‌فرم پیشرفته‌ای را می‌دهد که برای بارهای کاری محاسباتی آینده نیاز دارند. علاوه بر این، پشتیبانی از فناوری سازمانی Intel vPro، همراه با حافظه ECC و فناوری‌های قابلیت اطمینان، در دسترس بودن و سرویس‌پذیری (RAS) تضمین می‌کند که زمان کار ایستگاه کاری به حداکثر برسد تا حرفه‌ای‌ها نگران وقفه‌های گردش کار نباشند.

آنچه ارائه می دهد: پردازنده رده بالای Intel Xeon w9-3495X که با حداکثر 56 هسته در یک سوکت در دسترس است، دارای یک کنترلر حافظه بازطراحی شده و حافظه پنهان L3 بزرگتر است که تا 28 درصد عملکرد تک رشته ای و تا 120 درصد چند رشته ای را در مقایسه با آن بهبود می بخشد. به قبلی نسل. و فرکانس‌های عملیاتی تا 4.8 گیگاهرتز با فناوری Intel Turbo Boost Max 3.0 عملکرد محاسباتی باورنکردنی را در بارهای کاری روزمره به کاربران تجاری ارائه می‌دهد.

سایر ویژگی های پلتفرم عبارتند از:

  • حداکثر 105 مگابایت کش L3 برای افزایش عملکرد و مدیریت داده ها.
  • هشت کانال پشتیبانی از حافظه DDR5 RDIMM تا 4 ترابایت ظرفیت حافظه و افزایش پهنای باند حافظه را برای مجموعه داده‌های بزرگ و بارهای کاری پرحجم حافظه فراهم می‌کند.
  • فناوری های حافظه ECC و RAS یکپارچگی داده های حیاتی و قابلیت اطمینان سیستم را بهبود می بخشد.
  • تا 112 خط CPU PCIe Gen 5.0 در پردازنده‌های Xeon W-3400 و تا 64 مسیر PCIe Gen 5.0 CPU در پردازنده‌های Xeon W-2400 برای چند GPU، SSD و کارت‌های شبکه، انعطاف‌پذیری پیکربندی را برای حرفه‌ای‌ها برای انجام کار بعدی خود فراهم می‌کند.
  • یکپارچه اینتل Wi-Fi 6E برای آخرین اتصال به شبکه.
  • پشتیبانی کامل از اورکلاک برای پردازنده‌های آنلاک – از جمله اولین ویژگی‌های اورکلاک حافظه DDR5 XMP 3.0 RDIMM.
  • نسل سوم تقویت یادگیری عمیق اینتل (AMX، Bfloat16) شتاب یادگیری عمیق بسیار کارآمدتری را برای آموزش و استنتاج هوش مصنوعی ارائه می دهد.
  • فن‌آوری‌های سازمانی Intel vPro برای ویژگی‌های امنیتی تقویت‌شده با سخت‌افزار، کنترل نسخه میان‌افزار، و مدیریت از راه دور، استقرار آسان سیستم را در محیط سازمانی امکان‌پذیر می‌سازد.

زمانی که در دسترس است: پردازنده‌های ایستگاه کاری Xeon W-3400 و W-2400 برای پیش‌سفارش در 15 فوریه از شرکای صنعتی در دسترس خواهند بود و سیستم از ماه مارس در دسترس خواهد بود. قیمت پیشنهادی مشتری برای خانواده پردازنده های Intel Xeon W از 359 دلار (Xeon w3-2423) شروع می شود و تا 5889 دلار (Xeon w9-3495X) می رسد.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

اینتل امروز پردازنده های ایستگاه کاری دسکتاپ Intel Xeon W-3400 و Intel Xeon W-2400 (با نام رمز Sapphire Rapids) را معرفی کرد که توسط اینتل Xeon w9-3495X قدرتمندترین پردازنده ایستگاه کاری دسکتاپ اینتل تا به حال است. این پردازنده‌های جدید زئون که برای سازندگان حرفه‌ای طراحی شده‌اند، عملکرد استثنایی را برای حرفه‌ای‌های رسانه و سرگرمی، مهندسی و علوم داده ارائه می‌کنند. سری پردازنده‌های Xeon W-3400 و Xeon W-2400 با معماری جدید محاسباتی انقلابی، هسته‌های سریع‌تر و یک بسته جدید یکپارچه پل اتصال چند قالبی (EMIB)، مقیاس‌پذیری بی‌سابقه‌ای را برای افزایش کارایی فراهم می‌کنند.تحریریه Techpowerup