از نظر eMMC ها، تقاضای ضعیف برای برنامه های کاربردی اصلی مانند کروم بوک ها و تلویزیون ها، خریداران را بر آن داشته است تا موجودی را به دقت کنترل کنند، بنابراین دیدن نشانه های حیات در قیمت های eMMC دشوار است. اگرچه برنامه های بلندمدت سازندگان مستلزم کاهش مداوم عرضه محصولات 2 بعدی eMMC برای حفظ ثبات قیمت است. مشتریان نهایی و مشتریان ماژول به دلیل روند نزولی اخیر تقاضا بر روی کاهش ذخایر متمرکز شده اند. در نهایت، مازاد عرضه در بازار eMMC جدی تر از حد انتظار خواهد شد. بنابراین، قیمت eMMC در سه ماهه سوم 22 8 تا 13 درصد دیگر کاهش خواهد یافت.
از نظر UFS، از آنجایی که تبلیغات 618 تجارت الکترونیک چین باعث بهبود تقاضای گوشیهای هوشمند نشد، حذف کل دستگاهها به اولویت اصلی تولیدکنندگان چینی تبدیل شده است. تقاضای ضعیف نه تنها بر برندهای گوشی های هوشمند چینی تأثیر گذاشته است. حتی سامسونگ که عمدتاً بر بازارهای خارج از چین متمرکز است، هشدار داد که چشم انداز تقاضا مبهم است و منجر به تضعیف مداوم بازار UFS در 2H22 می شود. در ابتدا، فروشندگان معتقد بودند که امتیازات قیمت باعث تحریک تقاضا نمیشود و تمایلی به مذاکره در مورد قیمتها نداشتند. با افزایش فشار موجودی، کاهش قیمت ها برای جذب فروش اجتناب ناپذیر است. انتظار می رود کاهش قیمت UFS در سه ماهه سوم به 8 تا 13 درصد برسد.
در مورد ویفرهای NAND Flash، در ابتدا انتظار می رفت که افزایش تقاضا در فصل اوج و لغو قرنطینه ها در چین باعث تازه شدن بازار شود. با این حال، تقاضا همچنان رو به وخامت است و موجودی در کارخانههای ماژول و مشتریان نهایی همچنان بالاست که منجر به کاهش مداوم قیمتهای ویفر میشود. در همان زمان، تولیدکنندگان به گسترش پیشنهادات ویفر ادامه میدهند و بهینهسازی فرآیند همچنان بهبود مییابد که منجر به افزایش فشار بر موجودی کارخانه قبلی میشود. انتظار می رود کاهش قیمت ویفر NAND Flash به 15 تا 20 درصد در سه ماهه سوم 22 برسد.
مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران
از نظر SSD های مشتری، به دلیل تقاضای ضعیف مصرف کنندگان، برندهای مختلف رایانه شخصی حجم سفارش خرید خود را در سه ماهه سوم سال 22 به میزان قابل توجهی کاهش دادند تا موجودی SSD 1H22 را هضم کنند. از آنجایی که فروشندگان بر روی SSD های 176 لایه مشتری تمرکز می کنند، SSD های 176 لایه QLC حمل و نقل را آغاز کرده اند، و YMTC به دنبال گسترش محموله SSD کلاینت لپ تاپ در 2H22 است، رقابت قیمت به طور فزاینده ای شدید شده است و تولید کنندگان را مجبور می کند امتیازات قیمت را افزایش دهند تا مشتریان را به افزایش ترغیب کنند. حجم سفارش بنابراین، انتظار میرود کاهش قیمت SSD مشتری در سه ماهه سوم به 8 تا 13 درصد برسد.
از نظر SSD های سازمانی، شتاب خرید در 2H22 کمتر از 1H22 خواهد بود، که عمدتاً به دلیل تأثیر رکود اقتصادی جهانی بر محموله های برند سرور کل دستگاه ها است. حجم سفارشات سازمانی همچنان رو به کاهش است و به طور همزمان بر شتاب خرید SSD سازمانی در سه ماهه سوم سال 22 تأثیر می گذارد. دوم، سفارشهای ارائهدهندگان خدمات ابری در چین در سه ماهه سوم سال 22 ضعیف بود و تقاضا ناشی از محمولههای پلتفرم سرور نسل بعدی کمتر از انتظارات بود. فروشندگان انتظار دارند برای افزایش درآمد SSD سازمانی، فروش را از طریق مذاکرات قیمت سخاوتمندانهتر افزایش دهند. با این حال، خریداران در حال حاضر تمایلی به گسترش خرید خود ندارند، بنابراین انتظار میرود کاهش قیمت SSD سازمانی به 5 تا 10 درصد در سه ماهه سوم 22 افزایش یابد.
تحریریه Techpowerup