کسب و کار پردازنده گرافیکی AXG اینتل بین مشتریان سازمانی و سازمانی تقسیم و توزیع شد، برنامه‌های «Alchemist+» و «Battlemage» را در ۲ سال آینده راه‌اندازی می‌کند.

انتظار می رود در سال 2023، اینتل سری Arc Graphics خود را با معماری گرافیکی به روز شده “Alchemist+” به روز کند. اطلاعات بسیار کمی در مورد “کیمیاگر+” وجود دارد، به جز اینکه گره ریخته گری شخص ثالث پیشرفته تری نسبت به گره TSMC فعلی 6 نانومتری خود معرفی می کرد. و در حالی که همان آدرس IP GPUهای فعلی “کیمیاگر” را حفظ می کنید، از نظر تعداد هسته های Xe مقیاس را افزایش دهید. یا عملکرد، با افزایش سرعت ساعت. در سال 2024، اینتل “Battlemage” را معرفی خواهد کرد که دومین معماری گرافیکی مشتری خود برای GPUهای مجزا است. انتظار می رود “Battlemage” تغییرات معماری جدیدی را ارائه کند، از گره ریخته گری حتی جدیدتر استفاده کند و عملکرد را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. راجا کدوری در پایان سال 2022 اشاره کرد که او همچنان می‌خواهد پردازنده‌های گرافیکی در محدوده توان 200 تا 300 وات بسازد، بدون اینکه اشاره کند که این یک “میان رده” است، بنابراین باید منتظر باشیم و ببینیم که “Battlemage” چگونه عملکرد را بهبود می‌بخشد. /وات در «کیمیاگر +».

ارائه شده توسط تصویر: VideoCardz



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

اینتل در ارائه نتایج مالی سه ماهه چهارم 2022 خود تأیید کرد که Accelerated Computing Group (AXG)، شرکتی که هم پردازنده‌های گرافیکی مشتری و هم پردازنده‌های محاسباتی اسکالر را طراحی می‌کند، منحل شده و IP خود را بین CCG (گروه محاسبات مشتری) و DCAI توزیع کرده است. (گروه مرکز داده و هوش مصنوعی). CCG بزرگترین تامین کننده نان آور اینتل و گروهی است که در پشت پردازنده های مشتری Intel Core آن قرار دارد. این شرکت IP iGPU را از AXG دریافت کرده و اکنون بر کل مجموعه گرافیکی مشتری خود نظارت خواهد کرد. گروه DCAI خط تولید پردازنده‌های گرافیکی مرکز داده این شرکت را با محصولاتی مانند Ponte Vecchio مدیریت خواهد کرد.