امروز AMD GPUOpen اعلام کرد که AMD ابزار جدیدی را برای توسعهدهندگان بازی با استفاده از فناوریهای ردیابی پرتو توسعه داده است تا به سازماندهی هندسههای مدل در صحنههایشان کمک کند. Radeon Raytracing Analyzer (RRA) 1.0 نام دارد و به طور رسمی برای لینوکس و ویندوز در دسترس است و به عنوان بخشی از Radeon Developer Tool Suite منتشر شده است. از آنجایی که رندر کردن هندسه ها به آرامی از شطرنجی سازی به ردیابی پرتو می گذرد، توسعه دهندگان به ابزاری نیاز دارند که مشکلات عملکرد و راه حل های مختلف را در این فرآیند علامت گذاری کند. با RRA، AMD این امکان را برای همه توسعه دهندگان Radeon فراهم کرده است که ابزاری داشته باشند که به بسیاری از سوالات پاسخ دهد: چارچوب شتاب چقدر حافظه استفاده می کند، BVH چقدر پیچیده است، چند ساختار شتاب استفاده می شود، هندسه چقدر است. در خط محور BLAS به اندازه کافی و غیره. توسعه دهندگان آن را برای بارهای کاری ردیابی پرتوی خود بسیار جذاب می یابند.
AMDRRA قادر به کار است زیرا مهندسان درایور نرم افزار Radeon ما سخت کار کرده اند و پشتیبانی raytracing را به فناوری درایور توسعه دهنده ما اضافه کرده اند. این بدان معناست که هنگامی که برنامه شما در حالت توسعه دهنده اجرا می شود – با استفاده از پنل توسعه دهنده Radeon که با RRA ارائه می شود – راننده می تواند تمام ساختارهای شتاب صحنه را با یک کلیک ثبت کند. سپس ابزار Radeon Raytracing Analyzer میتواند دادههای تولید شده توسط درایور را بارگیری و پرس و جو کند و آنها را به شیوهای قابل درک ارائه کند.
مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران
تحریریه Techpowerup