گیگابایت از SSD AORUS Gen5 10000 با ظرفیت حداکثر 4 ترابایت رونمایی کرد.

در عین حال، تیم تحقیق و توسعه گیگابایت به راستی‌آزمایی NAND Flash و اجزای نسل بعدی ادامه می‌دهد که می‌تواند عملکرد و سرعت دسترسی به بیش از 12 گیگابیت بر ثانیه را افزایش دهد. این باعث می‌شود که گیگابایت برای اولین بار در بازار باشد و در عین حال عملکرد برتر PCIe 5.0 SSD را با قدرت برجسته مهندسی گیگابایت به کاربران ارائه می‌دهد.

با پشتیبانی از PCIe 5.0 در پلتفرم مادربرد جدید، پهنای باند و عملکرد انتقال به سطح بالاتری می‌رود. گیگابایت به‌عنوان اولین سازنده‌ای که هم مادربرد و هم از محصولات SSD را در بازار عرضه می‌کند، همچنین اولین شرکتی است که AORUS Gen5 10000 را معرفی می‌کند. جکسون گفت: این محصول جدید عملکرد ذخیره‌سازی فوق‌العاده سریع با حداکثر دوام و سازگاری را برای بهترین کیفیت و عملکرد به کاربران ارائه می‌دهد.

KS Pua، مدیرعامل Phison Electronics، گفت که Phison و گیگابایت شرکای دیرینه ای بوده اند و از زمان SSD های SATA با یکدیگر همکاری داشته اند. این دو شرکت از زمان PCIe Gen3 و Gen4 به طور مداوم با یکدیگر همکاری کرده اند و راه حل ذخیره سازی پیشرفته PCIe Gen5 SSD PS5026-E26 را توسعه داده اند. PCIe Gen5 SSD فناوری است که انتقال و ذخیره سازی با سرعت بالا را ادغام می کند و انتقال داده ها را به سطح بالاتری می برد. در مرحله تایید محصول E26، این دو شرکت با چالش های زیادی نیز مواجه شدند. برای رویارویی با این چالش ها و تسریع در تبلیغ محصولات در بازار، این دو شرکت یک تیم پروژه را برای انجام مبادلات فنی و تأیید متقابل راه اندازی کردند. این نوع همکاری به این دو شرکت اجازه داده است تا نقاط قوت خود را در تحقیق و توسعه ترکیب کرده و یک راه حل ذخیره سازی برتر ایجاد کنند. Phison از کمک به عرضه محصولات SSD PCIe Gen5 گیگابایت و کمک به اکوسیستم محاسباتی پرسرعت PCIe Gen5 بسیار خرسند است.

SSD AORUS Gen5 10000 جدیدترین کنترلر 8 کاناله Phison PS5026-E26 را مجهز می کند و به کاربران امکان کنترل نهایی بر سرعت خواندن تصادفی را می دهد. با ساختار پشته ای بیش از 200 لایه، حداکثر پهنای باند 2400 MT/s 3D-TLC NAND Flash و طراحی کش LPDDR4، SSD AORUS Gen5 10000 پتانسیل کامل عملکرد PCIe 5.0 را با سرعت دسترسی فوق العاده سریع 10 گیگابیت بر ثانیه آشکار می کند. که نسبت به نسل گذشته 40 درصد افزایش داشته است. SSD AORUS Gen5 10000 که با معماری چند هسته‌ای PS5026-E26 بهبود یافته است، نه تنها عملیات چندوظیفه‌ای هوش مصنوعی را بهبود می‌بخشد، بلکه سازندگان محتوا، گیمرها و کاربران تشنه عملکرد شدید را به سطح بالاتری می‌برد.

فناوری گیگابایت، یکی از تولیدکنندگان پیشرو مادربرد، کارت گرافیک و راه حل های سخت افزاری در جهان، امروز جدیدترین SSD AORUS Gen5 10000 با سرعت خواندن 10 گیگابایت بر ثانیه را معرفی کرد. AORUS Gen5 10000 SSD که توسط نسل بعدی کنترلر PCIe 5.0 با فلاش NAND بسیار سریع 3D-TLC بهبود یافته است، عملکرد بیش از 55 درصدی را نسبت به SSD های PCIe 4.0 ارائه می دهد و در انواع ظرفیت از 1 ترابایت تا 4 ترابایت با استفاده از M.2 2280 موجود است. رابط برای نصب آسان و ظرفیت عالی. علاوه بر این، SSD و هیت سینک جداگانه انعطاف پذیری بیشتری را در ساخت سیستم و گزینه های حرارتی برای کاربران فراهم می کند. برنامه انحصاری SSD Tool Box گیگابایت وضعیت SSD را در زمان واقعی به کاربران ارائه می دهد تا از عملکرد، دما، پایداری و ظرفیت بهره ببرند.SSD AORUS Gen5 10000 دارای طراحی رابط NVMe M.2 است. برای افزایش سرعت خواندن 10 گیگابیت بر ثانیه، مادربردهای سازگار با PCIe 5.0، مادربردهای نسل بعدی گیگابایت، Z690 و بالاتر، برای استفاده از این فناوری جدید به شدت توصیه می‌شوند. بهبود یافته توسط تنظیم حرفه ای تحقیق و توسعه، نرم افزار جامع بررسی و نظارت، مادربردهای گیگابایت با ثبات بیشتر و عملکرد بهینه، قطعا بهترین انتخاب برای کاربران هستند.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

به طور معمول، SSDهای پرسرعت در حین کارکرد با سرعت کامل، مقادیر زیادی گرما تولید می‌کنند و گلوگاه حرارتی به عنوان محافظتی برای جلوگیری از از دست رفتن داده‌ها و فرسودگی تراشه‌های حافظه و کنترل‌کننده‌ها فعال می‌شود، با این حال، سرعت انتقال و عملکرد را کاهش می‌دهد. از آنجایی که بسیاری از مادربردهای نسل بعدی از یک هیت سینک M.2 یکپارچه بهره می برند، SSD AORUS Gen5 10000 به طور ویژه با یک هیت سینک مسی با پوشش کامل به راحتی قابل جابجایی طراحی شده است. کاربران می توانند بسته به نیاز خود از هیت سینک داخلی روی مادربردهای خود یا هیت سینک همراه با SSD AORUS Gen5 10000 استفاده کنند.