بازو و سامسونگ هسته‌های کورتکس ۲ نانومتری بهینه‌شده با GAA را توسعه می‌دهند

بازو و سامسونگ هسته‌های کورتکس ۲ نانومتری بهینه‌شده با GAA را توسعه می‌دهند

Arm و سامسونگ این هفته برنامه مشترک بهینه سازی طراحی و فناوری (DTCO) خود را برای هسته های CPU همه منظوره Cortex نسل بعدی Arm و همچنین فناوری فرآیند نسل بعدی سامسونگ با پل های چندگانه gate-all-around (GAA) اعلام کردند. ترانزیستورهای اثر میدانی کانالی (MBCFET).

بهینه‌سازی پردازنده‌های Cortex-X و Cortex-A در جدیدترین گره پردازشی سامسونگ، بر دیدگاه مشترک ما برای بازتعریف آنچه در محاسبات تلفن همراه امکان‌پذیر است تأکید می‌کند، و ما مشتاقانه منتظر ادامه مرزها برای برآورده کردن عملکرد و کارایی بی‌وقفه در عصر هوش مصنوعی هستیم.کریس برگی، SVP و GM، Client Business در Arm گفت.

بر اساس این برنامه، شرکت‌ها قصد دارند نسخه‌های سفارشی شده از هسته‌های Cortex-A و Cortex-X ساخته شده بر روی فناوری پردازش کلاس 2 نانومتری سامسونگ را برای برنامه‌های مختلف، از جمله گوشی‌های هوشمند، مراکز داده، زیرساخت‌ها و سیستم‌های سفارشی‌شده مختلف ارائه کنند. در حال حاضر، این شرکت ها نمی گویند که آیا قصد دارند هسته های Cortex Arm's را برای 1 سامسونگ بهینه کنند یا خیر.خیابان گره تولید 2 نانومتری به نام SF2 (موعد مقرر در سال 2025) یا برنامه بهینه سازی این هسته ها برای تمام فناوری های سری SF2 از جمله SF2 و SF2P است.

ترانزیستورهای نانو ورق GAA با کانال هایی که از چهار طرف توسط دروازه احاطه شده اند، گزینه های زیادی برای بهینه سازی دارند. به عنوان مثال، کانال‌های نانوصفحه‌ای را می‌توان برای افزایش جریان درایو و افزایش کارایی افزایش داد یا برای کاهش مصرف برق و هزینه آن را کوچک کرد. بسته به کاربرد، Arm و Samsung انتخاب های طراحی زیادی خواهند داشت.

در نظر داشته باشید که ما در مورد هسته های Cortex-A با هدف طیف گسترده ای از برنامه ها و همچنین هسته های Cortex-X که به طور خاص برای ارائه حداکثر کارایی طراحی شده اند صحبت می کنیم، نتایج کار مشترک قول می دهد کاملاً مناسب باشد. به طور خاص، ما به دنبال هسته های Cortex-X با حداکثر عملکرد، هسته های Cortex-A با عملکرد و مصرف انرژی بهینه، و هسته های Cortex-A با کاهش مصرف انرژی هستیم.

امروزه همکاری بین توسعه دهندگان IP (مالکیت معنوی) مانند Arm و ریخته گری مانند Samsung Foundry برای به حداکثر رساندن عملکرد، کاهش مصرف انرژی و بهینه سازی تراکم ترانزیستور ضروری است. کار مشترک با Arm تضمین می کند که شرکای ریخته گری سامسونگ به هسته های پردازنده ای دسترسی خواهند داشت که می توانند دقیقاً آنچه را که نیاز دارند ارائه دهند.

مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

تحریریه Techpowerup