چگونه بفهمیم مادربورد کامپیوترمان چیست؟ روش های تشخیص نوع و مدل مادربورد فالنیک | techpowerup

هنگام بوت شدن مجله خبری سخت افزار کامپیوتر و قبل از نمایش لوگوی ویندوز، اطلاعات مادربورد نمایش داده می‌شود. برای اینکه بتوانید این اطلاعات را بنویسید، می‌توانید از دکمه Pause/Break استفاده کنید تا فرصت لازم برای نوشتن و یا دیدن دقیق مدل مادربرد را داشته باشید. درب کیس کامپیوترتان را باز کنید و تولیدکننده و شماره مدل مادربورد که روی آن هک شده است، ببینید. مادربردی که از این دو ویژگی برخوردار باشد حداقل 4 اسلات RAM (رم) DDR4 و پشتیبانی از پردازنده‌های نسل 9 اینتل را خواهد داشت.

مادربرد گیمینگ ایسوس ROG STRIX Z690-E WIFI

مادربرد ddr4 جدیدترین نسل فعلی مادربردهاست و به زودی مادربرد ddr5 جای آن را خواهد گرفت. با توجه به نوع پردازنده، می توانید بین مادربرد های مارک اینتل و ای ام دی یکی را انتخاب کنید. برندهای مختلف این قطعه از جمله مادربرد ایسوس ، ام اس آی ، بایوستار یا گیگابایت هر دو نوع مادربرد را به مشتریان خود ارائه می دهند.

اتصالات داخلی مادربرد را چک کنید این بخش مربوط به هارد ها و سایر دستگاه ها یا اتصلات داخلی در سیستم شما است و بر اساس مشخصاتی که مادربرد شما دارد می توانید قطعات جانبی مثل کارت صدا ، کارت شبکه ، هارد و ….را انتخاب کنید تا با مادربرد سازگار باشند. مادربرد همانطور که از اسمش پیداست برد اصلی و مهم ترین بخش هر کامپیوتر است که وظیفه آن کنترل و برقراری ارتباط بین قطعات مختلف سیستم می باشد. در واقع وجود مادربرد، قطعات رایانه را در کنار هم قرار می دهد و به آنها مفهوم می بخشد. انتخاب این برد الکترونیکی در ابتدای چیدمان و اسمبل یک سیستم بسیار مهم است چرا که پس از آن اگر زمانی تصمیم به ارتقاء سیستم خود بگیرید، تنها قطعه ای که می تواند تعیین و یا محدود کننده شما در انتخاب سایر قطعات باشد همین مادربرد است. معمولاً کامپیوترهای خانگی نیاز به پردازش‌های سنگین ندارد و از نرم‌افزارهای و بازی‌های سبک برای نصب بر روی آن استفاده می‌شود. این موضوع باعث شده که قیمت مادربرد کامپیوتر خانگی ارزان‌تر از مادربردهای دیگر شود.

  • اینها پردازنده‌های گرافیکی نسبتاً کم‌مصرفی هستند که برای کارهای روزمره و معمولی عالی هستند، اما فقط از بازی‌هایی با گرافیک پایین پشتیبانی می‌کنند.
  • ، یک مادربرد مکمل معمولاً جزء بعدی خواهد بود که برای ساخت خود انتخاب می کنید.
  • بنابراین هرچه تعداد کارت‌هایی که به پردازنده متصل می‌شوند، بیشتر باشد، به همان نسبت از تعداد خطوطی که به هر کارت اختصاص می‌یابد، کاهش می‌یابد.
اما اگر شما به دنبال یک مادربرد ارزان قیمت و قوی هستید، گزینه های ذکر شده در زیر می تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد. اکنون باید ویژگی های مربوط به کارت گرافیک را در مادربرد خود بررسی کنید ، دقت کنید خرید کارت گرافیک پرقدرت ارزشی ندارد اگر مادربرد شما خصوصیات کارت گرافیک انتخابی شما را پشتیبانی نکند. توصیه می شود مادربردی با حداقل چهار اسلات رم تهیه کنید تا در صورت نیاز، بتوانید حافظه کامپیوترتان را افزایش دهید. نکته ی دیگری که باید به آن توجه شود، سازگاری نوع اسلات با نوع رم است، زیرا رم های مختلف تعداد پایه های متفاوتی دارند. شرکت گیگابایت که به نام گیگابات تکنولوژی نیز شناخته می‌شود، در سال 1986 در شهر تایپه کشور تایوان تاسیس شد.

مادربرد ایسوس PRIME H610M-E D4

مادربردهای گیگابایت از محصولات تولیدی این شرکت هستند که از کیفیت بالایی برخوردار بوده اند و همچنین در بین کاربران حرفه‌ای محبوبیت بالایی دارند. یكی از ویژگی‌های مهم تبلیغاتی گیگابایت در مادربردهای خود، ساخت آن با شعار “فوق العاده بادوام” است كه به وسیله خازن‌های جامد تولید شده است. از میان مادربردهای تولیدی شرکت می‌توان بهZ370 HD3 اشاره کرد که از تکنولوژی اسمارت فن 5 برخوردار است که این قابلیت باعث شده تا بازدهی سیستم گیمینگ بالاتر رفته و تهویه مناسب‌تری نسبت به سایر مادربردها داشته باشد.

http://asanbehbar.ir