فیل هریسون در اوایل سال 2018 به عنوان معاون و مدیر کل جدید گوگل معرفی شد، اما این شرکت در آن زمان هیچ برنامه ای برای ورود به بازار کنسول های بازی فاش نکرده بود. استخدام هریسون با توجه به تجربه قبلی او در نقشهای رهبری در بخش بازیهای ویدیویی سونی و مایکروسافت، به عنوان اولین مزه چیزهای آینده تلقی میشد. او 16 سال از دوران حرفهای خود را در شرکت سونی گذراند و در نهایت تا زمان خروجش در سال 2008، رئیس استودیوی سرگرمیهای رایانهای جهانی (SCE WWS) شد. او در سال 2012 پس از مدت کوتاهی در Infogrames، Atari و Gaikai به مایکروسافت پیوست. در ایکس باکس، او تا سال 2015 مدیر اجرایی تیم سرگرمی های تعاملی اروپایی بود. گوگل پلتفرم بازی Stadia خود را در سال 2019 راه اندازی کرد و جای تعجب نیست که هریسون به عنوان مدیر ارشد محصول برای این سرمایه گذاری جدید معرفی شد.
عمر کوتاه Stadia و ناامیدیهای مختلف مربوط به آن از زمان راهاندازی به خوبی ثبت شده است، و هریسون موظف شد که سرویس را تعطیل اعلام کند – او پیامی را در سپتامبر 2022 ارسال کرد که جزئیات تعطیلی اواسط ژانویه 2023 را نشان میداد. او خاطرنشان کرد که فناوری زیربنای Stadia باید داشته باشد. آینده ای خارج از پلتفرم: “پلتفرم فناوری زیربنایی که Stadia را تقویت می کند در مقیاس اثبات شده است و از بازی ها فراتر می رود. ما فرصت های روشنی برای اعمال این فناوری در سایر بخش های Google مانند YouTube، Google Play و تلاش های واقعیت افزوده (AR) خود می بینیم. – و همچنین در دسترس قرار دادن آن برای شرکای صنعت خود، که با آینده بازی همسو است. و سازندگان موفق می شوند.”
گوگل بعداً برخی از ادعاهای هریسون را پیگیری کرد، زمانی که رسماً اعلام کرد که جنبه هایی از این فناوری را به ناشران بازی در فضای بازی ابری، به عنوان بخشی از بسته پشتیبانی از پلتفرم توسعه یافته ارائه می دهد. با این حال، شرکای شخص ثالث مؤلفه پخش ابری، معروف به «جریان فراگیر برای بازیها» را ارائه نمیدهند، که همچنان یک انحصاری داخلی گوگل است – حدس و گمان این است که برای همیشه با سرنوشت Stadia مرتبط است.
مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران
تحریریه Techpowerup