پس از ماه ها انتظار، Cyberpunk 2077 بازیکنان اکنون به AMD FidelityFX Super Resolution 3 با تولید فریم دسترسی دارند. پچ 2.13 FSR 3 را به بازی اضافه می کند و از Intel XeSS 1.3 پشتیبانی می کند – راه حل ارتقاء مقیاس مبتنی بر هوش مصنوعی اینتل. این وصله همچنین عملکرد DLSS را بهبود بخشیده است و به گیمرهای RTX اجازه می دهد تا DLAA و Ray Reconstruction را به طور همزمان فعال کنند، همراه با پایداری بیشتر متمرکز بر بازی و اصلاحات بصری.
FSR 3 ارتقاء قابل توجهی از اجرای فعلی FSR 2.1 بازی است – که تولید فریم را در ابزارهای بهبود عملکرد فناوری ترکیب می کند. تولید فریم با ایجاد یک فریم جدید بر اساس اطلاعات دو فریم مختلف در خط لوله رندر سه بعدی، عملکرد را افزایش می دهد. با این حال، این فناوری خالی از اخطار نیست. تاخیر ورودی با تولید فریم بدتر است و باعث میشود بازی احساس کند با نرخ فریم بسیار پایینتری کار میکند. به عنوان مثال، اگر تولید فریم عملکرد را تا 60 فریم در ثانیه افزایش دهد، جریمه تاخیر ورودی میتواند احساس بازی را مانند یک تجربه 30 فریم در ثانیه کند.
توسعه دهندگان به جای حذف FSR 2.1 به نفع FSR 3 Cyberpunk 2077 FSR 2.1 را در کنار اضافه کردن پشتیبانی از FSR 3 در بازی نگه داشته اند. ظاهراً این کار برای دادن انعطاف پذیری بازیکنان در انتخاب کیفیت بصری و عملکرد مورد علاقه خود انجام شده است.
FSR 3 فناوری تولید فریم را فعال می کند Cyberpunk 2077 برای اولین بار در پردازنده های گرافیکی غیر انویدیا. این برای پردازندههای گرافیکی AMD و اینتل بسیار سودمند خواهد بود تا جلوههای نورپردازی ردیابی پرتو و مسیریابی بازی را اجرا کنند، که برای پردازنده گرافیکی بسیار سخت است. اکثر پردازندههای گرافیکی RTX به DLSS 3 Frame Generation نیاز دارند تا در سختترین حالت گرافیکی ردیابی مسیر بازی به سرعت 60 فریم بر ثانیه دست یابند، چه رسد به پردازندههای گرافیکی Intel و AMD که دارای قابلیتهای ray tracing کمتری هستند.
تنها چیزی که از دیدن ما ناامید می شویم این است که Cyberpunk 2077 توسعه دهندگان ترجیح دادند مدل وانیلی FSR 3.0 را به جای آخرین طعم 3.1 انتخاب کنند. FSR 3.1 با کاهش شدید شبح برای اجسام در حال حرکت و بهبود کیفیت ارتقاء به طور کلی، بهروزرسانیهای قابل توجه کیفیت زندگی را به قابلیتهای کیفیت تصویر این فناوری اضافه میکند. AMD همچنین برای جدا کردن تولید فریم از عملکرد ارتقاء مقیاس FSR، تلاش بیشتری را انجام داد و به دیگر ارتقا دهندهها اجازه داد تا در ارتباط با نسل فریم FSR 3 کار کنند. این برای کاربران اینتل مفید بود، زیرا اگر بازی از FSR 3.1 پشتیبانی می کرد، می توانستند XeSS را با تولید فریم FSR 3 اجرا کنند.
Anti-Lag 2 نیز وجود ندارد – این امر بهتر می شد Cyberpunk 2077 تأخیر ورودی، به کاهش جریمه تأخیر ورودی FSR 3 نسل فریم کمک می کند.
صرف نظر از این، گیمرهای غیر انویدیا اکنون ابزار تولید فریم مناسبی دارند که می توانند در بازی از آن استفاده کنند و می توانند از آن بهره کامل ببرند. این باید به گیمرهای اینتل و AMD کمک کند تا به نرخ فریم قابل بازی دست یابند Cyberpunk 2077 تنظیمات گرافیکی سخت تر
مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران
تحریریه Techpowerup