گرافیک اینتل درایورهای بتا Arc 30.0.101.3268 را با ده ها اصلاح منتشر کرد.


Intel Graphics نسخه بتای 30.0.101.3268 درایورهای Arc Graphics را این آخر هفته منتشر کرد. این درایورها بهینه سازی عملکرد را برای Saints Row و Madden NFL 23 اضافه می کنند، اما این ویژگی تعیین کننده نیست. در تست‌های ما، از نظر پایداری کلی سیستم، درایورها در مقایسه با نسخه قبلی شب و روز بودند. این انتشار به دنبال گزارشی است مبنی بر اینکه اینتل تنها با تماشای ویدیوی بررسی محصول توسط Gamers Nexus تا 43 باگ را برطرف کرده است.

مشکلات رفع شده عبارتند از عملکرد کمتر از حد انتظار با Marvel’s Spider-Man (Remastered) در حالت DirectX 12. خرابی برنامه با SoTR در حالت DirectX 12 با کیفیت سایه ردیابی پرتو تنظیم شده روی “بالا”، یک مشکل خرابی بافت با Battlefield 2042 در حالت DirectX 12. مصنوعات و خرابی‌های بارگذاری آیتم‌ها در Halo Infinite، خرابی برنامه با Horizon Zero Dawn، و اشکال بدی که Windows Update سعی می‌کند درایور نصب‌شده را بازنویسی کند، که باعث مشکلات پایداری جدی می‌شود. حداکثر 17 اشکال مربوط به Arc Control و 11 اشکال مربوط به تنظیم عملکرد Arc Control به شرح زیر رفع شده است.

دانلود: Intel Arc 30.0.101.3268 بتا

بازی ها

  • پشتیبانی از درایور Saints Row و Madden NFL 23 در گرافیک Intel Arc سری A.

درست شد

  • Marvel’s Spider-Man (DX12) ممکن است عملکردی کمتر از حد انتظار در گرافیک های سری A Arc اینتل داشته باشد.
  • Shadow of the Tomb Raider (DX12) ممکن است هنگام تنظیم کیفیت سایه ردیابی پرتو بر روی High، یک برنامه خراب شود. راه حل این است که به تنظیمات متوسط ​​یا خاموش بروید.
  • خرابی بافت را می توان در Battlefield 2042 (DX12) در برخی از نقشه ها مشاهده کرد.
  • برخی از اشیا و بافت ها در Halo Infinite (DX12) ممکن است به صورت سیاه نمایش داده شوند و بارگذاری نشوند.
  • Stray (DX11) ممکن است TDR یا خرابی برنامه را در طول بازی نشان دهد.
  • Horizon Zero Dawn (DX12) ممکن است در حین بازی با خرابی برنامه یا هنگ سیستم مواجه شود.
  • Windows Update ممکن است به اشتباه جایگزین نسخه جدیدتر درایورهای Intel Arc A-series شود.

کنترل قوس رفع می شود

  • تله متری همپوشانی درون بازی ممکن است پس از رفتن به بخش نمودارهای عملکرد پاسخگو نباشد.
  • نمودارهای تله متری همپوشانی درون بازی ممکن است به طور متناوب برای معیارهای همپوشانی خاصی در دسترس نباشند.
  • عنوان مقدار نمودار تله متری همپوشانی درون بازی ممکن است به طور متناوب وجود نداشته باشد.
  • پنجره تله متری همپوشانی درون بازی ممکن است پس از راه اندازی مجدد سیستم به اشتباه روی دسکتاپ وجود داشته باشد.
  • مقدار “فعالیت رسانه” تله متری همپوشانی درون بازی ممکن است به اشتباه درصد منفی را نشان دهد.
  • بخش اطلاعات GPU در برگه اطلاعات سیستم ممکن است فرکانس GPU “1 مگاهرتز” را به اشتباه نمایش دهد.
  • تنظیم نام فایل در Capture یا Highlights فقط می تواند به صورت متناوب به مقادیر عددی تغییر یابد.
  • تنظیم نام فایل در Capture یا Highlights ممکن است به اشتباه نام فایل خروجی فایل مورد نظر را لغو کند.
  • غیرفعال کردن برخی از ویجت‌های سفارشی‌سازی منو ممکن است به اشتباه پس از راه‌اندازی مجدد سیستم دوباره فعال شود.
  • ممکن است هنگام وارد کردن اطلاعات URL جریان، کلید “جریان” در برگه استودیو در دسترس نباشد.
  • هنگام استفاده از جایگزینی پس‌زمینه در برگه دوربین، ممکن است یک تصویر سفارشی تکراری وجود داشته باشد.
  • هنگام استفاده از “Go Live” در حالی که “Sharp Stream” در برگه Broadcast فعال است، Arc Control ممکن است به طور متناوب پاسخگو نباشد.
  • در حالی که Arc Control در نمایشگر اصلی باز است، ورودی صفحه‌کلید و ماوس را می‌توان روی نمایشگر ثانویه نادیده گرفت.
  • Arc Control ممکن است هنگام تنظیم وضوح نمایشگر کمتر روی وضوح نمایشگر بالاتر، اندازه مقیاس بزرگتر را به اشتباه حفظ کند.
  • پیمایش ماوس ممکن است در برخی از عناصر رابط کاربری Arc Control مانند «بازی‌های شما» و «نظارت عملکرد زنده» پاسخگو نباشد.
  • Arc Control اکنون “PrintScreen” را برای گرفتن اسکرین شات های Arc Control می پذیرد.
  • فعال کردن “Smooth Sync” ممکن است باعث خرابی صفحه نمایش در برخی از عناوین بازی شود.
  • اکنون هنگام تنظیم مقادیر تنظیم عملکرد، یک سلب مسئولیت منحصر به فرد نمایش داده می شود.

وصله های تنظیم عملکرد کنترل قوس اینتل (BETA).

  • ممکن است دکمه “Reset to Defaults” در Performance Tuning وجود نداشته باشد.
  • ممکن است هنگام بازنشانی مقادیر تنظیم عملکرد به مقادیر پیش فرض، اعلان خطا نادرست مشاهده شود.
  • تنظیم افست ولتاژ GPU ممکن است چندین مقدار اعشاری را به اشتباه نمایش دهد.
  • تنظیم حد توان GPU روی حداکثر مقدار ممکن است لغزنده را در وسط نشان دهد.
  • تنظیم مقادیر تنظیم عملکرد با صفحه کلید ممکن است به طور متناوب پاسخگو نباشد.
  • تنظیم مقادیر تنظیم عملکرد با صفحه کلید ممکن است یک مقدار لغزنده ناخواسته را برگرداند.
  • تنظیم لغزنده تنظیم عملکرد با ماوس ممکن است به طور متناوب روی نوار لغزنده گیر کند.
  • دکمه Apply در Performance Tuning ممکن است با تنظیم افزایش عملکرد GPU روی “0” پاسخگو نباشد.
  • ممکن است پس از استفاده از دکمه “Reset to Defaults”، دکمه Apply در Performance Tuning به اشتباه برجسته شود.
  • دکمه اعمال در تنظیم عملکرد ممکن است هنگام تغییر لغزنده از مقادیر بالاتر به پایین‌تر پاسخگو نباشد.
  • مقدار “NaN” در تنظیم عملکرد ممکن است هنگام وارد کردن ورودی های غیر عددی نمایش داده شود.

مشکلات شناخته شده

  • مرد عنکبوتی مارول (DX12) ممکن است هنگام تلاش برای گرفتن عکس از ساختمان امپایر استیت، یک قفل نرم افزاری نشان دهد.
  • Marvel’s Spider-Man (DX12) ممکن است هنگام بارگیری در بازی با فعال بودن بازتاب‌های ردیابی پرتو، یک برنامه خراب شود.
  • ممکن است برنامه Movies & TV هنگام پخش ویدیوی HDR و تغییر ویدیو به تمام صفحه دچار خرابی شود.
  • Call of Duty: Vanguard (DX12) ممکن است عملکرد کمتر از حد انتظار را در منوی بازی تجربه کند
  • Gears 5 (DX12) ممکن است در حین بازی دچار خرابی برنامه، هنگ سیستم یا TDR شود.
  • برخی از برنامه‌های دوربین شخص ثالث ممکن است هنگام پخش ویدیوی ضبط‌شده در تمام صفحه، خرابی ویدیویی را نشان دهند
  • Sniper Elite 5 (DX12) ممکن است زمانی که گزینه “Preferences Graphics Performance Preferences” ویندوز روی “High Performance” تنظیم نشده باشد، در برخی از پیکربندی‌های سیستم گرافیک ترکیبی دچار خرابی برنامه شود.
  • هنگام بازی CrossFire، بافت های نقشه ممکن است به عنوان سطوح خالی بارگیری یا بارگیری نشوند.
  • برخی از طرفداران محصولات گرافیکی سری Arc A380 اینتل ممکن است زمانی که کارت گرافیک یا سیستم بیکار است به کار خود ادامه دهند.

مسائل شناخته شده کنترل قوس

  • Windows UAC Admin برای نصب و راه اندازی Arc Control لازم است.
  • هنگامی که CMAA روی “Force ON” در سطح جهانی تنظیم شده است، ممکن است برخی از برنامه ها یک پنجره شفاف یا خالی نمایش دهند.
  • برخی از برنامه‌ها ممکن است زمانی که فیلتر شفاف‌سازی در سطح جهانی فعال است، خرابی پیکسلی را نشان دهند.
  • باز کردن Arc Control در برخی از عناوین بازی با ALT+I در طول بازی ممکن است به درستی نمایش داده نشود.
  • استفاده از Arc Control Studio Capture با فعال بودن حالت “In Stream” ممکن است کل کلیپ را به درستی در تنظیم وضوح 1080p ذخیره نکند.
  • ضبط با Arc Control Studio Capture و حالت “In Stream” فعال ممکن است فایل ویدیوی خروجی را به طول دلخواه ذخیره نکند.
  • پخش جریانی با Arc Control Studio Capture و حالت “In Stream” فعال ممکن است باعث ناپایداری اتصال غیرمنتظره به پلت فرم مورد نظر شود.
  • هنگامی که وضوح اصلی صفحه نمایش 4K باشد، ممکن است انتخاب رزولوشن 1440p در Arc Control Studio Capture در دسترس نباشد.
  • موقعیت پوشش دوربین Arc Control Studio ممکن است پس از راه اندازی مجدد سیستم، موقعیت و اندازه مورد نظر را حفظ نکند.
  • اتصالات جانبی داغ مانند دوربین‌ها، میکروفون‌ها یا نمایشگرها در حالی که Arc Control باز است ممکن است باعث شود Arc Control پاسخ ندهد.
  • Arc Control ممکن است هنگام تغییر از وضوح 1080p به 4K به طور خودکار مقیاس نگیرد.
  • هنگام استفاده از گزینه Arc Control Camera “Background Replacement” ممکن است انواع خاصی از تصاویر بارگیری نشوند.
  • برخی از معیارهای تله متری Arc Control ممکن است با برنامه های شخص ثالث یا ویژگی های سیستم عامل داخلی هماهنگ نباشند.
  • برگه دوربین استودیوی Arc Control ممکن است در اولین پیمایش بیشتر از حد انتظار طول بکشد.

مشکلات شناخته شده تنظیم عملکرد کنترل قوس اینتل (BETA).

  • اینتل Arc Control Performance Tuning در حال حاضر در مرحله بتا است. به این ترتیب، عملکرد و عملکرد ممکن است به روش های غیرمنتظره ای رفتار کنند. اینتل در نسخه های بعدی به اصلاح نرم افزار Performance Tuning ادامه خواهد داد.
  • تنظیم مقادیر تنظیم عملکرد از مقدار بالاتر به مقدار کمتر ممکن است باعث شود که مقادیر تنظیم به حالت پیش فرض بازنشانی شوند.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران