FTC به دنبال جلوگیری از خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت است


کمیسیون تجارت فدرال به دنبال توقف غول فناوری مایکروسافت است. به دست آوردن توسعه دهنده پیشرو بازی های ویدیویی Activision Blizzard, Inc و فرنچایزهای موفق بازی های آن مانند Call of Duty، با ادعای معامله 69 میلیارد دلاری، بزرگترین و بزرگترین معامله مایکروسافت تا کنون در صنعت بازی های ویدیویی، به مایکروسافت اجازه می دهد تا رقبای خود را از Xbox حذف کند. کنسول های بازی و محتوای اشتراکی در حال رشد سریع و تجارت بازی های ابری.

در شکایتی که امروز ارائه شد، FTC به رکورد مایکروسافت در دستیابی و استفاده از محتوای بازی با ارزش برای سرکوب رقابت کنسول‌های رقیب، از جمله خرید ZeniMax، شرکت مادر Bethesda Softworks (یک توسعه‌دهنده معروف بازی) اشاره کرد. مایکروسافت تصمیم گرفت تا چندین عنوان Bethesda، از جمله Starfield و Redfall را به عنوان انحصاری مایکروسافت بسازد، علیرغم اینکه اطمینان داده بود به مقامات ضد انحصار اروپایی داده است که انگیزه ای برای عدم نمایش بازی ها از کنسول های رقیب ندارد.

هالی ودووا، مدیر دفتر رقابت FTC گفت: «مایکروسافت قبلاً نشان داده است که می‌تواند و می‌تواند محتوا را از رقبای بازی خود دریغ کند. امروز، ما به دنبال این هستیم که مایکروسافت نتواند کنترل یک استودیوی بازی سازی مستقل پیشرو را در دست بگیرد و از آن برای آسیب رساندن به رقابت در چندین بازار بازی پویا و با رشد سریع استفاده کند.

Xbox Series S و Series X مایکروسافت یکی از دو نوع کنسول بازی ویدیویی با عملکرد بالا هستند. بر اساس این شکایت، مایکروسافت همچنین یک سرویس اشتراک محتوای بازی های ویدیویی پیشرو به نام Xbox Game Pass و همچنین یک سرویس پخش پیشرو مبتنی بر ابر بازی های ویدیویی را ارائه می دهد.

Activision یکی از معدود توسعه دهندگان بازی های ویدیویی در جهان است که بازی های ویدیویی با کیفیت بالا را برای چندین دستگاه از جمله کنسول های بازی ویدیویی، رایانه های شخصی و دستگاه های تلفن همراه ایجاد و منتشر می کند. طبق شکایت FTC، این بازی برخی از نمادین ترین و محبوب ترین عناوین بازی های ویدیویی از جمله Call of Duty، World of Warcraft، Diablo و Overwatch را تولید می کند و میلیون ها کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان دارد. اکتیویژن در حال حاضر استراتژی ای برای ارائه بازی های خود در بسیاری از دستگاه ها بدون توجه به سازنده دارد.

اما در صورت تسویه معامله ممکن است تغییر کند. با کنترل فرنچایزهای موفق اکتیویژن، مایکروسافت هم ابزار و هم انگیزه ای برای آسیب رساندن به رقابت با دستکاری قیمت های اکتیویژن، کاهش کیفیت بازی های اکتیویژن یا تجربه بازیکن در کنسول ها و سرویس های بازی رقیب، تغییر شرایط و زمان دسترسی به اکتیویژن خواهد داشت. محتوا، یا پنهان کردن کامل محتوا از رقبا، که باعث آسیب به مصرف کنندگان می شود.

رای کمیسیون برای ثبت شکایت 3 به 1 بود و کمیسیونر کریستین اس. ویلسون رای منفی داد. نسخه ای از شکایت اداری به زودی در دسترس خواهد بود.

تذکر: کمیسیون زمانی شکایت اداری می کند که “دلیلی برای باور” داشته باشد که قانون نقض شده یا در حال نقض است و معتقد است که رسیدگی به نفع عمومی است. صدور شکایت اداری آغاز فرآیندی است که در آن ادعاها در یک جلسه رسمی در برابر قاضی حقوق اداری مورد قضاوت قرار خواهند گرفت.

کمیسیون تجارت فدرال برای ترویج رقابت و حمایت و آموزش مصرف کنندگان کار می کند. می‌توانید درباره مزایای رقابت برای مصرف‌کنندگان بیشتر بدانید یا شکایت ضدتراست ارائه دهید. برای آخرین اخبار و منابع، FTC را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید، در انتشارات مطبوعاتی مشترک شوید و وبلاگ ما را بخوانید.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران