Apple Game Porting Toolkit عناوین DirectX 12 را به macOS می آورد



اپل در چند دهه گذشته برای ارائه اکوسیستم‌های کامل بازی – در فضای رایانه شخصی – تلاش کرده است و تنها تعداد کمی از استودیوها زحمت پورت بازی‌های خود را به macOS می‌دهند، اما سخت‌افزاری که در کنفرانس جهانی این هفته به نمایش گذاشته شد، گزارش توسعه دهندگان این هفته (WWDC) می‌گوید: غول فناوری در مورد تبدیل شدن سیلیکون خود به یک پلتفرم قانونی برای بازی های ویدیویی جدی است. بیشتر ارائه‌های این شرکت بر روی هدست جنجالی ویژن پرو متمرکز بود، اما برخی از رسانه‌های خبری متوجه یک اعلامیه کم‌کلیدتر در جریان رسیدگی شدند. هیدئو کوجیما (از Metal Gear Solid) ظاهر شد و اعلام کرد: «از زمانی که اولین مک خود را در سال 1994 خریدم، از طرفداران سرسخت اپل بودم و دیدن بهترین کارهای تیمم رویای من بود. به زندگی در مک. Death Stranding Director’s Cut در مک از جدیدترین فناوری‌های اپل بهره می‌برد تا بهترین تجربه را برای طرفداران ما فراهم کند. چندین تیم توسعه دهنده دیگر نیز گفته اند که بازی های آنها قرار است امسال به سیستم های مک وارد شوند. اپل از این استراتژی جدید هیجان زده بود و به همه اطلاع داد که: “ده ها میلیون مک می توانند بازی های سختی را با عملکرد استثنایی، عمر باتری استثنایی و تصاویری نفس گیر اجرا کنند”.

سوزان پرسکات، معاون روابط جهانی با توسعه‌دهندگان اپل، گفت: «دوران جدیدی برای بازی‌های مک فرا رسیده است… توسعه‌دهندگان در سراسر جهان می‌توانند از ابزارهای قدرتمند ما در Metal 3 استفاده کنند تا گیم‌پلی فوق‌العاده پاسخ‌گو با نرخ فریم بالا را به گیمرهای بیشتری ارائه دهند. بیش از هر زمان دیگری.” تیم مهندسی نرم افزار آنها روی سیستمی کار کردند که فرآیند ایجاد پورت های بازی ویندوز به مک را ساده و سرعت می بخشد. یک محیط شبیه به پروتون – قابل مقایسه با تلاش های لایه نرم افزاری Valve با Steam Deck – می تواند آخرین عناوین DirectX Windows 12 را بر روی macOS ترجمه و اجرا کند. Codeweavers در یک پست وبلاگ فاش کرد که اپل تصمیم گرفته است تا Game Porting Toolkit را بر اساس کد منبع CrossOver خود قرار دهد.

مردیث جانسون، مدیر محصول QA و CrossOver در Codeweavers نوشت: «ما ده‌ها سال تجربه در ساخت پورت‌ها با Wine داریم و بسیار خوشحالیم که اپل Wine را به عنوان یک راه‌حل فوق‌العاده برای اجرای بازی‌های ویندوز در macOS می‌شناسد. ما روی این ابزار با اپل کار نکرده‌ایم، اما مایلیم با هر توسعه‌دهنده‌ای که بازی Porting Toolkit را امتحان کرده و پتانسیل عظیمی را که Wine ارائه می‌کند، کار کنیم. تیم PortJump ما هنر و علم انتقال برنامه‌های ویندوز را با استفاده از فناوری Wine ما به کمال رسانده است، و ما از سوالاتی درباره اینکه چگونه می‌توانیم به شما کمک کنیم بازی خود را در macOS اجرا کنید، استقبال می‌کنیم. ما همچنین در مورد پتانسیلی که کیت ابزار انتقال بازی می تواند CrossOver ارائه دهد هیجان زده هستیم. هفته گذشته اعلام کردیم که پشتیبانی اولیه از DirectX 12 را در macOS داریم که در CrossOver 23 عرضه می‌شود، و ما نمی‌توانیم منتظر بمانیم تا بر روی آن شتاب ایجاد کنیم. همانطور که بیشتر می آموزیم، به روز رسانی ها را در مقالات بعدی به اشتراک خواهیم گذاشت. شما می توانید با عضویت در وبلاگ ما مطلع شوید.

بازی Porting Toolkit در حال حاضر توسط تیم های توسعه به عنوان یک راه حل ارزیابی (قبل از انجام تبدیل کامل) مورد استفاده قرار می گیرد، اما برخی از اعضای جامعه مالک سخت افزار اپل از این فرصت استفاده کرده اند تا آن را برای خود آزمایش کنند. فیلمی از جلسات بازی در Reddit و YouTube به اشتراک گذاشته شده است، از جمله Cyberpunk 2077 در سیستم مبتنی بر M2 Max و M1 MacBook Pro، و همچنین M1 Max MacBook Pro دارای Diablo IV. ماهیت تکراری اولیه این جعبه ابزار به دلیل عملکرد ترکیبی در بازی قابل توجه است، اما با این وجود نتایج امیدوارکننده است. جالب است بدانید که آیا تراشه M2 Ultra آینده اپل می تواند به راحتی از سرفصل های AAA عبور کند یا خیر.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

تحریریه Techpowerup