پلت فرم توسعه RISC-V ROMA پردازنده چهار هسته ای آینده RISC-V را یکپارچه می کند

شرکت هایی که در توسعه ROMA مشارکت دارند عبارتند از DeepComputing (مهندسی)، PW (مونتاژ)، Xcalibyte (تنظیم سیستم)، ECP (امنیت)، XC (crypto)، Rexeen (صدا)، LatticeX Foundation (بلاک چین PoS، NFT).

Calista Redmond، مدیر عامل RISC-V International گفت: «لپ‌تاپ پلتفرم توسعه بومی ROMA RISC-V قدرت فرهنگ مشارکتی و پتانسیل اکوسیستم RISC-V را نشان می‌دهد. “این طراحی یک پل بسیار مهم بین بردهای توسعه و لپ تاپ های حرفه ای مبتنی بر RISC-V است که برای کارهای روزانه استفاده می شود. ما از کمک های کل تیم توسعه که برای رسیدن به این لحظه مهم با یکدیگر همکاری کردند، تحسین می کنیم.”

یونینگ لیانگ، بنیانگذار و مدیر عامل Xcalibyte و DeepComputing گفت: با یک کیف پول یکپارچه PoS، NFT و MetaMask، ROMA برای Metaverse متولد شد. “این لپ تاپ آینده است. ما از هیچ تلاشی برای ارائه بهترین تجربه توسعه بومی RISC-V برای توسعه دهندگان دریغ نمی کنیم.”

100 مشتری اول که ROMA را پیش‌سفارش می‌کنند، یک NFT منحصربه‌فرد دریافت می‌کنند تا تولد اولین لپ‌تاپ بومی پلتفرم توسعه RISC-V در جهان باشد. و می توانید ROMA خود را شخصاً با نام خود یا نام شرکت خود حک کنید. تعداد محدود است.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

DeepComputing و Xcalibyte امروز پیش فروش اولین لپ تاپ بومی توسعه RISC-V صنعت را آغاز کردند. پلتفرم توسعه ROMA مورد انتظار دارای یک پردازنده چهار هسته ای RISC-V معرفی نشده با NPU/GPU همراه برای سریع ترین و شفاف ترین توسعه نرم افزار بومی RISC-V موجود است.

مارک هیملشتاین، مدیر ارشد فناوری RISC-V International گفت: «تدوین بومی RISC-V یک نقطه عطف مهم است. پلت فرم ROMA به توسعه دهندگانی که می خواهند نرم افزار خود را به صورت بومی بر روی RISC-V آزمایش کنند، سود خواهد برد.

پلتفرم ROMA شامل:

  • یک پردازنده چهار هسته ای RISC-V با ارتقاء SoC و SOM رایگان
  • پردازشگر محصور امنیتی
  • شتاب دهنده ویژگی های GPU/NPU برای ویدئو و هوش مصنوعی
  • حداکثر 16 گیگابایت رم LPDDR4/LPDDR4X
  • تا 256G ذخیره سازی
  • از اکثر انواع سیستم عامل های لینوکس پشتیبانی می کند
  • دسترسی زودهنگام به نسل بعدی لپ تاپ و ارتقاء لوازم جانبی با تخفیف های سخاوتمندانه یا رایگان

ROMA یک پلتفرم مبتنی بر Web3 با تألیف و انتشار NFT و یک کیف پول یکپارچه به سبک MetaMask، تجربه یکپارچه‌تر را با عینک‌های AR و بلندگوهای هوش مصنوعی آینده که کاملاً بر روی نرم‌افزار RISC-V اجرا می‌شوند و با سخت‌افزار RISC-V ارائه می‌شوند، ایجاد می‌کند.