کمیسیون اروپا قانون تراشه را برای مقابله با کمبود نیمه هادی ها و تقویت رهبری فناوری اروپا پیشنهاد می کند.

کمیسیون اروپا قانون تراشه را برای مقابله با کمبود نیمه هادی ها و تقویت رهبری فناوری اروپا پیشنهاد می کند.

اعضای کالج گفتند:
رئیس کمیسیون اورسولا فون در لاین گفت: “قانون تراشه های اروپایی یک تغییر بازی برای رقابت جهانی بازار واحد اروپا خواهد بود. در کوتاه مدت، تاب آوری ما را در برابر بحران های آینده تقویت می کند و ما را قادر می سازد تا اختلالات زنجیره تامین را پیش بینی کرده و از آن جلوگیری کنیم. و در میان مدت، این امر به تبدیل شدن اروپا به یک رهبر صنعتی در این شاخه استراتژیک کمک خواهد کرد. با قانون تراشه های اروپایی، ما سرمایه گذاری ها و استراتژی را به کار می گیریم. اما رمز موفقیت ما در نوآوران اروپایی، محققان در سطح جهانی ما، در میان افرادی است که قاره ما را در طول دهه‌ها شکوفا کرده‌اند. »

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون، در سخنرانی سال 2021 خود در مورد وضعیت اتحادیه، چشم انداز استراتژی تراشه اروپا را برای ایجاد مشترک اکوسیستم تراشه های اروپایی پیشرفته از فناوری، از جمله تولید، و همچنین پیوند دادن جهان به اتحادیه اروپا قابلیت های تحقیق، طراحی و آزمایش کلاس. رئیس جمهور همچنین از ASML، یکی از بازیگران اصلی اروپایی در زنجیره ارزش جهانی نیمه هادی ها، مستقر در آیندهوون، بازدید کرد.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

سرمایه
تراشه ها دارایی های استراتژیک برای زنجیره های ارزش صنعتی کلیدی هستند. با دگرگونی دیجیتال، بازارهای جدیدی برای صنعت تراشه مانند خودروهای بسیار خودکار، ابر، اینترنت اشیا، اتصال (5G/6G)، فضا/دفاع، قابلیت‌های محاسباتی و ابررایانه‌ها در حال ظهور هستند. نیمه هادی ها همچنین در مرکز منافع قوی ژئوپلیتیکی قرار دارند و ظرفیت کشورها را برای عمل (نظامی، اقتصادی، صنعتی) و هدایت فناوری دیجیتال مشروط می کنند.

مراحل بعدی
کشورهای عضو تشویق می شوند تا فوراً تلاش های هماهنگی را در راستای این توصیه به منظور درک وضعیت فعلی زنجیره ارزش نیمه هادی در اتحادیه اروپا، پیش بینی اختلالات احتمالی و انجام اقدامات اصلاحی برای غلبه بر کمبود فعلی تا زمان تصویب مقررات، آغاز کنند. پارلمان اروپا و کشورهای عضو باید در مورد پیشنهادهای کمیسیون برای قانون تراشه اروپایی طبق رویه قانونی عادی بحث کنند. در صورت تصویب، این مقررات به طور مستقیم در سراسر اتحادیه اروپا قابل اجرا خواهد بود.

امروز، کمیسیون یک بسته جامع از اقدامات را برای تضمین امنیت اتحادیه اروپا در عرضه، انعطاف‌پذیری و رهبری فناوری در فناوری‌ها و کاربردهای نیمه‌رسانا پیشنهاد می‌کند. قانون تراشه‌های اروپایی رقابت‌پذیری و انعطاف‌پذیری اروپا را تقویت می‌کند و به انتقال دیجیتال و سبز کمک می‌کند. کمبودهای جهانی اخیر نیمه هادی ها باعث بسته شدن کارخانه ها در طیف گسترده ای از صنایع، از خودرو گرفته تا دستگاه های مراقبت های بهداشتی شده است. به عنوان مثال، در بخش خودرو، تولید در برخی از کشورهای عضو در سال 2021 به یک سوم کاهش یافت. این امر وابستگی شدید جهانی زنجیره ارزش نیمه هادی ها را به تعداد بسیار محدودی از بازیگران در یک زمینه ژئوپلیتیکی پیچیده آشکارتر کرد. اما همچنین اهمیت نیمه هادی ها را برای کل صنعت و جامعه اروپا نشان داد.

قانون تراشه اتحادیه اروپا بر روی نقاط قوت اروپا – سازمان‌ها و شبکه‌های پژوهشی و فناوری پیشرو در جهان و همچنین مجموعه‌ای از تولیدکنندگان تجهیزات پیشگام – بنا می‌شود و مهمترین نقاط ضعف را برطرف می‌کند. این یک صنعت نیمه هادی پر رونق، از تحقیق تا تولید، و یک زنجیره تامین انعطاف پذیر را به ارمغان می آورد. بیش از 43 میلیارد یورو سرمایه گذاری دولتی و خصوصی را بسیج خواهد کرد و اقداماتی را برای جلوگیری، آماده سازی، پیش بینی و واکنش سریع به هرگونه اختلال در زنجیره تامین در آینده، همراه با کشورهای عضو و شرکای بین المللی ما، تعیین می کند. این به اتحادیه اروپا اجازه می دهد تا به جاه طلبی خود برای دو برابر کردن سهم بازار فعلی خود به 20 درصد در سال 2030 دست یابد.

قانون تراشه‌های اروپا تضمین می‌کند که اتحادیه اروپا ابزارها، مهارت‌ها و قابلیت‌های تکنولوژیکی را دارد تا در این زمینه فراتر از تحقیقات و فناوری در طراحی، ساخت و بسته‌بندی تراشه‌های پیشرفته پیشرو شود، تا تامین نیمه‌رساناها را تضمین کند و وابستگی‌هایش را کاهش دهد. . اجزای اصلی عبارتند از:

  • ابتکار تراشه‌ها برای اروپا منابع اتحادیه اروپا، کشورهای عضو و کشورهای ثالث مرتبط با برنامه‌های موجود اتحادیه اروپا و همچنین بخش خصوصی را از طریق تقویت «تعهد مشترک تراشه‌ها» ناشی از تغییر جهت‌گیری استراتژیک فناوری‌های دیجیتال کلیدی کنونی تجمیع خواهد کرد. سرمایه گذاری مشترک 11 میلیارد یورو برای تقویت تحقیق، توسعه و نوآوری موجود، اطمینان از استقرار ابزارهای نیمه هادی پیشرفته، خطوط آزمایشی برای نمونه سازی، آزمایش و آزمایش دستگاه های جدید برای کاربردهای نوآورانه در دنیای واقعی، آموزش پرسنل و توسعه در دسترس خواهد بود. درک عمیق اکوسیستم نیمه هادی و زنجیره ارزش.
  • یک چارچوب جدید برای تضمین امنیت عرضه با جذب سرمایه‌گذاری و افزایش ظرفیت‌های تولید، ضروری برای نوآوری در گره‌های پیشرفته، تراشه‌های نوآورانه و کارآمد برای پیشرفت. علاوه بر این، صندوق چیپس دسترسی به منابع مالی را برای استارت‌آپ‌ها تسهیل می‌کند تا به آن‌ها کمک کند تا نوآوری‌های خود را بالغ کنند و سرمایه‌گذاران را جذب کنند. همچنین شامل تسهیلات سرمایه گذاری اختصاصی برای نیمه هادی ها تحت InvestEU می شود تا به شرکت های بزرگ مقیاس و SME ها کمک کند تا گسترش بازار خود را تسهیل کنند.
  • یک مکانیسم هماهنگی بین کشورهای عضو و کمیسیون برای نظارت بر عرضه نیمه هادی ها، برآورد تقاضا و پیش بینی کمبود. با جمع آوری بینش های کلیدی از شرکت ها برای ترسیم نقاط ضعف و تنگناهای کلیدی، زنجیره ارزش نیمه هادی ها را رصد می کند. این یک ارزیابی مشترک از بحران را گرد هم می آورد و اقداماتی را که باید از یک جعبه ابزار اضطراری جدید انجام شود، هماهنگ می کند. همچنین با استفاده کامل از ابزارهای ملی و اروپایی، به سرعت و قاطعانه واکنش نشان خواهد داد.

کمیسیون همچنین توصیه ای همراه را به کشورهای عضو پیشنهاد می کند. این ابزاری فوری است که به مکانیسم هماهنگی بین کشورهای عضو و کمیسیون اجازه می دهد تا فوراً شروع شود. این امر اکنون امکان بحث و تصمیم گیری در مورد اقدامات به موقع و متناسب واکنش به بحران را فراهم می کند.

ماریا گابریل، کمیسر نوآوری، تحقیقات، فرهنگ و جوانان، افزود: «ابتکار تراشه‌ها برای اروپا ارتباط تنگاتنگی با Horizon Europe دارد و بر اساس تحقیقات و نوآوری مستمر برای توسعه نسل بعدی تراشه‌های کوچک‌تر و کارآمدتر است. ابتکار آینده فرصتی عالی برای محققان، مبتکران و استارت‌آپ‌های ما فراهم می‌کند تا موج جدیدی از نوآوری را رهبری کنند که راه‌حل‌های فناوری عمیق مبتنی بر سخت‌افزار را توسعه می‌دهد. ما به اهداف بلندپروازانه خود در ساخت و ساز، حمل و نقل، انرژی و دیجیتال دست یابیم.”

مارگرت وستاگر، معاون اجرایی اروپای مناسب برای عصر دیجیتال، افزود: «تراشه‌ها برای انتقال سبز و دیجیتال – و برای رقابت صنعت اروپا ضروری هستند. ما نباید برای تامین امنیت به یک کشور یا شرکت تکیه کنیم. این به نفع شرکای بین المللی ما نیز خواهد بود. ما با آنها کار خواهیم کرد تا از مشکلات عرضه در آینده جلوگیری کنیم.”

تیری برتون، کمیسر بازار داخلی، تصریح کرد: «بدون تراشه‌ها، انتقال دیجیتال، انتقال سبز و رهبری فناوری وجود ندارد. تامین امنیت پیشرفته ترین تراشه ها به یک اولویت اقتصادی و ژئوپلیتیکی تبدیل شده است. اهداف ما بالاست: دوبرابر کردن سهم بازار خود تا سال 2030 به 20 درصد و تولید پیچیده ترین و کم مصرف ترین نیمه هادی ها در اروپا. با قانون تراشه اروپا، ما برتری تحقیقاتی خود را تقویت خواهیم کرد و به آن کمک خواهیم کرد از آزمایشگاهی به کارخانه دیگر – از آزمایشگاهی به کارخانه دیگر- دیگر حرکت کند. ما بودجه عمومی قابل توجهی را بسیج می کنیم که در حال حاضر سرمایه گذاری خصوصی قابل توجهی را جذب می کند. و ما همه چیز را برای ایمن سازی کل زنجیره تامین و جلوگیری از شوک های آتی به اقتصادمان، همانطور که با کمبود عرضه تراشه فعلی می بینیم، به کار می گیریم. با سرمایه‌گذاری در بازارهای پیشرو آینده و ایجاد تعادل مجدد در زنجیره‌های عرضه جهانی، صنعت اروپا را قادر می‌سازیم تا رقابتی باقی بماند، شغل‌های باکیفیت ایجاد کند و رشد را برای پاسخگویی به تقاضای جهانی برآورده کند.»