یک الگوریتم مقیاسبندی توسط طراحی به زمانهای فریم اضافه میکند (زمان لازم برای ارائه یک تصویر برای نمایش)، و در تستهای Digital Foundry، تهاجمیترین پیشتنظیم XeSS، Performance، از 720p به 1440p میرسد و 2 میلیثانیه به زمان فریم اضافه میکند. افزایش مقیاس از 1080p به 4K در همان حالت، 3.4 میلیثانیه به زمان فریم اضافه میکند که از 8.8 میلیثانیه به 12.2 میلیثانیه کاهش مییابد (3.4 میلیثانیه افزایش). افزایش زمان فریم با توجه به عملکرد بهدستآمده، مبادله خوبی است: افزایش خیرهکننده 88 درصدی نرخ فریم برای ارتقاء مقیاس از 1080p به 4K، و افزایش 52 درصدی با افزایش مقیاس از 720p به 1440p. زمانی که تنظیمات از پیش تعیین شده را به حالت کیفیت بالا میبرید، زمانهای فریم افزایش مییابد، که بازی را در وضوحهای نزدیکتر به وضوح اصلی ارائه میکند، بنابراین عملکرد بهدستآمده کوچکتر میشود. XeSS پیش تنظیمی را ارائه می دهد که آن را «کیفیت فوق العاده» می نامد، که بازی را با وضوحی نزدیک به وضوح اصلی ارائه می دهد، در حالی که افزایش نرخ فریم 16-23٪ را ارائه می دهد، با خروجی ای که عملاً تشخیص آن از وضوح اصلی غیرممکن است.
مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران