گیگابایت خط مادربردهای AMD B650E و B650 خود را راه اندازی کرد

شرکت GIGABYTE TECHNOLOGY با مسئولیت محدود، تولید کننده پیشرو مادربرد، کارت گرافیک و راه حل های سخت افزاری، جدیدترین مادربردهای AMD B650 بر اساس سری موفق X670 را معرفی کرد. طیف کامل شامل سری‌های AORUS، AERO و GAMING می‌شود تا گزینه‌های معقول‌تری با ویژگی‌های قابل توجه برای کاربران فراهم کند. مادربردهای منتخب گیگابایت B650 از رابط گرافیکی PCIe 5.0/4.0 x16 و اسلات PCIe 5.0/4.0 M.2 با فناوری EZ-Latch استفاده می‌کنند که ارتقای کارت‌های گرافیک و M SSD. . اجزاء. علاوه بر این، تا 16 + 2 + 2 مرحله برق دوقلو دیجیتال، مرحله برق هوشمند 105 آمپر و حداکثر 12 لایه PCB، پایداری، سازگاری و عملکرد را برای پردازنده‌های سری Ryzen 7000 AMD ارائه می‌دهد. طراحی حرارتی پیشرفته، دمای VRM کاهش می‌یابد. که قدرت و عملکرد اسلات PCIe 5.0 و SSD PCIe 4.0 M.2 را تثبیت می کند و از افت عملکرد به دلیل گلوگاه حرارتی جلوگیری می کند. در همین حال، طراحی محافظ ارتقا یافته اسلات های SMD قابلیت اطمینان سیگنال ها و ساختار شکاف را تقویت می کند. علاوه بر این، مدل‌های منتخب از فناوری Active OC Tuner برای ارائه عملکرد بهینه با تجربه‌ای انعطاف‌پذیرتر و کاربرپسندتر بهره می‌برند. مادربردهای GIGABYTE B650 به طراحی نوآورانه، مواد با کیفیت بالا و راحتی برتر مدل‌های X670 ادامه می‌دهند تا طیف وسیعی از محصولات از ATX تا Mini ITX را به کاربران ارائه دهند. کاربران می توانند با توجه به نیاز، بودجه و ترجیحات خود، سیستمی با نسبت هزینه/عملکرد عالی بسازند. مادربردهای B650 گیگابایت از فناوری PCIe و M.2 EZ-Latch استفاده می کنند در حالی که مادربردهای B650E از فناوری پیشرفته M.2 EZ-Latch Plus برای جداسازی سریع و بدون پیچ SSD های M.2 استفاده می کنند. فناوری PCIe EZ-Latch دارای طراحی به راحتی قابل دسترسی است که جدا کردن کارت های VGA نصب شده را آسان می کند. در همین حال، اسلات‌های SMD ارتقا یافته استحکام برشی را تا 2.2 برابر افزایش می‌دهند تا پایداری بیشتر را فراهم کنند. طرح های M.2 EZ-Latch و EZ-Latch Plus باعث کاهش ناهماهنگی یا از بین رفتن پیچ ها شده و تجربه کاربری نصب SSD M.2 را تا حد زیادی بهبود می بخشد. مدل‌های Micro ATX B650 گیگابایت، حتی مدل‌های Mini ITX، همچنین دارای پشتیبانی از PCIe 5.0 M.2 SSD هستند تا کاربران بتوانند از تجربه بازی در سطح ATX بر روی مینی رایانه شخصی یا مینی رایانه شخصی خود لذت ببرند. B650 AERO G که منحصراً برای سازندگان طراحی شده است، دارای مفاهیم طراحی نوآورانه و مواد ممتاز با فناوری VisionLINK است که انتقال داده و ویدئو را بر اساس رابط USB Type-C امکان‌پذیر می‌کند و توانی تا 60 وات را برای یک قلم رده بالا فراهم می‌کند. ضمیمه کردن این به سازندگان اجازه می دهد تا بیشتر روی خلاقیت های درخشان خود تمرکز کنند.

طراحی حرارتی VRM مادربردهای GIGABYTE B650 با هیت سینک ها و لوله های حرارتی با پوشش کامل با توجه به ویژگی ها و پیکربندی های مختلف مدل های مختلف بهبود یافته است. مدل های میان رده AORUS ELITE و Micro-ATX AORUS با 4 برابر مساحت سطح بزرگتر و هیت سینک های یک تکه واقعی از رقبا متمایز هستند، در حالی که طراحی هیت سینک غیرفعال B650I AORUS ULTRA عملکرد حرارتی را به طور چشمگیری بهبود می بخشد. در همین حال، طراحی ارتقا یافته اسلات SMD سیگنال‌های اسلات‌های PCIe 5.0 M.2 را برای کاهش تداخل نویز و سیگنال‌های Gen5 پرسرعت CPU تمیزتر می‌کند. علاوه بر این، تنظیم محیط اطراف اسلات M.2 پشتیبانی از آخرین فرم فاکتور فرم SSD 25110 M.2 را امکان پذیر می کند، در حالی که طراحی سپر فلزی تقویت شده پایداری را تا 50٪ افزایش می دهد. علاوه بر این، مادربردهای منتخب B650 از M.2 Thermal Guard III با هیت سینک تقویت‌شده SSD استفاده می‌کنند تا دما را تحت کنترل داشته باشند و به کاربران این امکان را می‌دهند که دریچه گاز ناشی از گرمای بیش از حد را از بین ببرند. گیگابایت همچنین به زودی نسل بعدی SSD های AORUS PCIe 5.0 M.2 را برای باز کردن حداکثر سرعت انتقال راه اندازی خواهد کرد. با پشتیبانی بیشتر از فن PWM/DC، چندین سنسور دما، حالت‌های تنظیم منحنی فن دوگانه ۷ فاز، فن‌آوری فن استاپ و فن‌آوری هوشمند گیگابایت ۶، کاربران می‌توانند تغییرات دما را با دقت مدیریت کنند و عملکرد حرارتی عالی را در CPU، VRM به دست آورند. ، چیپست یا اجزای کلیدی.

مادربردهای گیگابایت B650 دارای مسیریابی حافظه محافظ معروف، DIMM حافظه SMD و زره فلزی دوتایی هستند تا اطمینان حاصل شود که کاربران عملکرد اورکلاک حافظه برتر را با ثبات و دوام بیشتر تجربه می کنند. علاوه بر این، گیگابایت یک PCB 8 لایه امپدانس کم را در مدل‌های میان‌رده ATX و Micro ATX AORUS پیاده‌سازی می‌کند، در حالی که مدل ITX از طراحی PCB 12 لایه مسی 2 انسی برای تنظیم دقیق سیگنال‌ها و کاهش امپدانس استفاده می‌کند. سری B650 گیگابایت به منظور پشتیبانی از فناوری‌های AMD EXPO و Intel XMP، حافظه OC را در بایوس تقویت می‌کند. قابلیت اورکلاک حافظه را می توان بر این اساس فعال کرد تا عملکرد فوق العاده DDR5-6600 و فراتر از آن را آزاد کند.

مادربرد منتخب گیگابایت B650 دارای طراحی منبع تغذیه دیجیتال دوقلو 16+2+2 فاز است، از جمله Mini ITX B650I مدل AORUS ULTRA دارای منبع تغذیه دیجیتال مستقیم 8+2+1 فاز با هر مرحله برق. منبع تغذیه هوشمند با قابلیت مدیریت تا 105 A ارائه مدیریت بهینه توان و تعادل بار الکتریکی. این امر پایداری و خلوص قدرت بیشتر را تضمین می کند تا عملکرد قابل توجه اورکلاک پردازنده های AMD Ryzen 7000 را آزاد کند. در همین حال، مادربردهای گیگابایت B650 را برای ادغام فناوری اورکلاک فعال Active OC Tuner انتخاب کنید. فرکانس اورکلاک CPU و تعداد هسته های عامل را می توان به صورت پویا بین عملکرد پیش فرض اورکلاک دقیق، PBO (Precision Boost Overdrive) و اورکلاک دستی با توجه به نیازهای مختلف پیکربندی فعلی و ویژگی های برنامه های در حال اجرا تغییر داد. این فناوری به کاربران اجازه می دهد تا برنامه مربوطه را بر اساس فرکانس و تعداد هسته ها اجرا کنند تا از حداکثر کارایی لذت ببرند.

سری B650 گیگابایت سرعت اتصال اترنت 2.5 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می دهد تا گیمرها بتوانند از اتصال شبکه سیمی سریعتر و پایدارتر لذت ببرند. همه مدل‌های دارای WIFI در محدوده دارای Wi-Fi 6E 802.11ax هستند که سرعت اتصال فوق‌العاده 2.4 گیگابیت بر ثانیه را در یک باند اختصاصی ارائه می‌دهد. با اترنت پرسرعت و WIFI، کاربران انعطاف‌پذیری بیشتری در گزینه‌های اتصال و سرعت‌های مضحک اتصال سریع دارند. سری B650 همچنین دارای USB 3.2 Gen 2×2 Type-C با پهنای باند تا 20 گیگابیت در ثانیه برای سرعت انتقال داده فوق العاده است. با SSD خارجی 1 ترابایتی VISION DRIVE گیگابایت، کاربران می توانند از این گیربکس پرسرعت به طور کامل استفاده کنند. قابل ذکر است، B650 AORUS ELITE، B650 AORUS ELITE AX مجهز به Wi-Fi و چندین مدل دیگر تا نوزده مجموعه پورت USB دارند تا گزینه‌های متنوع‌تر و انعطاف‌پذیرتری برای توسعه خارجی ارائه دهند. USB 3.2 Type-C داخلی B650I AORUS ULTRA دارای عملکرد DisplayPort Alternate است که می تواند چندین دستگاه مانند رایانه های شخصی، لپ تاپ ها یا تلفن های همراه را تنها با یک ماوس و یک صفحه کلید در هنگام کار با نمایشگرهای گیگابایت با پشتیبانی از KVM کنترل کند. کاربران می توانند بهره وری کار و لذت را در هر دو جهت بهبود بخشند.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران