SK hynix نتایج سه ماهه سوم 2022 را گزارش می دهد


شرکت SK hynix امروز درآمد 10.98 تریلیون وون، سود عملیاتی 1.66 تریلیون وون (با حاشیه عملیاتی 15%) و سود خالص 1.1 تریلیون وون (با حاشیه سود خالص 10%) را در سه ماهه سوم سال جاری اعلام کرد. 2022. و سود عملیاتی به ترتیب 20.5٪، 60.5٪ QoQ کاهش یافت. SK hynix تجزیه و تحلیل کرد که با کاهش حجم فروش و قیمت ها به دلیل تقاضای ضعیف برای محصولات DRAM و NAND در بحبوحه وخامت محیط اقتصاد کلان در جهان، درآمد در سه ماهه کاهش یافت. علاوه بر این، SK hynix توضیح داد که علیرغم بهبود رقابت در هزینه شرکت با افزایش نسبت فروش و بازده آخرین DRAM 1 ساله و 176 لایه 4D NAND، سود عملیاتی نیز به دلیل قیمت‌های پایین‌تر از کاهش هزینه کاهش یافت.

SK hynix تشخیص داده است که با ادامه ابهامات در محیط کسب و کار، صنعت حافظه های نیمه هادی با وخامت بی سابقه ای در شرایط بازار مواجه است. این وخامت زمانی رخ داد که محموله‌های تولیدکنندگان رایانه‌های شخصی و گوشی‌های هوشمند، که خریداران اصلی تراشه‌های حافظه هستند، کاهش یافت.

با این حال، SK hynix پیش‌بینی کرد که تقاضا برای تراشه‌های حافظه در سرورهای مرکز داده، در حالی که در کوتاه‌مدت کاهش می‌یابد، در میان‌مدت تا بلندمدت به رشد خود ادامه می‌دهد، زیرا مراکز داده‌های ابرمقیاس به سرمایه‌گذاری برای پاسخگویی به مقیاس رو به رشد صنایعی مانند مصنوعی ادامه می‌دهند. هوش (AI)، کلان داده و متاورژن. SK hynix اشاره کرد که با قرار گرفتن در خط مقدم آخرین فناوری‌های DRAM مانند محصولات با پهنای باند بالا از جمله حافظه با پهنای باند بالا 3 (HBM3) و DDR5/LPDDR5، این شرکت جایگاه رشد خود را در درازمدت مستحکم خواهد کرد.

علاوه بر این، SK hynix خاطرنشان کرد که تولید انبوه اولین NAND 4D 238 لایه صنعت را که در سه ماهه سوم سال جاری توسعه داده شد، در سال آینده توسعه خواهد داد و با انجام این کار، رقابت پذیری را تضمین می کند. به طور مداوم افزایش سودآوری

در همین حال، SK hynix پیش‌بینی کرد که عرضه در حال حاضر از تقاضا فراتر خواهد رفت. با توجه به این ملاحظات، این شرکت تصمیم گرفته است که سرمایه گذاری های خود را در سال آینده بیش از 50 درصد نسبت به سال قبل کاهش دهد. پیش بینی می شود سرمایه گذاری در سال جاری در محدوده بالای 10 تا 20 تریلیون وون باشد.

SK hynix همچنین فاش کرد که قصد دارد با تمرکز بر محصولات نسبتاً کم سود، حجم تولید را به تدریج کاهش دهد. برنامه این است که با حفظ چنین تمایلی برای کاهش سرمایه گذاری و تولید برای یک دوره زمانی معین، تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار عادی شود.

کوین (جونگ وون) نو، مدیر بازاریابی (CMO) در SK hynix گفت: “ما با غلبه بر این رکود با پتانسیل خود که همیشه بحران ها را به فرصت تبدیل کرده است، به عنوان یک بازیگر اصلی در حافظه نیمه هادی ها جهش خواهیم کرد.”



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران