ناشر تصمیم گرفته است که پروژه پناهندگی را تامین مالی نکند و راه های دیگری را با مالکیت معنوی آلیس دنبال خواهد کرد. McGee در صفحه Patreon بازی بهروزرسانی ارائه کرد: “پس از چندین هفته بررسی، EA با پاسخی در مورد بودجه و/یا مجوز Alice: Asylum بازگشت. بر اساس تجزیه و تحلیل داخلی مالکیت معنوی، شرایط بازار و جزئیات پیشنهاد تولید. در مورد موضوع مجوز، آنها پاسخ دادند که “Alice” بخش مهمی از کاتالوگ کلی بازی های EA است و فروش یا صدور مجوز چیزی نیست که آنها مایل باشند. اکنون انجام دهید.”
مک گی نتیجه می گیرد که پروژه اکنون کامل شده است: “در این مرحله ما تمام گزینه ها را برای ایجاد یک بازی جدید “Alice” به پایان رسانده ایم. با این پاسخ ها از EA، هیچ راه دیگری برای پیشبرد پروژه وجود ندارد. بنابراین، ما خواهیم بود. خواب زمستانی این صفحه Patreon و فعالیتهای پیشتولید مرتبط با آن. محتوا در جای خود باقی میماند، اما ما دیگر گزینههایی را برای تأمین مالی تلاشهای «Alice: Asylum» از طریق این (یا هر پلتفرم دیگری) ارائه نمیکنیم.” از مشارکت کنندگان اصلی پروژه قدردانی می کند و از مشارکت های هنری و طراحی آنها تشکر می کند.
مک گی همچنین با ناامیدی فراوان، بازنشستگی کامل خود را از بازی سازی اعلام می کند: “به سهم خود، من نیز با “آلیس” و به طور کلی تولید بازی به نقطه پایانی رسیده ام. دیگر ایده یا انرژی دیگری برای استفاده ندارم. برای انجام یک بازی جدید Alice. همچنین من هیچ علاقه ای به دنبال کردن ایده های جدید بازی در زمینه محیط فعلی برای توسعه بازی ندارم. این ما را به اظهاراتی که سال ها پیش گفتم و باعث شد EA از من بپرسد که آیا من می خواستم ایجاد یک بازی جدید آلیس را کشف کنم… من هیچ کنترلی بر مالکیت معنوی آلیس ندارم و توانایی ایجاد یک بازی جدید را ندارم. این کنترل و توانایی کاملاً به EA بستگی دارد. اگر کسی موفق شود EA را متقاعد کند که “Asylum” را ایجاد کند، من می خواهم روشن کنم که از این به بعد، هیچ تمایلی به مشارکت در این یا هر توسعه مرتبط با آلیس ندارم، مشارکت من با “آلیس” نیز به پایان رسیده است. در ادامه، روی خانواده و کسب و کار خانوادگی خود در Mysterious تمرکز خواهم کرد.”
مک گی اخیراً با سری اسباب بازی های مخمل دار اسرارآمیز به موفقیت مالی دست یافته است، به طوری که موفق شده است بازپرداخت بدهی ها با رئیس سابق خود (در ID Software) جان کارمک. با توجه به سابقه هولناک بسیاری از توسعه دهندگان اصلی Wolfenstein 3D، Doom و Quake، دیدن این که این زوج در شرایط خوبی قرار دارند، شاداب است. McGee در اوایل سال 1998 توسط جان کارمک اخراج شد، به دلیل ارائه طرحهای (ظاهراً) سطح ناکافی که برای پروژه در حال انجام Quake III در آن زمان در نظر گرفته شده بود. مک گی گفت، دهه ها بعداو توضیح رسمی برای اخراج خود از ID Software دریافت نکرده است: “هیچ وقت دلیل موجهی برای اخراج من ارائه نشد. تا امروز هنوز نمی دانم. اما حاضرم بپذیرم که به دلایلی ترکیبی بوده است. مانند سیاست داخلی و شکست های خودم.»
مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران