NVIDIA نتایج مالی سه ماهه دوم سال مالی 2023 را اعلام کرد: درآمد بازی های ویدیویی به یک سوم کاهش یافت


NVIDIA (NASDAQ: NVDA) امروز درآمد 6.70 میلیارد دلاری را برای سه ماهه دوم منتهی به 31 ژوئیه 2022 اعلام کرد که نسبت به سال گذشته 3 درصد افزایش و نسبت به سه ماهه قبل 19 درصد کاهش داشته است. درآمد GAAP به ازای هر سهم رقیق شده برای سه ماهه 0.26 دلار بود که 72 درصد نسبت به سال گذشته و 59 درصد نسبت به سه ماهه قبل کاهش داشت. درآمد غیر GAAP به ازای هر سهم کاهش یافته 0.51 دلار بود که 51 درصد نسبت به سال گذشته و 63 درصد نسبت به سه ماهه قبل کاهش داشت.

جنسن هوانگ، بنیانگذار و مدیر عامل انویدیا گفت: “ما در حال حرکت در انتقال زنجیره تامین خود در یک محیط چالش برانگیز اقتصاد کلان هستیم و از آن عبور خواهیم کرد.” “محاسبات سریع و هوش مصنوعی، کار پیشگام شرکت ما، در حال تغییر صنایع است. خودرو در حال تبدیل شدن به یک صنعت فناوری است و در راه تبدیل شدن به کسب و کار میلیارد دلاری بعدی ما است. پیشرفت‌ها در کسب و کار مرکز داده ما را هدایت می‌کند و در عین حال پیشرفت‌ها را در حوزه‌های دارویی تسریع می‌کند. کشف از علم آب و هوا تا رباتیک

او گفت: “من مشتاقانه منتظر کنفرانس ماه آینده GTC هستم، جایی که ما پیشرفت های جدید در RTX، و همچنین پیشرفت های جدید در AI و Metaverse، تکامل بعدی اینترنت را به اشتراک خواهیم گذاشت. به ما بپیوندید.”

در سه ماهه دوم سال مالی 2023، NVIDIA پس از بازدهی 2.10 میلیارد دلاری در سه ماهه اول، 3.44 میلیارد دلار خرید سهام و سود نقدی به سهامداران بازگرداند. این شرکت تا دسامبر 2023 11.93 میلیارد دلار تحت مجوز بازخرید سهام خود باقی مانده است.

NVIDIA سود نقدی سه ماهه بعدی خود را 0.04 دلار به ازای هر سهم در تاریخ 29 سپتامبر 2022 به تمام سهامداران سابقه دار در 8 سپتامبر 2022 پرداخت خواهد کرد.

چشم انداز
چشم انداز NVIDIA برای سه ماهه سوم سال مالی 2023 به شرح زیر است:

  • انتظار می رود درآمد 5.90 میلیارد دلار به اضافه یا منهای 2٪ باشد. انتظار می رود که درآمد بازی و تجسم حرفه ای به طور متوالی کاهش یابد زیرا OEM ها و شرکای کانال سطح موجودی را کاهش می دهند تا با سطوح فعلی تقاضا مطابقت داشته باشند و برای نسل بعدی محصولات NVIDIA آماده شوند. این شرکت انتظار دارد که این کاهش تا حدی با رشد متوالی در مراکز داده و خودرو جبران شود.
  • انتظار می رود حاشیه ناخالص GAAP و غیر GAAP به ترتیب 62.4 درصد و 65.0 درصد به اضافه یا منهای 50 واحد پایه باشد.
  • انتظار می رود هزینه های عملیاتی GAAP و غیر GAAP به ترتیب حدود 2.59 میلیارد دلار و 1.82 میلیارد دلار باشد.
  • انتظار می‌رود سایر درآمدها و هزینه‌های GAAP و غیر GAAP تقریباً 10 میلیون دلار هزینه باشد، بدون احتساب سود و زیان ناشی از سرمایه‌گذاری‌های غیر وابسته.
  • انتظار می رود نرخ مالیات GAAP و غیر GAAP 9.5٪، به اضافه یا منهای 1٪ باشد، به استثنای موارد جداگانه.

نقاط قوت

NVIDIA از زمان اعلام درآمد قبلی خود در این زمینه ها پیشرفت کرده است:

مرکز اطلاعات

  • درآمد سه ماهه دوم 3.81 میلیارد دلار بود که 61 درصد نسبت به سال قبل و 1 درصد نسبت به سه ماهه قبل افزایش داشت.
  • با اعلام اینکه سوپرتراشه‌های NVIDIA Grace برای ایجاد سیستم‌های HGX توسط برخی از تولیدکنندگان پیشرو کامپیوتر در جهان از جمله Atos، Dell Technologies، گیگابایت، HPE، Inspur، Lenovo و Supermicro استفاده می‌شوند.
  • رونمایی از QODA، NVIDIA Quantum Optimized Device Architecture، یک پلت فرم محاسباتی یکپارچه برای سرعت بخشیدن به پیشرفت ها در تحقیق و توسعه کوانتومی در AI، HPC، مراقبت های بهداشتی، مالی و سایر رشته ها.
  • ارائه به‌روزرسانی‌هایی برای چارچوب مدل زبان NeMo Megatron که امکان افزایش سرعت آموزش تا 30٪ را فراهم می‌کند.
  • NVIDIA Fleet Command Expanded، یک سرویس مبتنی بر ابر برای استقرار، مدیریت و مقیاس‌بندی برنامه‌های هوش مصنوعی لبه‌ای، با ویژگی‌هایی که مدیریت یکپارچه توسعه‌های هوش مصنوعی لبه را بهبود می‌بخشد.
  • به اشتراک گذاشتند که در آخرین ارسال‌های محک آموزشی MLPerf، NVIDIA و شرکای آن به ارائه بهترین عملکرد کلی آموزش هوش مصنوعی و بیشترین موارد ارسالی در همه معیارها ادامه دادند.

بازی ها

  • درآمد سه ماهه دوم 2.04 میلیارد دلار بود که 33 درصد نسبت به سال قبل و 44 درصد نسبت به سه ماهه قبل کاهش داشت.
  • 30 بازی و برنامه RTX ON، از جمله A Plague Tale: Requiem، Evil Dead: The Game و F1 22 اضافه شده است که تعداد موجود را به بیش از 280 رساند.
  • افزایش تعداد لپ‌تاپ‌های GeForce RTX و NVIDIA Studio به بیش از 180، از جمله معرفی سریع‌ترین لپ‌تاپ‌ها با GeForce RTX 3080 Ti، لپ‌تاپ‌های گیمینگ 2 در 1 و طیف وسیعی از لپ‌تاپ‌های استودیو.
  • کتابخانه GeForce NOW را با 80 بازی دیگر، از جمله Genshin Impact، Evil Dead the Game، Mass Effect Legendary Edition و Loopmancer با RTX گسترش داد و تعداد کل بازی‌ها را به بیش از 1350 رساند.

تجسم حرفه ای

  • درآمد سه ماهه دوم 496 میلیون دلار بود که 4 درصد نسبت به سال گذشته و 20 درصد نسبت به سه ماهه قبل کاهش داشت.
  • همکاری خود را با زیمنس گسترش داد تا متاورس صنعتی را فعال کند و استفاده از فناوری دوقلوی دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی را افزایش دهد.
  • اعلام Omniverse Avatar Cloud Engine، مجموعه‌ای از مدل‌ها و خدمات هوش مصنوعی بومی ابری که ایجاد و سفارشی‌سازی دستیارهای مجازی و انسان‌های دیجیتالی واقعی را آسان می‌کند.
  • ابتکار بزرگی را برای تکامل توصیف صحنه جهانی، زبان منبع باز و توسعه پذیر جهان های سه بعدی، به منظور تبدیل شدن به پایه ای از فراجهان باز راه اندازی کرد.
  • اعلام انتشار بزرگ Omniverse با چارچوب‌ها، ابزارها، برنامه‌ها و پلاگین‌های جدید، از جمله 11 رابط جدید به اکوسیستم Omniverse USD که تعداد کل را به 112 می‌رساند.
  • انجمن استانداردهای متاورس را برای همسویی با سایر اعضا در زمینه بهترین راه‌ها برای ایجاد پایه‌های متاورس تأسیس کرد.

خودرو

  • درآمد سه ماهه دوم 220 میلیون دلار بود که نسبت به سال قبل 45 درصد و نسبت به سه ماهه قبل 59 درصد افزایش داشت.
  • اعلام برنامه‌هایی برای عرضه مدل‌های جدید خودرو با استفاده از پلتفرم محاسباتی DRIVE Orin توسط شرکای NIO، Li Auto، JIDU، و Human Horizons، و همچنین استفاده Pony.ai از DRIVE Orin در خط کامیون‌های خودران و روباتاکسی‌ها.

برای اطلاعات بیشتر، به صفحه روابط سرمایه گذار NVIDIA مراجعه کنید.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران