گیگابایت اولین مادربرد مبتنی بر ARM با 256 هسته پردازنده است

G242-P35 و G242-P36:
-P35 و -P36 به خانواده G242 گیگابایت از سرورهای مبتنی بر Arm تک سوکت می‌پیوندند که برای پشتیبانی از پردازنده‌های گرافیکی دو اسلات طراحی شده‌اند و پشتیبانی انحصاری از SSD‌های NVMe (Gen4) U.2 را اضافه می‌کنند. سرورهای قبلی G242 بر روی پشتیبانی از درایوهای SATA یا SATA/SAS متمرکز بودند. با این حال، بازخورد مشتری نیاز به پشتیبانی از درایوهای NVMe U.2 را ثابت کرده است. تفاوت اصلی بین دو سرور جدید G242 این است که -P35 می تواند از چهار پردازنده گرافیکی دو اسلات پشتیبانی کند، در حالی که -P36 برای کیت توسعه NVIDIA Arm HPC طراحی شده است و حداکثر از دو GPU دو اسلات پشتیبانی می کند. بر اساس پلتفرم Ampere Altra، 128 خط PCIe Gen4 در هر سوکت وجود دارد، و در میان آنها چهار خط Gen4 x16 از CCIX برای تأخیر کم و انسجام حافظه پنهان پشتیبانی می‌کنند تا از GPU، FPGA، شبکه آداپتورها و فضای ذخیره‌سازی و غیره بهره‌مند شوند. CCIX با بهبود سرعت انتقال PCIe 4.0 در حالی که از خطوط PCIe بهره می‌برد، محاسبات ناهمگن کارآمد را سود می‌برد و آن را امکان‌پذیر می‌سازد. برنامه های کاربردی برای سرورهای جدید مطمئنا از این مزیت استفاده خواهند کرد.

روحیه توسعه محصول همیشه یک عامل کلیدی در رشد و تصمیمات گیگابایت بوده است. به عنوان یک شرکت متمرکز بر سخت افزار، نزدیک به یک دهه است که از راه حل های داخلی Arm پشتیبانی می کند. اکوسیستم Arm بسیار آشنا و به خوبی توسط مهندسان ما طراحی شده است تا محصولات جدید را با پیشنهادی کاملا رقابتی بهینه سازی کند که سبد محصولات را گسترش می دهد و به همه مشاغل تجاری می رسد. مادربرد جدید و سرورهای جدید با ارائه راه‌حل‌های ابری مورد تقاضا به مشتریان خود به این روحیه خلاقانه می‌افزایند.

از نظر پشتیبانی از سیستم عامل، تمامی این محصولات جدید گیگابایت از سیستم عامل های Red Hat، SUSE، Ubuntu، Fedora، Oracle و Debian پشتیبانی می کنند.

فناوری گیگابایت، پیشرو در صنعت در سرورها و ایستگاه‌های کاری با کارایی بالا، امروز اولین مادربردی شد که با مادربرد دو سوکتی MP72-HB0 به بازار عرضه شد که تا 256 هسته Arm را پشتیبانی می‌کند و آن را برای بارهای کاری ابری ایده‌آل می‌کند. علاوه بر این، راه‌اندازی شامل دو سرور دیگر، G242-P35 و G242-P36 است که تا 120 ترابایت ظرفیت ذخیره‌سازی NVMe (Gen4) همراه با پردازنده‌های Ampere Altra یا Ampere Altra Max را ارائه می‌کند. این سرورها و مادربردهای GPU محور به سرعت خانه ای با حجم کاری ابر مقیاس و ابر پیدا می کنند. پردازنده های آلترا مکس با داشتن یک پردازنده با تعداد هسته بالا با یک رشته در هر هسته، 128 رشته روی یک تراشه یکپارچه 128 هسته ای، عملکرد بالایی قابل پیش بینی دارند. پشتیبانی از چند سوکت و تعداد زیادی از خطوط PCIe/CCIX پلت فرم را بسیار مقیاس پذیر می کند. در عین حال، بهره وری انرژی/هسته ای پیشرو در صنعت وجود دارد که مشتریان ما به شدت به دنبال آن هستند.

مزایای Altra Max Ampere:

  • عملکرد بالا: تا 128 هسته با 128 رشته
  • سرعت بالا: 128 خط PCIe 4.0 (192 خط در 2P)
  • CCIX برای ارتباطات بین سوکتی بهینه شده است
  • عملکرد بالا در هر وات: 128 هسته با 250 وات TDP
  • پهنای باند و ظرفیت حافظه بالا: 8 کانال و DDR4-3200
  • برنامه های کاربردی از ابر تا لبه

نمای کلی MP72-HB0:

گیگابایت با مادربرد جدید E-ATX، MP72-HB0، مسیر جدیدی را برای پردازش ابری در خارج از مرکز داده برای پیشبرد برنامه‌های کاربردی در خدمات مبتنی بر ابر، تجارت الکترونیک و غیره به کاربران ارائه می‌کند. مطابق با طراحی برد دو سوکت گیگابایت، این برد همچنین از قدرت پردازشی پیشرو در کلاس پشتیبانی می‌کند، یعنی دو پردازنده Ampere Altra Max (تا 250 وات) در میان مجموعه کامل انتخاب‌های پردازنده‌های گیگابایت.

مدیریت سرورهای راه دور و چندگانه:
به عنوان بخشی از ارزش پیشنهادی گیگابایت، گیگابایت کنسول مدیریت گیگابایت (GMC) را برای مدیریت BMC سرور از طریق یک پلتفرم مبتنی بر مرورگر وب ارائه می‌کند. علاوه بر این، نرم افزار مدیریت سرور (GSM) گیگابایت برای دانلود در صفحات محصول موجود است. این نرم افزار می تواند چندین سرور را بدون نیاز به هزینه مجوز اضافی نظارت و مدیریت کند. GMC و GSM ارزش زیادی را ارائه می دهند و در عین حال هزینه های TCO و نگهداری مشتری را کاهش می دهند.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران