اینتل در حال برنامه ریزی برای مونتاژ و آزمایش در لهستان است

Mateusz Morawiecki، نخست وزیر لهستان، گفت: “ما بسیار هیجان زده هستیم که بزرگترین سرمایه گذاری جدید در تاریخ لهستان توسط اینتل، یک افسانه دره سیلیکون که به دلیل نوآوری اش شناخته شده است، رهبری می شود. تراشه ها و نیمه هادی ها فناوری های ضروری در قرن بیست و یکم هستند و ما هیجان زده هستیم که نقش لهستان را در زنجیره تامین نیمه هادی های جهانی گسترش دهیم و به تثبیت این کشور به عنوان یک پیشتاز اقتصادی کمک کنیم. »

اینتل امروز اعلام کرد که منطقه ای در نزدیکی Wrocław، لهستان را به عنوان محل مونتاژ و مرکز آزمایشی جدید نیمه هادی انتخاب کرده است. این تسهیلات به پاسخگویی به تقاضای حیاتی برای ظرفیت مونتاژ و آزمایشی که اینتل انتظار دارد تا سال 2027 کمک خواهد کرد. اینتل قصد دارد تا 4.6 میلیارد دلار در این تاسیسات سرمایه‌گذاری کند که ظرفیت توسعه را خواهد داشت. پس از تکمیل، نصب تقریباً 2000 کارمند اینتل را پشتیبانی می کند. همچنین انتظار می رود که ساخت این تاسیسات علاوه بر استخدام احتمالی توسط تامین کنندگان، چندین هزار شغل اضافی ایجاد کند. طراحی و برنامه ریزی برای تاسیسات بلافاصله آغاز خواهد شد و انتظار می رود ساخت و ساز در انتظار تایید کمیسیون اروپا باشد.

اینتل به پایداری متعهد است و به استانداردهای بالای محیطی در سراسر عملیات جهانی و اروپایی خود، از جمله تأسیسات برنامه ریزی شده در نزدیکی Wrocław پایبند است. این تاسیسات با استفاده از اصول ساختمان سبز ساخته خواهد شد و ردپای کربن و اثرات زیست محیطی آن به حداقل می رسد.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

بلوک بعدی ساختمان یک اکوسیستم نیمه هادی پان اروپایی
لهستان به دلایل متعددی از جمله زیرساخت، پایگاه استعداد قوی و محیط تجاری عالی به عنوان مکان سایت جدید انتخاب شد. سایت جدید همچنین برای کار با سایت پیشرفته تولید ویفر اینتل برای آلمان و سایت پیشرفته تولید ویفر موجود در ایرلند موقعیت خوبی دارد. این نزدیکی همکاری نزدیک بین سه سایت تولیدی را ممکن می کند و به افزایش انعطاف پذیری و سودآوری زنجیره تامین نیمه هادی اروپا کمک می کند.

مشاغل دائمی و پردرآمد ایجاد شده توسط این تأسیسات از مهندسان و کارکردهای پشتیبانی تجاری گرفته تا اپراتورهای کارخانه و تکنسین های تجهیزات را شامل می شود. لهستان یک پایگاه استعداد فنی قوی و چندین دانشگاه عالی با برنامه های مهندسی قوی ارائه می دهد. این نیروی کار قوی و پایگاه استعداد برای 30 سال تجارت اینتل در لهستان ضروری بوده است، از جمله عملیات تحقیق و توسعه گسترده آن در گدانسک، بزرگترین مرکز تحقیق و توسعه این شرکت در لهستان. اروپا با نزدیک به 4000 کارمند.

یک زنجیره تامین نیمه هادی انعطاف پذیر و پایدار برای اروپا
اختلالات جهانی اخیر نیاز اساسی به ایجاد یک زنجیره تامین انعطاف پذیرتر برای نیمه هادی ها را نشان می دهد. اینتل از هدف اتحادیه اروپا برای بازیابی 20 درصد از ظرفیت تولید نیمه هادی های جهانی تا سال 2030 حمایت می کند و در حال سرمایه گذاری در زنجیره تامین جهانی نیمه هادی های انعطاف پذیر و متعادل از نظر جغرافیایی است. سرمایه گذاری های اینتل در لهستان و اروپا می تواند به عنوان یک کاتالیزور برای سرمایه گذاری بیشتر توسط شرکت ها در اکوسیستم و ایجاد و جذب استعدادهای مورد نیاز برای حمایت از صنعت نیمه هادی اروپایی پر رونق عمل کند.

تاسیسات ساخت ویفر (همچنین به عنوان “fabs” شناخته می شود) تراشه هایی را بر روی ویفرهای سیلیکونی از طریق انواع فرآیندهای شیمیایی، مکانیکی و نوری پیشرفته ایجاد می کند. امکانات مونتاژ و آزمایش، مانند آنچه در نزدیکی Wrocław برنامه ریزی شده است، ویفرهای کامل را از fabs دریافت می کنند، آنها را به تراشه های جداگانه برش می دهند، آنها را در محصولات نهایی مونتاژ می کنند و عملکرد و کیفیت آنها را آزمایش می کنند. سپس تراشه های تمام شده برای مشتریان ارسال می شود. علاوه بر ویفرهای تکمیل شده، این مرکز همچنین می‌تواند تراشه‌های جداگانه را بپذیرد و آنها را در محصولات نهایی مونتاژ کند. این مرکز می‌تواند ویفرها و تراشه‌های اینتل، خدمات ریخته‌گری اینتل یا سایر ریخته‌گری‌ها را بپذیرد.

سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی‌شده اینتل در لهستان، همراه با کارخانه ویفر موجود در لیکسلیپ، ایرلند، و کارخانه ویفر برنامه‌ریزی‌شده آن در ماگدبورگ، آلمان، به ایجاد اولین زنجیره ارزش تولیدی در نوع خود در اروپا کمک خواهد کرد. همچنین به عنوان یک کاتالیزور برای سرمایه گذاری ها و نوآوری های بیشتر در اکوسیستم در لهستان و در سراسر اتحادیه اروپا عمل خواهد کرد.

لهستان در حال حاضر محل فعالیت های اینتل است و موقعیت خوبی برای کار با سایت های اینتل در آلمان و ایرلند دارد. این همچنین بسیار رقابتی با سایر سایت های تولیدی در سراسر جهان است و یک پایگاه استعداد عالی ارائه می دهد که ما برای کمک به رشد آن هیجان زده هستیم. ما از حمایت لهستان در تلاش برای توسعه اکوسیستم نیمه هادی محلی و کمک به هدف اتحادیه اروپا برای ایجاد یک زنجیره تامین نیمه هادی انعطاف پذیرتر و پایدارتر سپاسگزاریم.