گیگابایت اولین سرورهای مبتنی بر بازوی دو سوکتی را برای برنامه های کاربردی Cloud-Native معرفی کرد.

طراحی دو سوکتی Ampere 192 خط PCIe Gen4 را برای ذخیره سازی، پردازنده های گرافیکی و شبکه ارائه می دهد. برای سرورهای R182 و R282 که از پردازنده Arm استفاده می کنند، همه SSD های NVMe داده ها را از طریق کانکتورهای Mini Cool Edge IO (MCIO) منتقل می کنند. اگرچه، در مورد R282-P91، اسلات OCP 3.0 نیز برای پشتیبانی از SSD های NVMe استفاده می شود. MCIO ترجیح داده می شود زیرا یک کابل واحد می تواند دو برابر SlimSAS خطوط PCIe را پشتیبانی کند. این به کاهش کابل‌ها، ساده‌سازی طراحی، بهبود جریان هوا بدون تأثیرگذاری بر عملکرد کمک می‌کند و به شکاف‌های توسعه اجازه می‌دهد تا انعطاف‌پذیری بیشتری برای GPUهای کم‌نما برای شبکه‌سازی سریع داشته باشند.

سرور جدید سری H
با هر طراحی، معاوضه‌هایی برای دستیابی به اهداف عملکرد مورد نیاز است، و این به ویژه برای بازار سرورهای با چگالی بالا و چند نود صادق است، زیرا مصرف انرژی برای هر CPU همچنان با عملکرد افزایش می‌یابد. در نتیجه، H262-P61 جدید برخی از محفظه های درایو جلو را برای بهبود جریان هوا حذف می کند. این طراحی برای یک سرور 2U برای ارائه محاسبات پایدار و با کارایی بالا برای خط کامل پردازنده های Ampere، از جمله Ampere Altra Max M128-30 با 128 هسته و 250 وات TDP مورد نیاز است. سلف این سرور، H262-P60، است. در حال حاضر در بازار است و برای کسانی است که ذخیره سازی را در اولویت قرار می دهند و مایل به کاهش سرعت ساعت، تعداد هسته و حداکثر TDP هستند.

روحیه توسعه محصول همیشه یک عامل کلیدی در رشد و تصمیمات گیگابایت بوده است. به عنوان یک شرکت متمرکز بر سخت افزار، نزدیک به یک دهه است که از راه حل های داخلی Arm پشتیبانی می کند. اکوسیستم Arm بسیار آشنا و به خوبی توسط مهندسان ما طراحی شده است تا محصولات جدید را با پیشنهادی بسیار رقابتی بهینه کند که سبد محصولات گیگابایت را گسترش می‌دهد و به هر گوشه از بازار سازمانی می‌رسد. سرورهای جدید با ارائه راهکارهای ابری مورد تقاضا به مشتریان خود به این روحیه خلاقانه می افزایند.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

چیزی که این سرورهای جدید را متمایز می کند، اهمیت ذخیره سازی انعطاف پذیر است. با شروع از سری R282، -P91 برای پشتیبانی از SSD های 2.5 اینچی NVMe در قسمت جلویی اختصاص داده شده است. علاوه بر این، چهار هارد/SSD SATA در عقب نیز وجود دارد. در مقابل، -P92 شش جایگاه برای پشتیبانی از هارد 3.5 اینچی با ظرفیت بزرگتر ارائه می دهد. درایوها و SSDهای 2.5 اینچی SATA در جلو، با شش جایگاه جلوی باقیمانده به درایوهای SSD NVMe اختصاص داده شده است. با رفتن به سری 1U R182، -P91 برای پشتیبانی از SSDهای 2.5 اینچی با نیمی از جایگاه‌های SSD هیبریدی NVMe/SATA کاهش یافته است. و بقیه برای SSD های اختصاصی NVMe. این بخش‌بندی محصول، نیازهای مشتریان ما را از طریق طراحی ماژولار سرورهای گیگابایت بهتر هدف قرار می‌دهد.

فناوری گیگابایت، پیشرو در صنعت در سرورها و ایستگاه‌های کاری با کارایی بالا، امروز سرورهای محاسباتی با چگالی بالا مبتنی بر Arm را برای برنامه‌های کاربردی ابری با استفاده از پردازنده‌های Ampere Altra معرفی کرد که از پیکربندی‌های سوکت دوگانه با حداکثر ۲۵۶ هسته پردازنده پشتیبانی می‌کنند. سرورهای سری R گیگابایت در حال حاضر دارای گزینه های ذخیره سازی منحصر به فردی هستند و سرورهای جدید (R182-P91، R282-P91 و R282-P92) دامنه پشتیبانی از SSD NVMe (Gen4) را در پلتفرم گسترش می دهند. برای محاسبات با چگالی بالا مقیاس‌پذیر، آخرین سرور جدید، H262-P61، همچنین هیچ محدودیت حرارتی ندارد، زیرا می‌تواند با ارائه جریان هوای بهینه، اوج عملکرد را حفظ کند. این سرور چند گره ای سری H از هشت پردازنده پشتیبانی می کند که به 1024 هسته پردازشی مبتنی بر Arm در یک سرور سنتی 2U ترجمه می شود. پردازنده‌های Ampere Altra و Altra Max با تکیه بر نقاط قوت آخرین معماری Arm برای راه‌حل‌های System on Chip (SoC)، اکنون در پیکربندی‌های تک سوکت و دو سوکت توسط گیگابایت پشتیبانی می‌شوند. مزایای Ampere Altra Max:

  • عملکرد بالا: حداکثر 256 هسته با 256 رشته (در هر کارت)
  • سرعت بالا: 192 خط PCIe 4.0
  • CCIX برای ارتباطات بین سوکتی بهینه شده است
  • عملکرد بالا در هر وات: 128 هسته با 250 وات TDP
  • برنامه های کاربردی: تجزیه و تحلیل داده ها، هوش مصنوعی، محاسبات لبه، میزبانی وب و غیره.

سرورهای جدید سری R

سرورهای رک جدید (R182-P91، R282-P91، R282-P92) برای ارائه پلتفرم‌های محاسباتی با چگالی بالا دو سوکتی به همراه گزینه‌های ذخیره‌سازی انعطاف‌پذیر که SSD‌های NVMe را با عملکرد ثابت به چالش می‌کشند، ایجاد شده‌اند.

از نظر پشتیبانی از سیستم عامل، همه این محصولات جدید گیگابایت از سیستم عامل Red Hat، SUSE، Ubuntu، Fedora، Oracle و Debian پشتیبانی می کنند.