«Cyberpunk 2077» بالاخره نسل فریم FSR3 را برای پردازنده‌های گرافیکی غیرRTX دریافت می‌کند – FSR 3.1 نیست، اما اساساً با هر کارت گرافیکی کار می‌کند.

Cyberpunk 2077

پس از ماه ها انتظار، Cyberpunk 2077 بازیکنان اکنون به AMD FidelityFX Super Resolution 3 با تولید فریم دسترسی دارند. پچ 2.13 FSR 3 را به بازی اضافه می کند و از Intel XeSS 1.3 پشتیبانی می کند – راه حل ارتقاء مقیاس مبتنی بر هوش مصنوعی اینتل. این وصله همچنین عملکرد DLSS را بهبود بخشیده است و به گیمرهای RTX اجازه می دهد تا DLAA و Ray Reconstruction را به طور همزمان فعال کنند، همراه با پایداری بیشتر متمرکز بر بازی و اصلاحات بصری.

FSR 3 ارتقاء قابل توجهی از اجرای فعلی FSR 2.1 بازی است – که تولید فریم را در ابزارهای بهبود عملکرد فناوری ترکیب می کند. تولید فریم با ایجاد یک فریم جدید بر اساس اطلاعات دو فریم مختلف در خط لوله رندر سه بعدی، عملکرد را افزایش می دهد. با این حال، این فناوری خالی از اخطار نیست. تاخیر ورودی با تولید فریم بدتر است و باعث می‌شود بازی احساس کند با نرخ فریم بسیار پایین‌تری کار می‌کند. به عنوان مثال، اگر تولید فریم عملکرد را تا 60 فریم در ثانیه افزایش دهد، جریمه تاخیر ورودی می‌تواند احساس بازی را مانند یک تجربه 30 فریم در ثانیه کند.

پچ 2.13 Cyberpunk 2077

(اعتبار تصویر: Cyberpunk 2077)

توسعه دهندگان به جای حذف FSR 2.1 به نفع FSR 3 Cyberpunk 2077 FSR 2.1 را در کنار اضافه کردن پشتیبانی از FSR 3 در بازی نگه داشته اند. ظاهراً این کار برای دادن انعطاف پذیری بازیکنان در انتخاب کیفیت بصری و عملکرد مورد علاقه خود انجام شده است.

مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

تحریریه Techpowerup