سونی در نبرد با مایکروسافت از بحث حذف ردفال پلی استیشن 5 استفاده کرد

سونی نتیجه می گیرد که اعتراف اسمیت “شواهد قانع کننده ای از توانایی و انگیزه های مایکروسافت برای حذف رقبا از بازی های خریداری شده، و همچنین رفتار احتمالی آن پس از معامله در رابطه با Call of Duty” ارائه می دهد. سونی همچنان به انتقادات بیشتری از CMA، در مورد سرنوشت فرنچایز CoD تحت مالکیت نهایی مایکروسافت، از جمله بحثی عجیب در مورد اجرای عمدی تبدیل‌های PlayStation در آینده، وارد می‌کند. مایکروسافت چیزی شبیه به یک شاخه زیتون را به شکل نگه داشتن CoD در پلتفرم های مختلف به مدت 10 سال ارائه کرد، اما به طور جدی اشاره کرد که سونی باید هرگونه نگرانی در مورد سوگیری ناعادلانه در سهم بازار را پنهان کند. غول‌پیکر آمریکای شمالی معتقد است که بازوی پلی‌استیشن سونی از امکانات مالی برای تولید IP جایگزین و انحصاری برای رقابت با Call of Duty برخوردار است. رگولاتورها تا پایان آوریل فرصت دارند تا تصمیمات نهایی را در مورد تصاحب پیشنهادی اکتیویژن بلیزارد اتخاذ کنند – انتظار می رود اختلاف بین سونی و مایکروسافت در هفته های آینده به اوج بسیار زشتی برسد. Redfall در تاریخ ۲ می به طور انحصاری برای Xbox Series X|S و PC عرضه می شود. 2023. اکنون پیش‌سفارش دهید یا برای محتوای انحصاری با Game Pass بازی کنید – برای اطلاع از این موضوع به Redfall.com مراجعه کنید.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران کمیسیون تجارت عادلانه ژاپن (JFTC) آخرین نهاد حاکمیتی ضد انحصار بود که تقریباً دو هفته پیش مجوز تصاحب را صادر کرد – با توجه به اینکه این اتفاق در قلمرو سونی رخ داده است. شرکت الکترونیکی محاصره شده به تحولات جدید در مطبوعات توجه کرد و به بحث و جدل پیرامون جنگ های پلتفرم Redfall اشاره کرد. هاروی اسمیت، مدیر خلاق بازی، جزئیات زیادی را در طول یک تور تبلیغاتی فاش کرد و ظاهراً اعتراف کرد که مایکروسافت در بخش ایکس‌باکس تصمیم گرفته است تا نسخه پلی‌استیشن 5 بازی Redfall را در انحصار Xbox، Game Pass و رایانه‌های شخصی نگه دارد. استودیو Arkane، به عنوان بخشی از گروه رسانه‌ای ZeniMax، در سال 2021 توسط مایکروسافت خریداری شد – و برخی از بازی‌ها که در حال توسعه بودند، بعداً به عنوان انحصاری‌های زمان‌بندی‌شده روی پلی‌استیشن 5 منتشر شدند که Deathloop نمونه‌ی بارز آن بود.

بیانیه سونی استدلال زیر را در رابطه با شکست Redfall بیان می کند: «هفته گذشته، دو روز قبل از انتشار ضمیمه در 22 مارس، نشریه تجاری بازی های ویدیویی IGN شواهد جدیدی را در قالب مصاحبه با مدیر خلاق Redfall، هاروی اسمیت، منتشر کرد. بینش بیشتری در مورد استراتژی مایکروسافت ارائه می دهد. یک فرنچایز بسیار بزرگتر و بحث برانگیز دیگر معرفی شده است: “Redfall مانند Call of Duty یک بازی تیراندازی اول شخص است که دارای حالت های تک نفره و چند نفره مشترک است. در مصاحبه خود با IGN، آقای اسمیت توضیح داد که Redfall در ابتدا برنامه ریزی شده بود. بر روی تمامی پلتفرم‌ها از جمله پلی‌استیشن منتشر شد، اما زمانی که مایکروسافت Bethesda را خریداری کرد، تغییرات بزرگی رخ داد… (مایکروسافت) گفت: پلی‌استیشن 5 وجود ندارد. اکنون، ما می‌خواهیم Game Pass، Xbox و PC را انجام دهیم.

سونی از تایید موقت اخیر توسط اداره رقابت و بازار بریتانیا (CMA) برای خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت ناراضی است و به عقب نشینی ظاهری توسعه بازی متعلق به مایکروسافت در پلی استیشن 5 اشاره کرد. طبق اسناد قانونی ارائه شده به دولت بریتانیا، سونی تغییر نظر ناگهانی سازمان دیده بان را به چالش کشید – موضع CMA در آغاز سال بسیار مهم بود – و گمان می برد که تلاش های پرهزینه روابط عمومی مایکروسافت و ارائه “شواهد جدید” به تنظیم کننده های رقابت بین المللی بر یک کمپین تأثیر گذاشته است. تغییر در کانون قضاوت ها بیانیه سونی بر ناعادلانه بودن تصویب پیشنهاد تاکید می کند: “برگشت موضع CMA در مورد تئوری آسیب کنسول خود شگفت انگیز، بی سابقه و غیرمنطقی است.”