کوالکام اکوسیستم لبه هوشمند متصل را با محصولات IoT و Robotics پیشرفت می کند

مجموعه ویژگی‌های Qualcomm Robotics RB2 در Qualcomm Robotics RB1، با محاسبات و قدرت پردازش گرافیکی پیشرفته با شتاب‌دهنده هوش مصنوعی اختصاصی که ظرفیت پردازشی دو برابری Qualcomm Robotics RB1 را ارائه می‌دهد، گسترش می‌یابد. این به آن توانایی انجام پیشرفته، بی‌درنگ، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، تشخیص، طبقه‌بندی و تعامل محیطی را می‌دهد. این دوربین می تواند از دوربین هایی با وضوح حداکثر 25 مگاپیکسل پشتیبانی کند و دارای ویژگی های امنیتی پیشرفته از جمله DSP ایمن و رابط کاربری است. Qualcomm Robotics RB2 همچنین از استانداردهای جانبی اضافی مانند UFS2.1، GPIO، UART و غیره پشتیبانی می کند. پلتفرم‌ها از استانداردهای اتصال فعلی و در حال ظهور، از جمله اتصالات سیمی (USB 3.1 Type-C برای اتصالات و EMMC نسخه 5.1 و SD3.0 برای ذخیره‌سازی) و اتصال بی‌سیم از طریق Wi-Fi، LTE و 5G پشتیبانی می‌کنند. پلتفرم‌های Qualcomm Robotics RB1، Qualcomm Robotics RB2 و کیت‌های توسعه در اواخر این ماه از Thundercomm در دسترس خواهند بود.

“همکاری ما با Qualcomm Technologies برای کمک به شرکت‌ها طراحی شده است تا به راحتی بتوانند طیف متنوعی از دستگاه‌های لبه متصل به ابر مبتنی بر Windows IoT را در بخش‌های کلیدی از جمله صنعتی، خرده‌فروشی و مراقبت‌های بهداشتی بسازند، به کار گیرند و راه‌اندازی کنند. Windows IoT امنیت سطح سازمانی، مدیریت دستگاه را به ارمغان می‌آورد. کام ودبرات، مدیر شریک PM، Azure در مایکروسافت، گفت: ابزارها و خدمات طولانی مدت برای اطمینان از عملیات ایمن و قابل اعتماد.

معرفی پلتفرم های Qualcomm Robotics RB1 و Qualcomm Robotics RB2
مبتکران رباتیک می توانند نسل بعدی محصولات رباتیک روزمره و اینترنت اشیا با کارایی بالا را با پلتفرم جدید Qualcomm Robotics RB1 و Qualcomm Robotics RB2 Platform ایجاد کنند که به ترتیب توسط پردازنده های جدید Qualcomm QRB2210 و Qualcomm QRB4210 طراحی شده اند. هر دو پلتفرم برای دستگاه‌های کوچک و مصرف انرژی کمتر بهینه‌سازی شده‌اند، که آنها را مقرون‌به‌صرفه‌تر و در دسترس‌تر برای صنعت می‌سازد.

گزینه‌های اتصال سیمی بسته‌ها با یک پورت USB 3.1 و 1 پورت PCIe شروع می‌شود و می‌توان آن را برای حداکثر دو PCIe و یک DisplayPort 4K60 به همراه گزینه‌های دیگر پیکربندی کرد.

صنعت در حال حاضر حمایت قوی از این راه حل های جدید و توسعه یافته نشان می دهد.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

پردازنده مقیاس پذیر Qualcomm QCM5430 و پردازنده Qualcomm QCS5430
پردازنده جدید Qualcomm QCM5430 و پردازنده Qualcomm QCS5430 اولین راه حل های نرم افزاری IoT از شرکت Qualcomm Technologies هستند. با ترکیب عملکرد، اتصال پیشرفته و پشتیبانی از چندین گزینه سیستم عامل، پلتفرم‌ها می‌توانند در سطح وسیعی از دستگاه‌های IoT و پیکربندی‌های استقرار برای یک محیط بصری مقیاس شوند. OEM ها – از جمله سازندگان پوشیدنی های صنعتی، تجهیزات خرده فروشی، ربات های سطح متوسط ​​و دوربین های متصل، جعبه های لبه هوش مصنوعی و موارد دیگر – می توانند امروز بین ویژگی های برتر، از پیش ساخته شده یا سفارشی یکی را انتخاب کنند و سپس در آینده آنها را ارتقا دهند. برای رفع نیازهای خود یا ارائه ارتقاء به مشتریان.

نیاز به دستگاه های متصل، هوشمند و مستقل به سرعت در حال افزایش است و طبق تحقیقات Precedence انتظار می رود تا سال 2030 به 116 میلیارد دلار برسد. کسب‌وکارهایی که تلاش می‌کنند در این اقتصاد به سرعت در حال تغییر رقابت کنند، به منبع قابل اعتماد فناوری کنترل و اتصال برای دستگاه‌های IoT و روباتیک خود نیاز دارند. Qualcomm Technologies که بیش از 350 میلیون چیپست اختصاصی اینترنت اشیا را ارسال کرده است، به طور منحصر به فردی قادر است پلتفرم های مورد نیاز برای این بخش رو به رشد را در اختیار سازندگان قرار دهد.

Dev Singh، معاون رئیس‌جمهور می‌گوید: «تکنولوژی‌های کوالکام متعهد به تقویت نوآوری، ایجاد فرصت‌های تجاری جدید، فعال کردن نسل بعدی اتصال 5G و هوش مصنوعی پیشرفته است و این کار با اطمینان از دسترسی و عملکرد در سراسر اکوسیستم آغاز می‌شود.» توسعه کسب و کار و رئیس اتوماسیون ساختمان، سازمانی و صنعتی، Qualcomm Technologies, Inc.

پردازنده‌های Qualcomm QCS6490/Qualcomm QCM6490 ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند پشتیبانی 5G برای اتصال جهانی و موقعیت جغرافیایی برای طیف گسترده‌ای از راه‌حل‌ها، از جمله دوربین‌های متصل مانند داش‌کم، جعبه‌های جانبی، تجهیزات سرگرمی خانگی و غیره ارائه می‌کنند. اتوماسیون (IPC، PLC)، خودکار روباتیک موبایل و موارد دیگر.

پردازنده‌های Qualcomm QCM5430/Qualcomm QCS5430 برای پشتیبانی از پنج ورودی حسگر بینایی و کدگذاری ویدیو تا 4K30 طراحی شده‌اند. با پردازش پیشرفته و کم مصرف Edge-AI آماده پشتیبانی از نیازهای بینایی ماشین است. در صورت نیاز، هوش مصنوعی پیشرفته می‌تواند به پردازش ابری برای مدیریت اتصالات چندگانه دوربین، بهینه‌سازی زمان پاسخ‌دهی و بهره‌وری انرژی، بسته به نیاز سازنده یا کاربر، به پردازش ابری روی بیاورد. تمامی پردازنده های Qualcomm QCM5430/Qualcomm QCS5430 برای پشتیبانی از امنیت روی دستگاه درجه یک سازمانی طراحی شده اند.

پردازنده Qualcomm QCS6490 و پردازنده Qualcomm QCM6490 اولین پردازنده‌های تعبیه‌شده 5G IoT در جهان هستند که از چهار سیستم عامل اصلی پشتیبانی می‌کنند.
Qualcomm Technologies پردازنده‌های پیشرفته Qualcomm QCS6490 و Qualcomm QCM6490 SOC را که برای طیف گسترده‌ای از برنامه‌های IoT استفاده می‌شوند، ارتقا داده است تا از چهار سیستم عامل اصلی مختلف پشتیبانی کند. اول از همه، Qualcomm QCS6490/Qualcomm QCM6490 می‌تواند علاوه بر اندروید، Linux، Ubuntu و Microsoft Windows IoT Enterprise را اجرا کند.

شرکت Qualcomm Technologies امروز اولین پردازنده‌های تعبیه‌شده 5G IoT را معرفی کرد که برای پشتیبانی از چهار سیستم عامل اصلی، به اضافه دو پلتفرم روباتیک جدید و یک برنامه شتاب‌دهنده شریک اکوسیستم اینترنت اشیا طراحی شده‌اند. این نوآوری‌های جدید تولیدکنندگان را قادر می‌سازد تا در دنیای رو به رشد دستگاه‌های لبه متصل هوشمند شرکت کنند.

ویژگی ارتقا یافته 2 با افزایش عملکرد CPU و پشتیبانی از رابط، گزینه ها را افزایش می دهد. مشتریان همچنین می‌توانند از میان گزینه‌های مختلف قابل ارتقا و ارتقا به عنوان بخشی از بسته ویژگی‌های سفارشی Qualcomm QCM5430/Qualcomm QCS5430، از جمله پشتیبانی از ویدیو تا 4K 60 فریم بر ثانیه و حداکثر PSI دوربین سه‌گانه، انتخاب کنند.

هر دو بسته پلتفرم از پیش ساخته شده – Qualcomm QCM5430/Qualcomm QCS5430 Feature Pack 1 و Qualcomm QCM5430/Qualcomm QCS5430 Feature Pack 2 – شامل اتصال ممتاز هستند. پشتیبانی از Wi-Fi شامل 802.11ax (Wi-Fi 6E) با سرعت انتقال تا 3.6 گیگابیت بر ثانیه و سایر پیشرفت‌ها برای کاهش تأخیر، افزایش پاسخگویی و انتقال بدون درز در محیط‌های مش متراکم مانند بیمارستان‌ها و انبارها است. مجموعه اتصالات نوع پردازنده Qualcomm QCM5430 همچنین شامل یک مودم 5G است که از اتصال mmWave برای داده های فوق سریع و موقعیت جغرافیایی بسیار دقیق پشتیبانی می کند.

پلتفرم‌های Qualcomm Robotics RB1 و Qualcomm Robotics RB2 جدیدترین نوآوری‌هایی هستند که تعهد این شرکت را به مبتکران و سازندگان مطرح در صنعت رو به رشد رباتیک تقویت می‌کنند. خط موفق پلتفرم های Qualcomm Robotics شامل پلتفرم های Qualcomm Robotics RB3، Qualcomm Robotics RB5 و Qualcomm Robotics RB6 است. پلتفرم‌های روباتیک Qualcomm Technologies در حال حاضر در صنایع مختلف در سراسر جهان و فراتر از آن در حال کار هستند. در سال 2021، اولین هلیکوپترهایی که بر روی مریخ پرواز کردند، توسط یک پلت فرم روباتیک کوالکام و پهپاد کنترل شدند.

پلت‌فرم‌های Qualcomm Robotics RB1 و Qualcomm Robotics RB2 دارای فناوری‌های ارتباطی و عملکرد محاسباتی و هوش مصنوعی هستند، با پشتیبانی از بینایی ماشین داخلی برای حداکثر سه دوربین، که اطلاعاتی را برای ادغام این داده‌ها با سنسورهای عملکرد نوآورانه از شرکت TDK برای کاربردهایی مانند به عنوان ناوبری مستقل