پلتفرم IP 2 نانومتری مارول سیلیکون سفارشی را برای مراکز داده فعال می کند

پلتفرم IP 2 نانومتری مارول سیلیکون سفارشی را برای مراکز داده فعال می کند

مارول این هفته پلت فرم جدید فناوری IP خود را معرفی کرد که به طور خاص برای تراشه های سفارشی برای زیرساخت های شتاب دهنده ساخته شده بر روی فناوری های فرآیندی کلاس 2 نانومتری TSMC (احتمالاً شامل N2 و N2P) طراحی شده است. این پلتفرم شامل فناوری‌هایی است که برای توسعه شتاب‌دهنده‌های بهینه‌سازی ابری، سوئیچ‌های اترنت و پردازنده‌های سیگنال دیجیتال ضروری هستند.

پلتفرم 2 نانومتری مارول را قادر می‌سازد تا IP آنالوگ، سیگنال مختلط و بنیادی بسیار متمایز را برای ایجاد زیرساخت‌های شتاب‌دهنده ارائه کند.سندیپ بهاراتی، مدیر ارشد توسعه مارول گفت.مشارکت ما با TSMC در پلتفرم‌های 5 نانومتری، 3 نانومتری و اکنون 2 نانومتری ما در کمک به مارول برای گسترش مرزهای آنچه در سیلیکون می‌توان به دست آورد، کمک کرد.

پلتفرم 2 نانومتری بر روی مجموعه IP گسترده مارول ساخته شده است که شامل SerDes های پیشرفته با قابلیت سرعت بیش از 200 گیگابیت در ثانیه، زیرسیستم های پردازنده، موتورهای رمزگذاری، پارچه های SoC و رابط های لایه فیزیکی با پهنای باند بالا است. این IPها برای توسعه و تولید طیف وسیعی از دستگاه‌ها، مانند شتاب‌دهنده‌های محاسباتی سفارشی و پردازنده‌های سیگنال دیجیتال متصل نوری، حیاتی هستند. اینها در حال تبدیل شدن به بلوک‌های ساختمانی رایج برای خوشه‌های هوش مصنوعی، مراکز داده ابری و سایر زیرساخت‌های پشتیبانی از ماشین‌های مورد استفاده برای بارهای کاری هوش مصنوعی و HPC هستند.

در حالی که این IPها برای انواع پردازنده‌ها، DSPها و تجهیزات شبکه حیاتی هستند، توسعه آنها از ابتدا – به ویژه برای فناوری‌های پردازشی کلاس 2 نانومتری TSMC که به ترانزیستورهای نانوصفحه سراسری متکی هستند – سخت، زمان‌بر و گاهی اوقات سخت است. ناکارآمد، هم از نظر فضایی و هم از منظر اقتصادی. اینجاست که مجموعه IP مارول قول می دهد بسیار مفید باشد.

مارول صراحتاً نمی گوید که پلتفرم دارای گواهینامه TSMC 2 نانومتری آن دارای سیلیکون اثبات شده است، اما با توجه به این واقعیت که TSMC مدت زیادی است با ارائه دهندگان IP بر روی IP های سازگار با N2 کار می کند، منطقی است انتظار داشته باشیم که حداقل برخی از مارول IP های محبوب هستند.

ما یک رویکرد مدولار برای تحقیق و توسعه طراحی نیمه هادی داریم، ابتدا بر روی آنالوگ پایه واجد شرایط، IP سیگنال مختلط و بسته بندی پیشرفته که می تواند در طیف گسترده ای از دستگاه ها استفاده شود، تمرکز می کنیم.بهاراتی گفت.این به ما امکان می دهد نوآوری هایی مانند پیشرفت های تولید فرآیند را سریعتر به بازار بیاوریم.

در همین حال، مارول بخشی از پلتفرم نوآوری باز TSMC و اتحادیه IP OIP نیست، بنابراین مشخص نیست که آیا IP های سازگار با N2 این شرکت بخشی از برنامه IP TSMC9000 TSMC خواهند بود که انتخاب IP را برای طراحان تراشه بسیار ساده می کند.

TSMC از همکاری با Marvell در ایجاد پلتفرمی برای پیشرفت زیرساخت‌های شتاب‌دار در فناوری فرآیند 2 نانومتری ما خوشحال است.کوین ژانگ، معاون ارشد توسعه کسب و کار در TSMC گفت.ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری خود با مارول در توسعه اتصالات پیشرو و محصولات محاسباتی با استفاده از بهترین فرآیند و فناوری های بسته بندی TSMC هستیم.

منبع: مارول

مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

تحریریه Techpowerup