کنترلر جدید NFC Tag-Side Infineon، برداشت انرژی را برای فعال کردن راه حل های اینترنت اشیاء بدون باتری ادغام می کند.

کنترل‌کننده‌های حسگر مبتنی بر NFC با قابلیت‌های برداشت انرژی برای توسعه دستگاه‌های هوشمند غیرفعال که می‌توانند با دقت، کارایی و راحتی طراحی در طیف گسترده‌ای از برنامه‌های اینترنت اشیا کار کنند، ضروری هستند. با NGC1081، Infineon Technologies AG (FSE: IFX / OTCQX: IFNNY) مجموعه محصولات کنترل‌کننده‌های NFC سمت برچسب خود را گسترش می‌دهد. آی سی جدید یک راه حل تک تراشه ای است که صنعت اینترنت اشیا را قادر می سازد تا دستگاه های محاسباتی/حسگر لبه ای هوشمند، کوچک شده و کم هزینه را توسعه دهد و منافع را برای کاربران نهایی و تولیدکنندگان به حداکثر برساند. این دستگاه‌ها را می‌توان با استفاده از تلفن‌های همراه، با کاربردهای بالقوه از پچ‌های پزشکی و آزمایش‌کننده‌های یکبار مصرف گرفته تا ثبت‌کننده‌های داده، ترموستات‌های هوشمند و اینله‌های حسگر، کنترل و تغذیه کرد.

در دسترس بودن
کنترلر جدید NGC1081 NFC برای کاربردهای حسگر هوشمند در بسته VQFN-32 موجود است. اطلاعات بیشتر در www.infineon.com/ngc1081 موجود است.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

علاوه بر این، در دسترس بودن اتصال یکپارچه به تلفن های همراه، اتخاذ یک مدل کسب و کار مبتنی بر ابر را امکان پذیر می کند. این توسط یک مفهوم صندوق پستی ناب و مقیاس پذیر پشتیبانی می شود که مدیریت دسترسی قوی را برای حفظ یکپارچگی و امنیت داده ها فراهم می کند. دستورات و پیام های خاص برنامه از یک رابط پروتکل باز می توانند لایه پروتکل را گسترش دهند.

این راه حل تک تراشه بسیار یکپارچه و یکپارچه، مشتریان را قادر می سازد تا دستگاه های حسگر هوشمند را با طراحی محصول کوچک شده و هزینه های BOM سیستم را کاهش دهند. علاوه بر این، معماری ملموس CI و پارتیشن بندی سخت افزار/نرم افزار به خوبی طراحی شده به مشتریان اجازه می دهد تا عملکردهای نرم افزاری کاملاً انعطاف پذیری را ایجاد کنند. پیکربندی و تطبیق پذیری کنترلر آن را به انتخابی ایده آل برای انطباق با نیازهای خاص برنامه ها و سیستم های مختلف تبدیل می کند.

کنترل‌کننده سمت برچسب از عملکرد دوگانه قدرت پشتیبانی می‌کند و به آن اجازه می‌دهد در حالت غیرفعال (بدون باتری) بر اساس برداشت انرژی یا حالت باتری‌دار کار کند و به عنوان یک گره حسگر مستقل از طریق منبع تغذیه خارجی 3 در 3.3 ولت کار کند. حالت غیرفعال، کل سیستم حسگر، از جمله آی سی و سنسورهای متصل به آن، می‌تواند انرژی را از طریق برداشت انرژی از میدان NFC تلفن همراه جذب کند. با رابط حسگر گالوانیکی ایزوله طبیعی خود، این ویژگی‌ها فرصت‌های بی‌شماری را برای ایجاد بسیاری از موارد استفاده حسگر نوآورانه که نیازی به باتری و حداقل تعمیر ندارند، باز می‌کند. این به ویژه برای برنامه هایی مفید است که منبع تغذیه باید به صورت گالوانیکی ایزوله شود تا الزامات ایمنی را برآورده کند.

کنترلر NFC سمت برچسب مبتنی بر یک میکروکنترلر کم مصرف ARM Cortex-M0 است و چندین جزء کلیدی را ادغام می کند. اینها شامل یک قسمت جلویی NFC سازگار با ISO14443 نوع A و یک درایور کنترل موتور است که از مدار پل H با قابلیت درایو جریان تا 250 میلی آمپر استفاده می کند. NGC1081 همچنین شامل یک واحد تشخیص مبتنی بر یک ADC SAR 12 بیتی با چهار ورودی آنالوگ و یک DAC 10 بیتی با یک خروجی آنالوگ است. واحد سنجش همچنین شامل یک مبدل I2V و یک سنسور دمای داخلی است که دقت 0.3 ± درجه سانتی گراد را در محدوده دمایی 0 تا 45 درجه سانتی گراد و 0.4 ± درجه سانتی گراد از -20 درجه سانتی گراد تا 0 درجه سانتی گراد و 45 ارائه می دهد. درجه سانتی گراد تا 85 درجه سانتی گراد