Intel Arc “Battlemage” برای دو برابر کردن تعداد شیدرها، بسته بندی کش های بزرگتر، استفاده از TSMC 4nm

یکی از جالب‌ترین بخش‌های این گزارش این است که تراشه برتر «Battlemage» شاهد دو برابر شدن تعداد هسته‌های Xe خود به ۶۴ خواهد بود، از ۳۲ در «کیمیاگر» برتر. این باعث می شود تعداد واحدهای اجرایی آن (EU) دو برابر شود و به 1024 و تعداد سایه زن های یکپارچه به 8192 برسد. انتظار می رود اینتل به تراشه سرعت کلاک بالاتر 3.00 گیگاهرتز بدهد. هسته‌های Xe می‌توانند چندین به‌روزرسانی از جمله IPC بهبود یافته و پشتیبانی از فرمت‌های ریاضی جدید را ببینند. زیرسیستم حافظه با یک حافظه نهان L2 بزرگ 48 مگابایتی در حال تغییر اساسی است.در حالی که گذرگاه حافظه با عرض 256 بیت تغییری نکرده است، سرعت حافظه می تواند افزایش قابل توجهی نسبت به 17، 5 گیگابیت بر ثانیه در Arc A770 داشته باشد. در مورد اینکه چه زمانی مشتریان واقعاً می‌توانند انتظار محصولات را داشته باشند، گزارش RedGamingTech نشان می‌دهد که سری Arc “Battlemage” در اولین فصل سه ماهه دوم تا 2024 راه اندازی خواهد شد. انتظار می‌رود که این شرکت در سال ۲۰۲۳ پردازنده‌های گرافیکی به‌روزرسانی‌شده «Alchemist+» را راه‌اندازی کند.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

طبق گزارش RedGamingTech، پردازنده گرافیکی Arc نسل بعدی «Battlemage» اینتل قرار است به صورت دیجیتالی تعداد شیدرهای خود را دو برابر کند. بزرگترین پردازنده گرافیکی سری Arc “Battlemage”، “BMG-G10″، هدفش تقویت SKUهایی است که در بخش عملکرد رقابت می کنند. انتظار می‌رود این تراشه بر روی یک گره EUV کلاس 4 نانومتری TSMC، مشابه پردازنده‌های گرافیکی GeForce “Ada” انویدیا ساخته شود و دارای اندازه تراشه‌ای مشابه سیلیکون “AD103” باشد که GeForce RTX 4080 را تامین می‌کند.